جدیدترین روش های کاشت مو در ایران چیست؟

جدیدترین روش های کاشت مو در ایران چیست؟


منبع: زیبامون

195

1399/8/10

12:21


برای آشنایی با روشهای جدید کاشت مو و کسب اطلاعات کافی و مفید در رابطه با چگونگی کاشت مو و مراقبتهای بعد از کاشت مو حتما این بخش از زیبامون رو مطالعه کنید.

جدیدترین روش های کاشت مو در ایران چیست؟

ریزش مو، کم پشت و نازک شدن موها یکی از مشکلاتی هست که تمام افراد با اون مواجه میشن و اینطور به نظر میرسه که این مشکل در آقایان بیشتر بوده و به همین دلیل استفاده از کاشت مو در آقایان طرفداران بیشتری پیدا کرده است!

اگر قصد انجام کاشت مو داشته باشید، احتمالا چیزهایی رو در رابطه با روشهای کاشت مو جدید شنیدید و یا اینکه تمایل دارید اطلاعاتی رو در رابطه با روشهای جدید کاشت مو کسب کنید!

روشهای کاشت مو جدید، برای بازگرداندن موهای از دست رفته در زنان و مردان استفاده میشه و تا به حال، میلیون‌ها نفر از افرادی که دچار ریزش مو یا طاسی شدند، از روشهای مختلف کاشت مو برای ترمیم موهای از دست رفته خود استفاده کردند.

بهترین توضیحی که میتونیم در رابطه با روشهای مختلف کاشت مو ارائه بدیم این هست که در این روشها، تارهای مو از قسمتهای دیگر سر که دارای بانک موی خوبی هستند و هیچ ریزش مویی ندارند جدا میشه و در ناحیه ای از سر که با ریزش مو یا طاسی مواجه شده، کاشته میشه.

اگر قصد دارید اطلاعات کافی و مفیدی رو در رابطه با روشهای کاشت مو جدید کسب کنید، بهتون پیشنهاد میکنیم حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و این مقاله رو مطالعه کنید.

 

بانک مو چیست؟

بانک مو در واقع، قسمتی از پوست بدن هست که دارای موهای قوی بوده و در برابر ریزش مو مقاوم است و برای کاشت مو، مورد استفاده قرار میگیره. فولیکولهای مو در این ناحیه از پوست بدن، با استفاده از دستگاه مخصوص جدا میشه و با احتیاط، در قسمتی از سر که دچار ریزش مو یا طاسی شده است، کاشته میشه.

معمولا بانک مو برای کاشت موی سر، از قسمت پشت سر و نواحی اطراف گوش انتخاب میشه؛ زیرا فولیکول‌های مو در این قسمت از مو مقاومت بسیار بیشتری داشته و به دلایل هورمونی، ریزش مو بسیار کمی نیز دارند.

این رشته‌های مو به دلیل مقاوم بودن در برابر ریزش همزمان با انتقال به جلوی پوست سر یا قسمتی از سر که دچار طاسی و ریزش مو شده، به رشد خود ادامه میدن و پس از مدت زمان کوتاهی، موهای این قسمت از پوست سر مجددا رشد میکنه و به حالت اولیه برمیگرده.

در ادامه روشهای کاشت مو جدید که در همه جای دنیا و ایران متداول هستند رو معرفی کردیم:

 

1. کاشت مو به روش FUT

FUT مخفف عبارت "Follicular Unit Transplantation" هست و یکی از قدیمی‌ترین روشها برای کاشت مو محسوب میشه که هنوز هم در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار میگیره. اولین شرط برای استفاده از روش FUT برای کاشت مو این هست که فرد متقاضی به اندازه کافی در پشت سر مو داشته باشه.

در این روش، لایه‌های پوست رو به شکل روبان در ابعاد مختلف از پشت سر جدا می‌کنند و سپس با دستگاه مخصوص و زیر میکروسکوپ به واحدهای کوچکتر تقسیم کرده و به قسمتهای طاس پیوند می‌زنند و در نهایت با بخیه زدن، کار کاشت مو به پایان میرسه.

روش کاشت مو FUT، بیشتر شبیه به یک عمل جراحی پوست هست و فرد در این نوع کاشت مو بیهوش میشه و پس از اتمام مراحل کاشت مو، نیاز به مراقبت‌های ویژه و بهبودی طولانی مدت داره.

 

معایب کاشت مو به روش FUT

این روش شرایطی مشابه با روش جراحی داره، زخم در لایه‌های پوست باقی میمونه، مدت زمان طولانی برای بهبود لازم هست و امکان کشیدگی و بلند شدن قسمت گردن هم در این روش وجود داره.

 

مزایای کاشت مو به روش FUT

معمولا استفاده از این روش برای کاشت مو، نتایج بهتری نسبت به سایر روشها به همراه داره، احتمال از بین رفتن فولیکولهای مو در این روش بسیار کمتر هست و بیشتر فولیکولهای خارج شده از بانک مو با خیال راحت به قسمتهای طاس سر منتقل میشن.

 

کاشت مو به روش FUT

 

حتما بخوانید: درباره‌ کاشت ابرو بیشتر بدانید

 

2. کاشت مو به روش FIT 

کاشت مو به روش FIT با نام کاشت مو FUE هم شناخته میشه و نسبت به روش کاشت مو FUT جدیدتر بوده و نتیجه بهتری هم به همراه داره.

در این روش، به جای جدا کردن لایه پوستی از بانک مو، فقط فولیکولهای مو گروه بندی میشن یا به صورت جداگانه با استفاده از ابزار مخصوصی، از بانک مو جدا شده و سپس واحدهای فولیکولی برداشته شده بعد از گذراندن دوره استراحت و مراقبت ویژه، با استفاده از بی حسی موضعی، در قسمتهای طاس سر کاشته میشن. در هنگام کاشت این فولیکولها، معمولا عمق، زاویه و جهت رشد مو توسط پزشک مشخص میشه.

 

معایب کاشت مو به روش FIT 

ممکن هست سوراخ هایی فولیکول های مو که برای انتقال مو ایجاد شده، باعث به وجود اومدن ظاهری غیر طبیعی به خصوص در خط موی پیشانی شوند.

 

مزایای کاشت مو به روش FIT 

این روش نیازی به جراحی و بیهوشی نداره و پس از یک عمل کوتاه، بهبودی ایجاد خواهد شد.

 

 کاشت مو به روش FIT 

 

3. کاشت مو به روش BHT 

روش کاشت مو BHT مخفف عبارت "Body Hair Transplant in" هست به این معنی که مو از بدن به سر منتقل میشه. در این روش، مو از قسمتهای مختلف بدن از جمله سینه، شانه‌ها،پشت و ران برداشته میشه و در قسمت پایین و پشت سر کاشته میشه. در واقع، کاشت مو به روشBHT، برای کسانی که پشت سر و بالای گردن موی کافی ندارند توصیه میشه و پزشک نیاز به انتقال مو از بدن داره.

البته لازم به ذکر هست که کامل بدن موهای بدن، ملاک مناسبی برای استفاده از این روش نیست؛ بلکه ابتدا باید وضعیت ریشه، جنس و موی بدن توسط پزشک بررسی بشه و بعد اقدامات کافی برای استفاده از این روش کاشت مو انجام بگیره. در واقع این روش کاشت مو، نوعی روش مکمل برای کاشت مو محسوب میشه و ممکنه به تنهایی نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشه.

 

کاشت مو به روش BHT 

 

حتما بخوانید: خطرات کاشت مو در مراکز غیر تخصصی

 

4. جدیدترین روش کاشت مو sut

این روش کاشت مو جدید، در حال حاضر بهترین روش برای افرادی هست که با مشکل ریزش مو مواجه هستند. روش کاشت مو SUT، کمترین عوارض جانبی رو به همراه داره و یک عمل ساده محسوب میشه. این روش جدید کاشت مو دارای نتایج ماندگار و عالی هست و امروزه از این روش در بهترین کلینیک های کاشت مو در جهان و ایران با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته استفاده میشه.

روش کاشت مو SUT، یکی از کاملترین و جدیدترین روشهای کاشت مو هست که تاکنون ارائه شده. جالبه بدونید که میشه با استفاده از این روش چیزی در حدود 14000 مو واقعی رو بدون جراحی، بدون درد و بدون خونریزی کاشت. از جمله مزایای این روش کاشت مو جدید این هست که از دستگاه خودکار برای کاشت مو استفاده میشه و حتی رکورد 60 کاشت مو در هر سانتی متر نیز برای این روش، ثبت شده است.

در روش کاشت مو SUT، پیاز مو با استفاده از پانچ لیزری (laser punch) از محل بانک مو جدا میشه و بعد از منجمد شدن، به قسمتهایی از پوست سر که دچار کچلی یاطاسی شده، منتقل خواهد شد. دلیل منجمد کردن فولیکولهای مو این هست که تا زمان کاشت از تخریب این فولیکولها جلوگیری بشه.

در روش SUT به دلیل وجود پانچ لیزر و سیستم انجماد، درصد بسیار کمی از ریشه مو هنگام برداشت و کاشت از بین میره و طبق برخی از آمار، میزان هدر رفتن فولیکول های مو دراین روش کاشت مو جدید، به کمتر از 1٪ میرسه.
 

مزایای کاشت مو به روش SUT

در هنگام کاشت مو به روش SUT، متقاضی بیهوش نخواهد شد، بلکه فقط از یک بی حسی موضعی برای انجام این فرآیند استفاده میشه. این روش کاشت مو، یکی از روشهای جدید و مدرن هست که میشه با استفاده از ان، از موهای بدن نیز برای پیوند زدن و کاشت مو استفاده کرد. زمان بهبودی این روش کاشت مو جدید بسیار کوتاه هست.

 

روش کاشت مو sut

 

5. روش جدید کاشت مو سلول بنیادی (HST)

 Hair Stem Cell Transplantation یا HST هم نوعی روش کاشت مو هست که از این روش برای درمان ریزش مو پیشرفته از فولیکولهای مو موجود در ریشه سلولهای بنیادی استفاده میشه و به عنوان کاشت مو سلول بنیادی شناخته میشه. 

در روش کاشت مو سلول بنیادی، تعدادی فولیکول مو به همراه سلول بنیادین از قسمت بانک مو برداشت میشه و بر روی قسمتهایی از سر که دچار کچلی یا طاسی شده کاشته میشه. در این روش، فولیکولهای مو قادر به رشد کردن هستند و این موضوع باعث شده تا کاشت مو سلول بنیادی نسبت به سار روشهای کاشت مو متفاوت باشه.

کاشت موی سلول های بنیادی یک روش کاشت موی سرپایی هست که درد رو به میزان قابل توجهی در بیمار کاهش میده و دوره بهبودی سریعی هم داره و یکی از تکنیکهای عالی و موثر برای کاشت موی طبیعی هست. 

 

قبل و بعد کاشت مو

 

حتما بخوانید: کاشت مو آقایان به چه شکل انجام می شود؟

 

کاشت مو برای چه کسانی مناسب است

کاشت مو تاثیر خیلی خوبی در بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس داره و برای کسانی مناسب هست که دارای شرایط و ویژگی‌های زیر هستند:

 

  • آقایانی که دارای طاسی با الگوی مردانه هستند
  • زنانی که موهای کم پشت دارند
  • هر کسی که در اثر سوختگی یا آسیب پوست سر، مقداری مو از دست داده باشد.

 

کاشت مو مردانه

 

کاشت مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

 

  • زنانی که الگوی ریزش موی گسترده ای در سر دارند.
  • افرادی که به اندازه کافی بانک موی مناسب برای برداشت فولیکول مو ندارند.
  • افرادی که بعد از جراحی و جراحت دچار زخمهای ضخیم و رشته‌ای میشن.
  • افرادی که ریزش مو آنها به دلیل داروهایی مانند شیمی درمانی هست.

 

حتما بخوانید: بعد از کاشت مو چه مراقبت هایی لازم است؟

 

عوارض کاشت مو

خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ایجاد روشهای جدید و مدرن برای کاشت مو، عوارض کاشت مو به شدت کاهش پیدا کرده است. پیش از این و به هنگام استفاده از روشهای اولیه کاشت مو مثل روش  FIT و FUT ممکن بود عوارض جانبی مختلفی از جمله وارد زیر در اشخاص به وجود بیاد:

 

  • درد و خونریزی
  • ایجاد جای زخم و بخیه
  • خط رشد غیر طبیعی در مو
  • زمان بهبودی طولانی
  • تورم در برخی از قسمتهای صورت
  • نیاز به استفاده از داروهای مسک و آرام بخش
  • احتمال خطای انسانی
  • ایجاد بافت مردگی یا نکروز پوست

اما خوشبختانه با ظهور روشهای جدید کاشت مو، این عوارض به حداقل رسیده و افرادی که از این روشهای جدید و مدرن برای کاشت مو استفاده می‌کنند میتونن بعد از یک استراحت کوتاه مدت به زندگی عادی و روزمره خودشون برگردن و به فعالیتهای خود ادامه دهند. این روشهای کاشت مو جدید کاملا بدون درد و خونریزی هستند و نتایج عالی و طبیعی نیز به همراه دارند.

 

کاشت مو در آقایان

 

سخن آخر

کاشت مو یکی از روشهای پرطرفدار برای برطرف کردن طاسی و کچلی مو هست که هم برای خانمها و هم برای آقایان مناسب هست. با توجه به وضعیت هر بیمار و ویژگی‌هایی که داره، ممکنه یکی از روشهایی که در بالا معرفی شد و یا سایر روشهای کاشت مو برای او مورد استفاده قرار بگیره. نتیجه حاصل از کاشت مو معمولا بعد از گذشت یک سال قابل مشاهده هست و باید صبر و حوضله زیادی داشته باشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو