طرز تهیه خورش زرشک غذایی عالی برای سفره های ایرانی

طرز تهیه خورش زرشک غذایی عالی برای سفره های ایرانی


منبع: آرگا

128

1399/8/18

15:03


در این مطلب آموزش طرز تهیه خورش زرشک به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر را پیش رو داشتید که امیدواریم از طعم بی نظیر این نوع خورش ایرانی در منزل نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه خورش زرشک غذایی عالی برای سفره های ایرانی

خورشت زرشک از انواع خورشت های خوشمزه ایرانی می باشد و در طرز تهیه خورش زرشک از گوشت قرمز یا گوشت مرغ استفاده می شود و شما می توانید این نوع خورش را برای پذیرایی از مهمان هایتان در منزل تهیه نمایید همچنین این نوع خورش در فصل پاییز با زرشک تازه پخته می شود.

برای تهیه خورش های ایرانی روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید خورش ها را با انواع طعم های مختلف نظیر خورش آلبالو و خورش زرشک و خورش فسنجون و خورش قیمه و … را در منزل بپزید.

خورش زرشک خوشمزه

مواد لازم

  • روغن : نصف قاشق غذاخوری
  • لپه خام : ۶۰ گرم
  • چوب دارچین : دو تکه سه سانتی
  • زعفران دمکرده : یک قاشق غذاخوری
  • نمک : به مقدار لازم
  • زرشک تازه یا پلویی : نصف پیمانه
  • فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • کره : نصف قاشق
  • پیاز متوسط : یک عدد
  • روغن : یک قاشق غذاخوری
  • گوشت مرغ : ۱۲۰ گرم ( در صورت تمایل می توانید برای پخت خورش از ۱۲۰ گرم گوشت گوسفندی یا گوساله استفاده نمایید.)

طرز تهیه خورش زرشک در منزل

برای تهیه این نوع خورش ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد نمایید و آن را تفت دهید تا طلایی رنگ شود سپس گوشت خورشتی یا گوشت مرغ را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز بیفزایید و گوشت را تفت دهید تا تغییر رنگ بدهد و سرخ گردد.

اگر برای تهیه خورش از گوشت قرمز استفاده می کنید باید به ازای هر نفر یک پیمانه آب گرم به گوشت بیفزایید سپس گوشت را ۶۰ دقیقه بپزید تا نیم پز شود. چوب دارچین و لپه را تفت دهید سپس آن ها را به گوشت بیفزایید.

روش تهیه خورش زرشک در منزل

اگر در دستور تهیه خورش زرشک از مرغ استفاده می کنید بهتر است به ازای هر نفر یک پیمانه آب به لپه بیفزایید و اجازه دهید تا لپه پخته شود و بعد از مدت زمان ذکر شده فلفل و نمک را به خورش بیفزایید سپس مرغ پخته را به مواد خورش بیفزایید و اجازه دهید تا خورش به مدت ۳۰ دقیقه دیگر پخته شود.

زرشک را تفت دهید و به مواد خورش بیفزایید و بعد از گذشت نیم ساعت خورش را از روی حرارت گاز بردارید. اگر خورش را با گوشت قرمز می پزید بهتر است بعد از نیم پز شدن گوشت فلفل و نمک را به خورش بیفزایید سپس لپه را به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش به مدت ۱.۵ تا ۲ ساعت پخته شود و بعد از مدت زمان ذکر شده زرشک را به خورش بیفزایید و نیم ساعت بعد قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

روش پخت خورش زرشک

نکات طلایی برای پخت بهتر خورش زرشک

۱.برای پخت خورش زرشک ، لپه و گوشت را با یکدیگر نپزید زیرا مدت زمان پخت آن ها متفاوت می باشد.

۲. برای اینکه رنگ خورش تغییر نکند بهتر است برای پخت آن از چوب دارچین استفاده نمایید.

خورش زرشک

۳. اگر تمایل دارید خورش عطر بهتری داشته باشد می توانید در دستور تهیه آن از کمی پودر دارچین در کنار چوب دارچین استفاده کنید.

۴. زرشک را قبل از اضافه کردن به خورش تفت دهید تا در زمان پخت خورش له نشود.

طرز تهیه خورش زرشک در خانه

در این مطلب با روش پخت خورش زرشک در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از تهیه این خورش خوش طعم نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو