بهترین سریال های اکشن که نباید از دست بدهید

بهترین سریال های اکشن که نباید از دست بدهید


396

1399/5/26

01:34


معرفی بهترین سریال های خارجی تاریخ جهان در ژانر اکشن که امتیاز بالایی از کاربران سایت IMDB دریافت کردند / از اکشن تخیلی و پلیسی تا اکشن تاریخی و هیجان انگیز

بهترین سریال های اکشن که نباید از دست بدهید

۳ روز پیش
معرفی بهترین سریال های خارجی تاریخ جهان در ژانر اکشن که امتیاز بالایی از کاربران سایت IMDB دریافت کردند / از اکشن تخیلی و پلیسی تا اکشن تاریخی و هیجان انگیز

بهترین سریال های اکشن که نباید از دست بدهید

اختصاصی سلام سینما- به گواه بخش کثیری از صاحب‌نظران حوزه‌ی سینما و تلویزیون، ژانر اکشن در طول تاریخ همواره موفق شده تا در جذب مخاطب نسبت به سایر ژانرها موفق‌تر عمل کند. ریشه‌ی این موفقیت را می‌توان در هیجان نبرد بین خیر و شر جست که در ژانر اکشن، ستون اساسی محسوب می‌شود.

در همین راستا بر آن شدیم تا پانزده سریال برتر تاریخ را از نگاه کاربران سایت IMDB در ژانر اکشن که امتیاز بالا و بیش از ۱۶۰ هزار رای دارند، با شما مخاطبان سلام سینما به اشتراک بگذاریم.

ژانر اکشن چیست ؟

اکشن از ژانرهای محبوب سینمایی است که در مرکز آن یک یا چند قهرمان بطور فیزیکی، رزمی و جنگی با یک یا چند ضدقهرمان درگیر می‌شوند و هدف آنها از این درگیری، رسیدن به اهداف والا و انسانی است. در این مسیر قهرمان داستان باید سختی‌ها را از پیش‌روی، بردارد و در نهایت بر ضدقهرمان داستان فائق آید.

رشد عمده‌ی این ژانر در دهه‌های 60 تا 80 با بازیگرانی همچون «بروس لی»، «سیلوستر استالونه» و «آرنولد شوارزنگر» رقم خورد.

بهترین سریال های اکشن

- جوخه‌ی برادران (Band of Brothers)

امتیاز : 9/4 (359888 رأی)

ژانر :‌ اکشن، درام، تاریخی

بهترین سریال های اکشن - جوخه برادران (Band of Brothers)

«جوخه‌ی برادران» (Band of Brothers) مینی سریال جنگی آمریکایی، محصول سال 2001 است. داستان این سریال از کتاب تاریخی با همین نام اثر «استفن ای.آمبروز» اقتباس شده است. تهیه کنندگان این سریال «استیون اسپیلبرگ» و «تام هنکس» هستند که پیش‌تر در یک فیلم جنگی به نام «نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan) به عنوان کارگردان و بازیگر همکاری داشته‌اند.

این سریال داستان مأموریت چتربازان و نیروی هوایی آمریکا در اروپا را به تصویر می‌کشد که در نهایت مأموریت آن‌ها با تسلیم ژاپن و پایان یافتن جنگ جهانی دوم به اتمام می‌رسد. تمام اتفاقات سریال براساس مصاحبه‌های «آمبروز» با کهنه سربازان آمریکایی ساخته شده است.

 

- بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

امتیاز : 9/3 (‌1696306 رأی)

ژانر : اکشن،‌ ماجراجویی، درام

بهترین سریال های اکشن - بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

«بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) سریال درام-فانتزی آمریکایی است که توسط «دیوید بنیاف» و «دنیل بی.وایس» برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده است. این سریال اقتباسی از سری رمان‌های مشهور «جرج آر آر مارتین» به نام «نغمه‌ی یخ و آتش» است که اولین آن‌ها «بازی تاج و تخت» نام دارد.

«بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) در شهر بلفاست و شهرهای دیگر بریتانیا فیلمبرداری شده است. علاوه بر این‌، کشورهای دیگری مثل کانادا، کرواسی، ایسلند، مالت، مراکش و اسپانیا از لوکیشن‌های این سریال بوده‌اند.

«بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) رکورددار تعداد بیننده در شبکه‌ی اچ‌بی‌او است و بسیاری از منتقدان این سریال را در زمره‌ی بهترین سریال‌های تاریخ تلویزیون قرار می‌دهند.

 

- مندلورین (The Mandalorian)

امتیاز : 8/7 (182504 رأی)

ژانر : اکشن، ماجراجویی، علمی-تخیلی

بهترین سریال های اکشن - مندلورین (The Mandalorian)

«مندلورین» (The Mandalorian) که با عنوان «جنگ ستارگان : مندلورین» نیز شناخته می‌شود، سریال جنگی و فضائی آمریکایی است که توسط «جان فاورو» برای شبکه دیزنی پلاس ساخته شده است. این اولین سریال لایواکشن از فرنچایز «جنگ ستارگان» است که داستان آن پنج سال بعد از «بازگشت جدای» و بیست و پنج سال قبل از «نیرو برمی‌خیزد» است.

«فاورو» علاوه بر خالق اثر، به عنوان سرپرست نویسندگان، مدیر پخش و تهیه‌کننده در کنار سایر تهیه‌کنندگان «دیوید فیلونی»، «کتلین کندی» و «کالین ویلسون» حضور دارد. این سریال نامزدی دریافت جایزه بهترین سریال درام مراسم امی را نیز در کارنامه دارد.

 

- بی‌باک (Daredevil)

امتیاز : 8/6 (352156 رأی)

ژانر : اکشن، جنایی، درام

بهترین سریال های اکشن - بی باک (Daredevil)

«بی‌باک» (Daredevil) سریالی آمریکایی است که توسط «درو گادارد» برای شرکت نتفلیکس تولید شده است. داستان این سریال اقتباس شده از شخصیت کتابی کمیک با همین نام است. این سریال توسط کمپانی مارول ساخته شده و اولین سریالی است که منجر به ساخت مینی سریال «مدافعان» شده است. استودیوی ای‌بی‌سی نیز در کنار مارول در ساخت این سریال مشارکت داشته است.

«چارلی کاکس» نقش کارکتر اصلی یعنی «مت مرداک/بی‌باک» را ایفا می‌کند. «مت مرداک» یک وکیل نابیناست که شب‌ها با ماسکی بر روی صورتش به مبارزه با مجرمین می‌پردازد. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به «دبورا آن وول»، «الدن هنسون» و «رویس جانسون» اشاره کرد.

 

- وایکینگ‌ها (Vikings)

امتیاز : 8/5 (399025 رأی)

بهترین سریال های اکشن - وایکینگ ها (Vikings)

«وایکینگ‌ها» (Vikings) درام تاریخی محصول شبکه هیستوری است که توسط «مایکل هرست» ساخته و نوشته شده است. این سریال در ایرلند فیلمبرداری شده است. نتفلیکس اعلام کرده که سریالی به نام «وایکینگ‌ها : والهالا» را در دنباله‌ی این سریال در دست تولید دارد.

داستان «وایکینگ‌ها» (Vikings) برگرفته از شخصیتی تاریخی به نام «رگنار لاثبروک» از افسانه‌های مشهور شمالی است که به دلیل تجاوزش به انگلستان و فرانسه شهرتی کم‌نظیر یافت و با حمایت خانواده و جنگجویانش تبدیل به پادشاه سرزمین‌های اسکاندیناوی شد.

فصل‌های آخر سریال، داستان سرنوشت فرزندانش و ماجراجویی‌های آن‌ها در انگستان، ‌اسکاندیناوی و مدیترانه را دنبال می‌کند.

 

- اسپارتاکوس (Spartacus)

امتیاز : 8/5 (217399 رأی)

ژانر : اکشن، ماجراجویی، بیوگرافی

بهترین سریال های اکشن - اسپارتاکوس (Spartacus)

«اسپارتاکوس» (Spartacus)‌ سریالی آمریکایی است که در نیوزلند فیلمبرداری شده و برای شبکه استارز ساخته شده است. پخش این سریال در 22 ژانویه 2010 آغاز و در 12 آپریل 2013 به پایان رسید.

داستان این سریال از زندگینامه‌ی تاریخی شخصی بنام «اسپارتاکوس» که یک گلادیاتور اهل بالکان بود و بزرگترین قیام بردگان را علیه حکومت روم رقم زد، اقتباس شده است.

تهیه‌کنندگان «اسپارتاکوس» (Spartacus) یعنی «استیون اس.دنایت» و «رابرت تاپرت» تمرکز خود را به پرداختن بر قسمت مغفول مانده از زندگی «اسپارتاکوس»، یعنی بخش اولیه‌ی زندگی او که منجر به شکل‌گیری اتفاقات تاریخی پس از آن شد، گذاشته‌اند.

 

- پانیشر(The Punisher)

امتیاز : 8/5 (173975 رأی)

ژانر : اکشن، جنایی، درام

بهترین سریال های اکشن - پانیشر (Punisher)

«پانیشر» (The Punisher) از سریال‌های کمپانی مارول است که توسط «استیو لایت‌فوت» برای شرکت نتفلیکس ساخته شده است. داستان این سریال برگرفته از شخصیت ‌‌یکی از کمیک بوک‌های مارول با همین نام است.

این سریال اسپین‌آف سریال «بی‌باک» است و مارول برنامه دارد تا این فرنچایز را به فیلم‌ها و سریال‌های دیگری توسعه دهد. «پانیشر» (The Punisher) درباره‌ی فردی به نام «فرانک کسل» است که روش‌های مرگباری برای مبارزه با مجرمین و جنایتکاران دارد. نام ابرقهرمانی او «پانیشر» است که مانند سریال «بی‌باک» توسط «جان برنثال» نقش‌آفرینی شده است.

 

- خانه کاغذی (Money Heist)

امتیاز : 8/4 (263390 رأی)

ژانر : اکشن، جنایی، معمایی

بهترین سریال های اکشن - خانه کاغذی (Money Heist)

«خانه کاغذی» (Money Heist) سریال اکشن و جنایی اسپانیایی است که توسط «الکس پینا» ساخته شده است. این سریال داستان شخصی به نام «پروفسور» با نقش‌آفرینی «آلوارو مورته» است که دو سرقت بزرگ از ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و بانک ملی اسپانیا را برنامه‌ریزی می‌کند.

این سریال در ابتدا قرار بود در دو فصل ساخته شود اما کمپانی نتفلیکس که حق پخش بین‌المللی آن را در اختیار دارد، سه فصل دیگر را به «الکس پینا» سفارش داد. بخش عمده‌ی «خانه کاغذی» (Money Heist) در مادرید فیلمبرداری شده است. بخش‌هایی از فصل سوم و چهارم آن نیز در پاناما، تایلند و ایتالیا فیلمبرداری شده‌اند.

این سریال موفق شد تا در 46امین مراسم امی جایزه‌ی بهترین سریال درام را از آن خود کند و به دلیل داستان‌سرایی پیچیده و کارگردانی هوشمندانه‌اش، مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

 

- فرار از زندان (Prison Break)

امتیاز : 8/3 (460417 رأی)

ژانر : ‌اکشن، جنایی، درام

بهترین سریال های اکشن - فرار از زندان (prison break)

«فرار از زندان» (Prison Break) سریال اکشن آمریکایی است که توسط «پائول شورینگ» برای کمپانی فاکس ساخته شده است.

داستان این سریال درباره‌ی دو برادر به نام‌های «لینکلن باروز» و «مایکل اسکافیلد» با نقش‌آفرینی «دامینیک پرسل» و «ونتورت میلر» است. «لینکلن» برای جرمی که مرتکب نشده است در دادگاه محکوم به اعدام شده و برادرش «مایکل» در حال تلاش برای فراری دادن او از زندان است.

در ابتدا طرح «فرار از زندان» (Prison Break) توسط کمپانی فاکس در سال 2003 رد شد. زیرا فاکس نگران آثار بلندمدت این سریال در میان مخاطبانش بود اما پس از موفقیت سریال‌هایی مثل «24» و «لاست»، کمپانی فاکس تولید «فرار از زندان» (Prison Break) را آغاز کرد. موسیقی متن این سریال توسط «رامین جوادی» ساخته شده است.

 

- ویچر (The Witcher)

امتیاز : 8/2 (246687 رأی)

ژانر : اکشن، ماجراجویی، فانتزی

بهترین سریال های اکشن - ویچر (The Witcher)

«ویچر» (The Witcher) محصول مشترک لهستان و آمریکاست که توسط «لارن اشمیت» برای کمپانی نتفلیکس ساخته شده است. داستان این سریال براساس رمانی با همین نام اثر نویسنده‌ی لهستانی «آندژی ساپکوفسکی» نوشته شده است.

«ویچر» (The Witcher) متشکل از داستان‌های کوتاه افسانه‌ی «ویچر»، مثل «آخرین آرزو» و «شمشیر تقدیر» است. «هنری کویل»، «فریا آلن» و «آنیا چالوترا» در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

«ویچر» (The Witcher) داستان سه قهرمان را دنبال می‌کند که هرکدام در زمانی متفاوت زندگی می‌کنند و قبل از اینکه وارد دنیای همزمان با هم شوند، اتفاقاتی برای آنان روی می‌دهد که باعث شکل‌گیری کاراکتر آن‌ها می‌شود.

 

- جسیکا جونز (Jessica Jones)

امتیاز : 7/9 (188414 رأی)

ژانر : اکشن، جنایی، درام

بهترین سریال های اکشن - جسیکا جونز (Jessica Jones)

«جسیکا جونز» (Jessica Jones) سریالی آمریکایی است که توسط «ملیسا رزنبرگ» برای کمپانی نتفلیکس ساخته شده است. این سریال از تولیدات کمپانی مارول است که در ادامه‌ی سایر فرنچایزهای این کمپانی است و دومین سریالی است که منجر به ساخت سریال «مدافعان» شده است. تولید این سریال محصول همکاری کمپانی مارول و استودیوی ای‌بی‌سی است.

«کریستن ریتر» نقش «جسیکا جونز» را ایفا می‌کند. او که قبلا یک ابرقهرمان بوده است، تصمیم می‌گیرد تا آژانس کارآگاهی خودش را راه بندازد.

«ریچل تیلور»، «اکا داروایل» و «کری ان ماس» از دیگر بازیگران اصلی این سریال هستند. طرح «جسیکا جونز» (Jessica Jones) در سال 2010 توسط شبکه‌ی ای‌بی‌سی رد شد اما «رزنبرگ» فعالیتش را متوقف نکرد و در سال 2014 قرار پخش آن را با کمپانی نتفلیکس عقد کرد.

 

- گاتهام (Gotham)

امتیاز : 7/8 (207034 رأی)

ژانر : اکشن، جنایی، درام

بهترین سریال های اکشن - گاتهام (Gotham)

«گاتهام» (Gotham) سریال اکشن آمریکایی است که توسط کمپانی برادران وارنر و «برونو هلر» تولید شده است. این سریال براساس فرنچایز «بتمن» کمپانی دی‌سی، ساخته شده و کاراکترهایی مثل «جیمز گوردون» و «بروس وین» در آن حضور دارند. همچنین ضدقهرمان‌های مثل «پنگوئن»، «ریدلر»، «جوکر»، «زن گربه‌ای»، «رأس‌الغول» و ... نیز در این سریال به تصویر کشیده شده‌اند.

داستان این سریال درباره‌ی روزهای اول شروع به کار «کمیسر جیمز گوردون» در اداره‌ی پلیس گاتهام است. نقش او را «بن مک کنزی» و نقش «بروس وین» را «دیوید مازوز» ایفا می‌کند.

از شروع پخش بتمن توسط شرکت فاکس، نقدهای مثبتی از سوی منتقدان نسبت به نقش‌آفرینی‌ها، تولید، فیلمنامه، کاراکترپردازی و برداشت جذاب از افسانه‌های «بتمن» منتشر شده است.

 

- فلش (The Flash)

امتیاز : 7/7 (298831 رأی)

ژانر : اکشن، ماجراجویی، درام

بهترین سریال های اکشن - فلش (The Flash)

«فلش» (The Flash) یکی دیگر از سریال‌های ابرقهرمانی کمپانی دی‌سی است که توسط «گرگ برلانتی»، «اندرو کرایزبرگ» و «جیوف جانز» برای شبکه سی‌دابلیو تولید شده است.

این سریال براساس کاراکتر یکی از کمیک بوک‌های شرکت دی‌سی به نام «بری آلن/فلش»، یک ابرقهرمان مبارزه با جرائم، ساخته شده است. همچنین این سریال اسپین‌آف سریال «کماندار» محسوب می‌شود.

«فلش» (The Flash) داستان فردی به نام «بری آلن» با نقش‌آفرینی «گرنت گاستین» را دنبال می‌کند. او مأمور بازجويی صحنه‌های جرم است که توانایی ابرقهرمانی پیدا می‌کند و از توانایی‌هایش برای مبارزه با جنایتکاران استفاده می‌کند. این سریال در سال 2014 توانست جایزه People Choice را به عنوان سریال جدید محبوب سال، از آن خود کند.

 

- مأموران شیلد (Agents of S.H.I.E.l.D)

امتیاز : 7/5 (193193 رأی)

ژانر : اکشن، ماجراجویی، درام

بهترین سریال های اکشن - ماموران شیلد (Agents of S.H.I.E.L.D)

«مأموران شیلد» (Agents of S.H.I.E.l.D) از سریال‌های ابرقهرمانی کمپانی مارول است که توسط «جاس ودون»،‌ «جد ودون» و «مائوریسا تانکارون» برای شبکه ای‌بی‌سی تولید شده است.

این سریال درباره‌ی سازمانی به نام «شیلد»، مخفف «بخش نظارت، توانمندسازی و پشتیبانی راهبردی کشور»، آژانس جاسوسی و مسئول برقراری صلح در دنیای ابرقهرمانان است. در «مأموران شیلد» (Agents of S.H.I.E.l.D)، «کلارک گرگ» در نقش «فیل کولسن» مانند دنباله‌ی سینمایی ظاهر شده است.

نویسنده و کارگردان فرنچایز «انتقام‌جویان» یعنی «جاس ودون» بلافاصله پس از اکران فیلم سینمایی «شیلد»، سریال آن را کلید زد و با «کلارک گرگ» نیز برای نقش‌آفرینی در سریال به توافق رسید.

 

- کماندار (Arrow)

امتیاز : 7/5 (401306 رأی)

ژانر : اکشن، ماجراجویی، جنایی

بهترین سریال های اکشن - کماندار (Arrow)

«کماندار» (Arrow) یکی دیگر از سریال‌های ابرقهرمانی کمپانی دی‌سی است که توسط «گرگ برلانتی»،‌ «مارک گاگنهایم» و «اندرو کرایزبرگ» برای شبکه‌ی سی‌دابلیو تولید شده است. این سریال براساس یکی از کاراکترهای کمیک بوک کمپانی دی‌سی به نام «کماندار سبز»، ساخته شده است که خالقان این کاراکتر «مورت وایسینگر» و «جورج پپ» هستند.

داستان «کماندار» (Arrow) درباره‌ی پسری پولدار به نام «اولیور کوئین» با نقش‌آفرینی «استیفن امل» می‌باشد که پنج سال را بدلیل غرق شدن قایق شخصی‌اش، در جزیره‌ای مرموز در دریای چین شمالی، گذارنده است و حالا به شهرش، استارلینگ سیتی، بازگشته تا با استفاده از سلاح شخصی‌اش که یک تیر و کمان است، با فساد مبارزه کند.

خبرهای مرتبط:

بهترین سریال های جنایی که نباید از دست بدهید


قسمت دوم بهترین و محبوب ترین سریال های در حال پخش دنیا


قسمت اول بهترین و محبوب ترین سریال های در حال پخش دنیا


بهترین فیلم های اکشن سال 2020 کدامند؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو