کالری موز چقدر است؟ با خوردن موز چاق می شویم یا لاغر؟

منبع: آرگا

122

1399/11/26

20:02


در این مطلب درباره میوه موز، کالری آن و همچنین نحوه لاغری با موز را شرح می دهیم و اگر دوست دارید با این میوه پرخاصیت آشنا شوید بهتر است تا پایان این مطلب با ما باشید.

موز یکی از میوه هایی است که کاربرد های بسیار زیادی دارد و یکی کاربرد های آن این است که می توانید برای لاغری از آن استفاده کنید. در ادامه درباره کالری این میوه توضیحات بیش تری ارائه می دهیم.

موز میوه پرخاصیتی می باشد.

کالری موز

بسیاری از افراد گمان می کنند که موز دارای کالری بسیار زیادی می باشد بنابراین این میوه با ارزش را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. باید بدانید که موز یکی از میوه های روان کننده شکم است و برای درمان یبوست مفید می باشد. باید بدانید که هیچ دلیل علمی وجود ندارد که ثابت کند موز می تواند باعث چاقی شما شود و همانند سایر میوه هایی که استفاده می کنید دارای کالری است. موز های کوچک تقریبا ۸۰ کالری دارند و یک موز بزرگ دو واحد میوه محسوب می شود و می تواند ۱۶۰ کالری را برای بدن شما تامین کند. این میزان کالری به هیچ عنوان باعث چاقی شما نمی شود.

شاخص گلایسمی

این شاخص به شما نشان می دهد که با استفاده از هر ماده قند خون شما ه تغییری می کند و تا چه میزانی بالا می رود. موز دارای شاخص گلایسمی متوسطی است. البته شاخص گلایسمی میوه ها بستگی به پختگی و رسیدگی آن ها دارد و در موز های رسیده این شاخص بالا تر است. به طور کلی اگر GI هر ماده ای زیر ۵۵ باشد نشانه گلایسمی پایین است و نمی تواند قند خون شما را بالا ببرد ولی اگر GI بین ۵۶ الی ۶۹ باشد آن ماده دارای گلایسمی متوسط بوده و اگر این میزان به بالا ۷۰ برسد نشانه ای از بالا بودن شاخص گلایسمی ماده است و خوردن آن ماده برای افرادی که دارای دیابت هستند ممکن است خطر ساز باشد. حالا که اطلاعاتی درباره شاخص گلایسمی دارید باید بدانید که شاخص گلایسمی موز بین ۴۲ تا ۶۲ است و هر چقدر این میوه نارس تر باشد این شاخص به عدد ۴۲ نزدیک تر می شود. میوه هایی که دارای شاخص گلایسمی کم تری هستند می توانند بیش تر در شما احساس سیری ایجاد کنند بنابراین همین امر موجب می شود که وزن شما کاهش یابد.

موز و لاغری !

شاید برایتان تعجب آور باشد ولی باید بدانید که موز توانایی لاغر کردن شما را دارد. خواص موز بسیار زیاد است ولی باید بدانید که این میوه دارای فیبر و نشاسته مقاوم است و می تواند به سیر شدن شما کمک کند و شا را تا مدت بسیار زیادی سیر نگه دارد. در واقع فیبر ها می توانند با کاهش سرعت هضم غذا شما را تا زمان بسیار زیادی سیر نگه دارند و از ریزه خواری و پرخوری شما جلوگیری می کنند.

موز و لاغری

میوه ها برای سلامتی نقش بسیار مهمی دارند و می توانند بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را برای بدن فراهم کنند. بنابراین نباید برای کالری یک میوه از خوردن آن دست بکشید. یادتان نرود که کالری مورد نیاز بدن برای زنان و مردان فرق می کند و هر فردی با توجه به فعالیتی که دارد می تواند کالری مناسبی را دریافت کند. بهتر است نحوه محاسبه کالری را بدانید تا بتوانید به راحتی در طی روی غذا های مناسب و به اندازه استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو