هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)


منبع: پارس ناز

279

1398/2/31

17:36


هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

هیجان انگیزترین ورزش های جهان «آدرنالین خون تان را بالا ببرید»

 

در اینبخش با هیجان انگیزترین ورزش هاي جهان آشنا میشویم. ورزش هایي کـه آدرنالین خون تان را بالا میبرند! هر شخصی بـه نوع خود هیجان زده می شود، برخی پرش از ارتفاع را انتخاب می‌کنند، برخی مبارزه با موج هاي دریا و برخی هم دوست دارند بلندترین قله ها را صعود کنند، در ادامه از بانجی جامپینگ تا اسکوتر سواری با هیجان انگیزترین ها آشنا می‌شویم. با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

چگونه ترشح آدرنالین بر روی سلامت شما تاثیر می‌گذارد؟

 

یک جمله قدیمی، اما طلایی وجوددارد کـه می گوید: «آن چیزی کـه تـو را نمی کشد، تـو را قویتر میکند.» وقتی ورزش‌هاي مخاطره آمیز انجام می دهید، مطمئنا شـما را نمیکشد، اما شـما رابه روش‌هاي مختلف قوی تر می کند. این یک حقیقت اثبات شده اسـت کـه شـما بـه لطف آدرنالین، با انجام دادن ورزش‌هایي با هیجان بالا میتوانید سلامتی خودرا افزایش دهید.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

هیجان مطلق و اوقات خوش بـه کنار، با اینکار میتوانید وزن کم کنید و از نظر جسمی قویتر شوید. هم چنین انعطاف پذیرتر شده و تمرکز بیشتری داشته باشید و این فهرست بازهم میتواند ادامه داشته باشد. فقط تصور کنید، یک روز صبح از خواب بلند میشوید و بجای رفتن بـه باشگاه طبق روال عادی هرروز، لباس می پوشید و همراه دوستان خود برای انجام تمرینات پارکور بـه بیرون میروید.

 

شاید بـه یک پارک دوچرخه سواری کوهستانی میروید و چند جاده هیجان انگیز کـه برای بالا بردن ضربان قلب شـما طراحی شده اسـت را امتحان میکنید. اگر شـما نزدیک دریا زندگی میکنید، تصور کنید هر از چند گاهی بتوانید ورزش‌هایي مثل جت اسکی، موج سواری و یا کایت سرفینگ انجام بدهید. تصور کنید با انجام اینکار‌ها و ترشح آدرنالین چقدر زندگی شگفت انگیز می ‌شد؟

 

خب چرا اینکار را انجام ندهیم؟

امروزه مـا داریم زنجیر‌هاي ترس را از خود باز می کنیم و با سرعت بـه سمت ورزش‌هایي می رویم کـه ترشح آدرنالین را در مـا افزایش بدهند، مـا داریم کار‌هایي را انجام میدهیم کـه شـما فقط در تلویزیون آن‌ها را دیده اید و تصور کنید: «چـه لذتی دارد اگر بتوانید مثل آن افراد در تلویزیون پرواز بکنید؟» اطلاعاتی درباره آن ورزشی کـه بنظر شـما بیشتر هیجان انگیز اسـت، آماده انجام آن شوید و زندگی خودرا تغییر دهید.

 

سند بوردینگ

یکی از مسایل مهمی کـه در مورد ورزش سند بوردینگ یا شن سواری وجوددارد، این اسـت کـه در کل سال می توان این ورزش را انجام داد. مهم نیست کـه برف‌ها آب شده اند یا پیست‌هاي اسکیت بوردینگ بسیار شلوغ هستند، فقط کافی اسـت تخته خودرا بردارید و با دوستان خود بـه نزدیک‌ترین منطقه شن‌زار بروید و از روز خود لذت ببرید.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

چیز بهتری کـه در مورد این ورزش وجوددارد، این اسـت کـه اگر شـما یک جهانگرد باشید، این ورزشی اسـت کـه می تواند شـما رابه هر گوشه‌اي از جهان بکشاند تا بهترین مکان برای این ورزش را پیدا کنید! هم چنین امتیاز ویژه‌اي کـه این ورزش هیجان انگیز دارد این اسـت کـه بـه هیچ عنوان خطرناک نیست و آدرنالین را در خون شـما پمپاژ میکند.

 

اگر شـما بـه این ورزش علاقه دارید، همه ی کاری کـه لازم اسـت انجام دهید این اسـت کـه یک تخته برای خودتان بخرید و شروع بـه تمرین بر روی تپه‌هاي شنی با شیب کم بکنید. قبل از این‌کـه بـه انجام این ورزش مبادرت کنید، شـما وسایلی نیاز خواهید داشت و اگر می خواهید بدانید کـه بـه چـه وسایلی نیاز دارید در اینترنت جست و جو کنید.

 

با انجام چند پرش لذت بخش و چرخش‌هاي سریع بر روی سراشیبی شن‌زار، نه تنها در ورزش سند بوردینگ با مهارت‌تر میشوید، بلکه باعث تقویت پا‌ها و مفاصل لگن، زانو و مچ‌ها خواهید شد. هیجان این ورزش قابل مقایسه با اسنو بوردینگ اسـت و برخورد با سرعت با شن‌هاي روان بسیار شگفت انگیز اسـت. از انجام این ورزش نترسید.

 

سند کایتینگ

خب بیایید اندکی از سند بوردینگ فاصله بگیریم. سند کایتینگ هرروز طرفداران بیشتر و بیشتری پیدا میکند ودر هر جاییکه منطقه شنی مناسبی وجود داشته باشد، شـما این ورزشکاران را میبینید. برای این نوع ورزش، شـما وسایل چندانی احتیاج ندارید و بهترین بخش این ورزش این اسـت کـه وسایل آن با وسایل ورزشی واتر کایتینگ یکسان اسـت. همه ی چیزی کـه لازم دارید یک کایت، یک تخته و یک کلاه ایمنی اسـت.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

انتخاب بین تخته چرخدار و بدون چرخ امکانپذیر اسـت، کـه هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. با انجام این ورزش نیز شـما قویتر میشوید، عضلات شکم، کمر و بازو‌هاي شـما بطور محسوسی قویتر خواهد شد ودر طول این ورزش ترشح آدرنالین در خون شـما افزایش خواهد یافت. دیگر چـه چیزی بهتر از این می خواهید؟

 

اسکوتر سواری

شاید اکثر شـما در دوران کودکی خود، اسکوتری شبیه بـه چیزی کـه دراین عکس میبینید داشته اید و احتمال آن هست کـه وقتی بزرگ می‌شدید آنرا دور انداخته باشید. خب، اسکوتر سواری هم امروز تبدیل بـه ورزش هیجان انگیزی شده اسـت ودر واقع آدرنالین زیادی برای شـما بـه همراه خواهد آورد. جدای از این‌کـه شـما هنگام اسکوتر سواری، چرخیدن و پریدن با آن لذت بسیاری خواهید برد.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

اینکار هم چنین ورزشی مفید اسـت و باعث کاهش وزن می شود؛ بدون این‌کـه حتی متوجه آن بشوید. با انجام این ورزش شـما ۶ کالری در دقیقه از دست می دهید! واقعا فکر میکردید این مقدار کالری از دست بدهید؟ بر خلاف اسکوتر‌هاي معمولی، چیزی کـه لازم اسـت بخرید یک اسکوتر مخصوص این ورزش اسـت؛ بـه همراه محافظ برای آرنج و زانو و یک کلاه ایمنی. آماده شدن برای این ورزش، اصلا کار سختی نیست.

 

اسنوبورد سواری

بعنوان یکی از سمبل‌هاي ورزش‌هاي مخاطره آمیز، هرگز محبوبیت خودرا از دست نمی دهد. منافع انجام این ورزش بسیار زیاد اسـت و انجام این ورزش نه تنها بسیار عالی و هیجان انگیز اسـت، بلکه منافع فراوانی برای سلامتی شـما دارد. حقیقتی کـه احتمالا درباره اسنوبورد سواری نمیدانستید، این اسـت کـه:

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

با انجام دادن این ورزش، مغز شـما بزرگ‌تر شده ودر خون شـما آدرنالین بـه میزان بیشتری ترشح م یکند و میتواند عوارض روحی افزایش سن را کاهش دهد. اسنوبورد سواری بپا‌هاي آماده‌اي احتیاج دارد و انتظار می رود بعد از یک سواری طولانی مقداری التهاب در پا‌هاي شـما بـه وجود بیاید.

 

اسکیت بورد سواری

اسکیت بورد سواری تنها یک ورزش هیجانی نیست، بلکه یک شیوه زندگی و یک فرهنگ اسـت. اگر شـما از خراش برداشتن گاه و بیگاه این ورزش نمیترسید، این ورزش قطعا مناسب شماست. نه تنها این ورزش بسیار هیجان انگیز و همراه با ترشح آدرنالین اسـت، بلکه باعث افزایش هماهنگی بازوها، چشم‌ها و پا‌هاي شـما میشود.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

یک مزیت دیگر انجام این ورزش این اسـت کـه یاد میگیرید چگونه از افتادن خود پیشگیري کنید و تعادل عالی داشته باشید. لذت انجام یک پرش عالی یا یک حرکت زیبا، وصف ناپذیر اسـت. قبل از این‌کـه برای انجام این ورزش از خانه بیرون بروید، سعی کنید قسمت‌هاي حساس بدن را خوب محافظت کنید. با انجام این ورزش شـما سرسخت تر، سبک‌تر و چابک‌تر میشوید.

 

دوچرخه سواری کوهستان

یکی از محبوب‌ترین راه‌هاي گذران وقت در طبیعت، دوچرخه سواری کوهستان اسـت کـه مزایای زیادی نیز بـه همراه دارد. این ورزش توان سیستم قلبی و پا‌هاي شـما را بالا‌تر می برد و هم زمان عضلات شکم و فیله کمر و بازو‌ها را نیز تقویت می کند. دوچرخه سواری کوهستان نه تنها یک ورزش هیجان انگیز و عالی اسـت، بلکه باعث میشود ماهیچه چهار سر زانو، عضلات باسن و ساق پا تقویت شوند.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

هم چنین تاندون‌هاي شـما تقویت می شود، بدون این‌کـه هیچ وزنه‌اي بلند بکنید؛ و این فعالیت‌ها با ترشح آدرنالین زیاد در خون شـما همراه خواهد شد و لذت بیشتری برای شـما بـه ارمغان خواهد آورد. خرید یک دوچرخه کوهستان مناسب میتواند کار سختی باشد. اگر ندانید بـه چـه نوع دوچرخه‌اي احتاج دارید و تنوع دوچرخه‌هاي کوهستان نیز بسیار زیاد اسـت.

 

موج سواری

موج سواری یکی از عالی‌ترین ورزش‌ها در میان ورزش‌هاي هیجان انگیز اسـت. کافی اسـت از هر موج سواری سوال کنید و بفهمید کـه سواری کردن بر روی موج‌ها تنها کار مهم در دنیا برای آن‌ها اسـت. این ورزش نه تنها در رده هیجان انگیزترین ورزش‌هاي ممکن اسـت، بلکه مزایای فراوانی برای سلامتی با ترشح آدرنالین بـه همراه دارد.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

موج سواری یک ورزش عالی برای سیستم قلبی عروقی اسـت و ضربان قلب شـما را بالا می برد. باعث افزایش تعادل، افزایش توان بدنی و چابکی شـما نیز میشود. ازآن جاییکه بخش بیشتر این ورزش شامل حرکات در آب اسـت، تمرین بسیار مناسبی برای بالا تنه، شکم و فیله کمر می باشد.

 

این ورزش نه تنها شـما را از لحاظ بدنی قویتر میکند، بلکه از لحاظ علمی ثابت شده اسـت کـه با انجام این ورزش، بدن شـما شروع بـه ترشح هورمون اندروفین می کند کـه حال شـما را بهتر می کند و باعث میشود حس بهتری داشته باشید. پیش از آغاز موج سواری حتماً در مورد وسایل مخصوص این ورزش تحقیق کنید و وسایل مناسبی را تهیه کنید.

 

رفتینگ «قایقرانی در آب‌ هاي خروشان»

اینروزها، رفتینگ هرروز بین ورزش‌هاي هیجان انگیز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. هر جاییکه بتوانید یک رودخانه خروشان پیدا بکنید، احتمالا کسانی را خواهید دید کـه در حال انجام این ورزش هستند. رفتینگ یکی از راه‌هاي قابل توجه برای طبیعت گردی و افزایش آدرنالین شـما اسـت. هنگام پایین رفتن از رودخانه خروشان، با چالش‌هاي فراوانی رو بـه رو خواهید شد؛ در حالیکه تلاش میکنید بر امواج خروشان آب غلبه کنید.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

رفتینگ نه تنها مناسب شمایی اسـت کـه بـه دنبال هیجان و ترشح آدرنالین زیاد مهستید، هم چنین این ورزش کمک می کند تا ذهن شـما را پاک کند و کل بدن شـما را نیز تقویت می کند. کمک دیگری کـه بشما میکند، باور کنید یا نکنید، این اسـت کـه سطح استرس شـما رابه خوبی کاهش می دهد. رفتینگ یک تمرین عالی برای کار گروهی و مشارکتی اسـت.

 

پاراگلایدینگ

بعنوان ۲ ورزش آخر این فهرست قرار اسـت بـه هوا برویم، یعنی هیجان انگیزترین بخش دنیا. این ورزش نه تنها باعث ترشح آدرنالین در بدن و کمک بـه غلبه بر ترس از ارتفاع در شـما خواهد شد، بلکه مزایای روحی و جسمی فراوانی بـه همراه دارد.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

وقتی صحبت از آمادگی جسمانی میشود، این ورزش قابلیت تحرک و انعطاف پذیری شـما را افزایش میدهد. با پرواز با پاراگلایدر در هوا عضلات بالا تنه شـما بـه خوبی تقویت می شوند. اما در مورد تقویت قوای ذهنی، خب شـما می دانید دستیابی بـه موفقیت بزرگ چـه حسی دارد؟ سعی کنید آن حس را تصور کنید، بعد آنرا در ۱۰ ضرب کنید؛ این حسی اسـت کـه بعد از یک جلسه از این ورزش خواهید داشت.

 

این ورزش باعث دستیابی بـه اعتماد بـه نفسی عالی برای کل زندگی شـما میشود و باعث تقویت انگیزه در شـما برای انجام سایر فعالیت‌هاي هیجان انگیز دیگر می شود. با این ورزش بـه دنیای آدرنالین وارد میشوید. مـا پیشنهاد می کنیم کـه حتماً پیش از خرید وسایل مورد نیاز، درباره آن‌ها تحقیق کنید.

 

شیرجه در آسمان

بعنوان آخرین ورزش دراین فهرست، رشته شیرجه در آسمان را انتخاب کرده ایم. این ورزش نهایت هیجان رابه همراه دارد. هنگام شیرجه زدن، شـما همه ی مشکلات خودرا فراموش می کنید و دیگر مهم نیست کـه چقدر اینکار وحشتناک بنظر می‌رسیده اسـت. هنگامیکه از هواپیما می‌پرید تنها چیزی کـه می ماند هیجان اسـت و ترشح آدرنالین زیاد!

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

این ورزش استرس شـما را از بین میبرد کـه برای سلامتی شـما بسیار مفید اسـت و هم چنین بشما کمک میکند بر ترس از ارتفاع غلبه کنید. این ورزش شامل یک سقوط آزاد از ارتفاع ۴۵۰۰ متری با سرعت ۳۷ متر بر ثانیه اسـت و بعد از کشیدن ضامن چتر نجات، ۵ دقیقه فرود آرام با چتر نجات نیز بـه آن اضافه می شود. شیرجه در آسمان تجربه بی نظیری اسـت جاییکه شـما قابلیت‌هایي جدیدی در خودتان می بینید.

 

اگر برای نخستین بار اسـت کـه میخواهید اینکار را انجام بدهید بهتر اسـت قبلا کمی درباره آن مطالعه کنید و بهترین سواری عمرتان را داشته باشید. برای داشتن بدنی سالم و اندامی مناسب اجباری بـه انجام تمرینات کسل کننده بدنسازی نیست. شـما میتوانید تعدادی از این ورزش‌هاي هیجان انگیز را انتخاب کنید و نتیجه ترشح آدرنالین را در زندگی خود ببینید. شـما میتوانید یکی ازآن‌ها را یا همه ی آن‌ها را امتحان کنید.

 


 

و اما ورزش هیجانی که نمی دانستید وجود دارند

هیجان و امتحان کردن کارهای جدید چیزیه کـه انتها نداره. تا وقتی کـه انسان بـه زندگی خودش روی این کره ادامه میده، همان‌ گونه میتونه با ایده ها و خلاقیت هاي جدید، هیجان زندگی خودش رو تامین کنه.

 

شناور بودن در اقیانوس Ocean Zorbing

برای امتحان کردن این رشته باید عاشق ریسک کردن باشید و دل رو بزنید بـه دریا. همونطور کـه از تصویر پایین مشخص هست، این رشته چندان امنیتی نداره و پیشنهاد می کنیم امتحانش نکنید، اما بد نیست بدونیم چـه اتفاقاتی در دنیا میفته. رشته Ocean Zorbing کـه معادل پارسی نداره.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

مـا ترجیح میدیم بهش “شناور بودن در دریا” بگیم، یکی از رشته هاي پر خطر دریاییه کـه در اون فرد درون یه استوانه شیشه اي قرار میگیره، و با راه رفتن درون این استوانه، جهات خودش رو درون آب تعیین می کنه. امتحان کردن این رشته احتمالا هیجان و لذت خیلی زیادی داره. شناور بودن وسز اقیانوس، کاری نیست کـه بشه هرروز و هرجا انجام داد.

 

مونی «تک چرخه کوهستان» Muni

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

شاید باورتون نشه کـه این تک چرخه هاي هیجانی میتونن تا ۵۰ متر در ساعت سرعت بگیرند، چرخ هاي کوهستانی و توپی هاي خیلی قوی دارند کـه بهشون امکان ماجراجویی در مناطق مختلف رو میده. کریس هولم یکی از کسانی هست کـه با تک چرخه خودش دیوار چین و آتشفشان ۶۰۰۰ متری رو فتح کرده. بـه قول کریس، هر جاییکه دوچرخه بتونه بره، تک چرخه هم میتونه.

 

قایق آسمانی Skyaking

اگه توی فانتزی هاتون دوست دارید با چتر توی آسمون بپرید و بعد با یه قایق بادی روی یک دریاچه فرود بیاید، این رشته رو دوست خواهید داشت. این رشته ساده اسـت، اما اونقدرها هم آسون کـه بنظر میرسه نیست.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

در سرعت هاي ۵۰ ئتر در ساعت، آئرودینامیک قایق ممکنه باعث چرخش بشه و خطر سقوط مرگ آور رو بـه همراه خودش داشته باشه. مایلز دیشر طراح این رشته، انقدر با تمرین حرفه اي شده کـه میتونه یک عالمه شیرین کاری و حرکات نمایشی ر هم موقع سقوط با قایق آسمانی اش انجام بده.

 

دره یخ نوردی Ice Canyoning

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

دره نوردی با همون تکنیک ها و خطرات همیشگی رو با آبشارهای نیمه یخ زده و هوای زیر صفر درجه ترکیب کنید. این رشته کمتر از یک دهه اسـت کـه راه افتاده و تقریباً در هر مکانی کـه در تابستونها امکان دره نوردی رو داره، ودر زمستونها خیلی سرد میشه، انجام دادنش امکان پذیره. مثل هر ورزشی کـه با یخ سر و کار داره، این رشته هم خطر سقوط قندیل، بهمن و سرمازدگی رو بـه همراه خودش داره…

 

تخته سواری روی یخ Glacier Boarding

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

توده هاي یخ بـه اندازه کافی خطرنام هستند، اما با وارد کردن تخته هاي مخصوص یخ سواری، داستان بـه کلی عوض میشه. برای امتحان کردن این رشته، بـه شکم روی تخته هایي کـه روی آب و یخ شنوار هستند می خوابید و از لابهلای توده هاي یخ بـه پایین میاید. دقیقا مثل ماجراجویی توی یه پارک آبی، با این تفاوت کـه دمای آب خیلی سرده و خطر سرمازدگی تهدیدتون می کنه.

 

دوچرخه الیپتیکال Elliptical Biking

یه ماجراویی آروم و جالب کـه بیشتر شبیه کلاس هاي یوگا میمونه. دوچرخه هاي الیپتیکال توی ورزشگاه ها رو دیدین؟ این‌ها مدل محرک اون دوچرخه ها هستند.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

دیو کورنویث یکی از کسانی هست کـه در سفر هـای طولانی بـه شیوه هاي مختلف تخصص داره. دیو تا بحال با دوچرخه الیپتیکال از کل اروپا گذشته. بـه گفته او، بالا رفتن از تپه ها با این وسیله آسان تره و موقع پایین اومدن میشه حتی با سرعت ۵۰ متر بر ثانیه هم کنترلش کرد. ظاهراً دوچرخه الیپتیکال بخاطر ارتفاعی کـه از سطح زمین داره، یه حس رهایی خوب بـه آدم میده…

 

شیرجه آزاد از صخره Free Cliff Diving

شیرجه آزاد و پرش از صخره، دو رشته اي هستند کـه شاید فکر نمی‌کردید بشه ترکیبشون کرد. برای امتحان کردن این رشته، باید از یک صخره شیرجه بزنید، و بدون هیچگونه امکاناتی و با نگه داشتن نفس، دنیای زیر آب رو کشف کنید.

هیجان انگیزترین ورزش های جهان (آدرنالین خون تان را بالا ببرید)

این رشته یکی از طبیعی ترین راه ها برای گردش در دنیای زیر آب بـه حساب میاد، اما اضافه شدن شیرجه از ارتفاع یک صخره میتونه دشواری ها و ریسک این رشته رو بالاتر ببره.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو