معرفی انواع روش های کاشت مو

منبع: زیبامون

5

1402/4/31

12:52


معرفی انواع روش های کاشت مو به افراد این امکان را می‌دهد تا با آگاهی بیشتری اقدام به کاشت مو کند. این مقاله را مطالعه کنید تا به آگاهی لازم برسید.

معرفی انواع روش های کاشت مو

امروزه به دلایل مختلفی اعم از مشکلات روزمره، تغذیه نامناسب، شرایط آب و هوایی، اضطراب و استرس موها دچار آسیب و به مرور زمان باعث ریزش می‌شوند. درمان قطعی ریزش مو با کاشت مو صورت می‌گیرد. کاشت مو در انواع گوناگونی در کلینیک‌ها به بیماران ارائه می‌گردد که افراد با توجه به نظر پزشک و روشی که برای آن‌ها پاسخگو می‌باشد را به عنوان کاشت موی خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر این پیشرفت هوش مصنوعی نیز در عمل‌های کاشت مو بی تاثیر نبوده و روش‌های جدیدتری را وارد کلینیک‌ها کرده‌است. برای معرفی انواع روش های کاشت مو تا انتهای این مقاله در زیبامون با ما همراه باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین مراکز تخصصی پروتز مو در تهران

 

انواع روش های کاشت مو

به طور معمول پس از مراجعه به متخصص کاشت مو، بهترین روش کاشت برای افراد معرفی می‌شود. در حال حاضر کاشت مو در شهرهای مختلف کشورمان در حال انجام است و کاشت مو در طی چندین ساله گذشته رشد چشمگیری داشته‌است. به همین دلیل کاشت مو در شهرهای مختلف در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری داشته و کلینیک‌های بسیاری با ارائه انواع روش‌های کاشت مو می‌توانند مشکلات بسیاری از افراد را برطرف کنند. افراد بالای سن ۲۵ سال کاندیدای مناسب روش‌های کاشت هستند و کسانی که این شرایط سنی را ندارند، می‌بایست باقی روش‌ها را زیر نظر پزشک معالجه خود انجام دهند. بهترین روش‌های کاشت مو به شرح زیر می‌باشند.

 

  کاشت مو به روش fit و fut

رایج‌ترین روش کاشت مو، روش fut می‌باشد. در این روش مو به صورت نواری از یک ناحیه پوست سر در پشت گردن یا دو طرف سر برش داده می‌شود و به ناحیه جلوی سر پیوند می‌خورد. روش دیگری که در بین افراد محبوبیت بسیاری دارد، روش fit می‌باشد. روش fit در سال ۲۰۰۳ در کلینیک‌ها رواج یافت. این تکنیک به طوری است که فولیکول‌های مو باکیفیت بالا در پشت گردن به صورت دانه دانه برداشته می‌شوند. مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fut و fit در بسیاری از موارد مشابه هم هستند و فرد باید یک سری نکات و اصول اولیه را رعایت کند.

 

کاشت مو به روش bht

کاشت مو به روش‌های گوناگونی انجام می‌گیرد که bht یکی از راه‌های کاشت مو می‌باشد. کاشت مو به روش bht طرفداران زیادی به خود دارد. این روش به طوری است که اگر فرد بانک مو نداشته باشد این روش کمک می‌کند تا از نواحی دیگر بدن نیز بتواند به عنوان بانک مو استفاده کند. لازم به ذکر است که بدانید به دلیل یکسان بودن ساختار و کیفیت گرافت‌های مو در نواحی مختلف بدن، با انجام کاشت مو به روش bht نتایج بسیار مطلوبی حاصل می‌گردد. مزایای این روش مواردی همچون عدم باقی ماندن جای زخم و کوتاه بودن دوره نقاهت می‌باشد.

 

کاشت مو به روش sut

کاشت مو به روش sut یکی از راه‌هایی است که مقدار فولیکول به دست آمده در آن به بیشترین مقدار ممکن می‌رسد. امروزه نیز بسیاری از کلینیک‌ها از این روش استفاده می‌کنند. این روش کم‌ترین زمان ممکن را برای اثربخشی دارد. برداشت فولیکول‌ها به کمک دستگاه خودکار صورت می‌گیرد و در دستگاه فریز مانندی نگهداری می‌شود به همین علت احتمال صدمه دیدن به صفر می‌رسد. در نتیجه کیفیت فولیکول‌های ایجاد شده کم‌تر مورد آسیب دیدگی قرار می‌گیرند. از مزایای این روش می‌توان به مواردی همچون انجام کاشت بدون خونریزی، تراکم ۳ برابری، طبیعی بودن خط رویش و زمان کوتاه در حین کاشت اشاره کرد.

 

کاشت مو به روش super fue

پیشرفته‌ترین روش کاشت مو، روش super fue می‌باشد. کاشت مو super fue از روش‌هایی است که افراد زیادی را به خود جذب کرده‌است. این کاشت مو به این طریق از فناوری‌های جدید استفاده می‌کند به همین دلیل نتیجه کاشت مو به این روش نسبت به سایر روش‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار است. در واقع این روش تکمیل کننده روش استخراج فولیکول می‌باشد. نکات مثبتی که روش super fue دارد، مواردی همچون توانایی پیوند مو به نقاط مختلف بدن، ۵ برابر شدن تراکم مو، عدم باقی ماندن جای زخم و کم بودن دوره نقاهت است. تمام این موارد باعث شده تا پیشنهاد بیشتر پزشکان، بر روی روش super fue متمرکز باشد.

 

جدیدترین روش کاشت مو سلول‌های بنیادی

یکی از جدیدترین روش کاشت مو سلول‌های بنیادی می‌باشد. این روش نیز از طریق فولیکول‌های مو صورت می‌گیرد ولی با دیگر روش‌های کمک گیرنده از فولیکول‌ها تفاوت دارد. تکنولوژی سلول‌های بنیادی این روش را به جدیدترین روش در زمینه کاشت مو تبدیل کرده‌است. روش سلول بنیادی به این صورت می‌باشد که به جای برداشتن تعداد زیادی از موها برای عمل پیوند تنها نمونه کوچکی از فولیکول‌ها را برداشته و آن را در آزمایشگاه تکثیر قرار می‌دهند. این روش قادر به درمان طاسی ژنتیکی و آلوپسی می‌باشد. به علاوه نیاز به بی حسی ندارد و به این دلیل بیمار شاهد هیچ زخمی نیست. در آخر نیز پس از پایان عمل دوره نقاهت کوتاهی دارد و بهبودی سریعی برای فرد حاصل می‌گردد.

 

انواع روش های کاشت مو

 

هزینه‌های کاشت مو به چه مواردی بستگی دارد؟

مورد مهمی که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است، هزینه کاشت مو می‌باشد. چرا که این هزینه را بیمه بر عهده نمی‌گیرد و بسیاری از کلینیک‌ها پرداخت اقساطی را قبول ندارند. موارد متعددی در هزینه کاشت مو سهیم می‌باشند که نشان دهنده این است که قیمت کاشت هر تار مو افراد با یکدیگر دارای تمایز می‌باشد. هزینه کاشت مو به مواردی همچون اندازه ناحیه طاس سر، تخصص و تجربه جراح، روش پیوند، تعداد جلسات، موقعیت جغرافیایی کلینیک، پیوندهای اهدایی در بدن و تعداد گرافت‌های مورد نیاز کاشت مو، جنس مو، مراقبت‌های بعد از عمل سن افراد مراجعه کننده، شهر محل سکونت و مشاوره فرد بستگی دارد.

 

کاشت مو

 

پیشنهاد مطالعه: بعد از کاشت مو چه مراقبت هایی لازم است؟

 

کلام آخر

در این مقاله به معرفی انواع روش های کاشت مو پرداخته شد. کاشت مو از روش‌هایی می‌باشد که ریزش مو را به طور حتمی قطع می‌کند. با تمام این موارد اگر نکات قبل و بعد از عمل رعایت نشود، عوارضی متعددی گریبان گیر افراد می‌شود. به طور معمول فرد به مدت زمانی که پزشک تعیین می‌کند نباید زیر نور آفتاب قرار گیرد. محلی که به تازگی کاشت شده را به طور مرتب باید بشویید تا از ایجاد عفونت جلوگیری کنید. نکات و مراحل نگهداری از موها بعد از کاشت در تمامی روش‌ها یک اصول و قاعده را دنبال می‌کند و باید فرد زیر نظر پزشک معالج خود باشد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو