جاهای دیدنی استانبول آسیایی که حتما باید ببینید

جاهای دیدنی استانبول آسیایی که حتما باید ببینید


منبع: آرگا

134

1399/12/4

10:06


جاهای دیدنی استانبول آسیایی یکی از دیدنی های ویژه در ترکیه است همانطور که می دانید استانبول یکی از شهرهای بزرگ در ترکیه است که بخش های مختلف اروپایی و آسیایی تقسیم می شود سفر به بخش آسیایی این شهر می تواند با تجربیات ویژه ای برای علاقه مندان همراه باشد که در این بخش از آرگا با آن آشنا می شوید.

با توجه به اینکه شهر استانبول دارای موقعیت و استراتژی مناسبی است و این شهر توسط دو قاره اروپا و آسیا احاطه شده است شهر را شامل بخش های مختلفی کرده است از این رو است که شهر استانبول را یک شهر دو قاره ای می نامند زیرا از یک سو در قاره اروپا و از سوی دیگر در قاره آسیا واقع شده است. سفر به شهر استانبول می تواند با تجربیات متعددی برای گردشگران همراه باشد شما با سفر به این شهر می توانید تلفیقی از فرهنگ شرقی و غربی را مشاهد کنید. با توجه به اینکه هر ساله تورهای گردشگری متعددی به این شهر برگزار می شود شما می توانید از امتیازات ویژه سفر به این شهر بهره مند شوید در سفر به این شهر می توانید از جاهای دیدنی مختلف استابول آسیایی دیدن کنید این بخش از استانبول در قاره آسیا واقع شده است و به همین خاطر آن را استانبول آسیایی می نامند. این شهر می تواند برای علاقه مندان جاذبه های بسیار غنی داشته باشد تنگه بسفر که یکی از مکان های تاریخی در این شهر است از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرد.

جاهای دیدنی استانبول آسیایی:

استانبول شهری دو قاره ای با جاذبه های بی شمار است شهری که یک بخش آن در قاره آسیا و بخش دیگر در قاره اروپا واقع شده است این شهردر بخش های مختلفی از خود دارای ریشه های عمیق است و هر یک از این بخش ها دارای جذابیت های ویژه خود هستند. در این بخش می خواهیم با استانبول آسیایی و مکان های گردشگری آن آشنا شویم.

 

محله کادیکوی:

این محله بخشی از استانبول آسیایی است که دارای جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران است این محله در منطقه ای نزدیک به پل مشهور استانبول واقع شده است این محله دارای موقعیت و شرایط بسیار ویژه ای است که می توانید از جاذبه های آن بازدید کنید. این محله در نزدیکی یکی از سواحل دریای مرمره است و گویا طرفداران بسیار زیادی نیز دارد رفت و آمد در این محله برای گردشگران بسیار آسان است این منطقه با وجود انواع رستوران ها و سینماهای مدرن از جذابیت های زیادی برخوردار می باشد. این منطقه دارای هتل های مناسبی است که امکانات مناسبی برای گردشگران ارائه می دهند این محله قدیمی می تواند با جاذبه های تاریخی و طبیعی خود مورد توجه علاقه مندان زیادی باشد. این محله یکی از بهترین محله های استانبول برای گردشگران است.

مکان های دیدنی استانبول آسیایی

خیابان بغداد:

این خیابان یکی از معروف ترین خیابان های شهر است و در بخش آسیایی استانبول واقع شده است قدمت این خیابان بسیار زیاد است و به دلیل اینکه امکانات زیادی در آن وجود دارد مکان مناسبی برای گشت و گزار علاقه مندان است.  از امکانات مهمی که در این خیابان واقع شده اند می توان به رستوران ها، هتل ها، کافه، فروشگاه ها و … اشاره کرد در امتداد این خیابان سواحل زیبای مرمره واقع شده اند و گردشگران می توانند بعد از سیاحت در خیابان و بازارهای آن سری به ساحل بزنند و از چشم اندازهای آن دیدن کنند.

دیدنی های استانبول آسیایی

مارینا:

این بخش نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی در استانبول آسیایی است بخش گردشگری از شهر با جاذبه های زیبا که علاقه مندان خاص خود را دارد گردشگرانی که به مارینا می روند می توانند از امکانات گردشگری زیادی در این منطقه استفاده کنند. در منطقه مارینا گردشگران این امکان را دارند تا تجربه قایق سواری داشته باشند این قایق ها مسیر دریای مرمره را طی می کنند و شما می توانید از نزدیک چشم اندازهای این دریای زیبا را مشاهده کنید. لذت قایق رانی کردن در این آب ها بسیار زیاد است و همراه با تجربیات بسیار ویژه ای برای علاقه مندان می باشد.

 جاهای دیدنی استانبول آسیایی

محله اسکودار:

اسکودار محله ای است که دارای ارزش تاریخی است و در قسمت آسیایی از استانبول واقع شده است این محله زیبا قدمت زیادی دارد و در شمار محله های قدیمی شهر است برخی از آثار تاریخی که در این محله وجود دارند به دوران پیش از میلاد باز می گردند. در این محله می توانید از جاذبه های تاریخی بی شماری بازدید کنید این محله قدیمی دارای مساجد تاریخی، طبیعت چشم نواز و زیبا، عمارت های شگفت انگیز، چشمه های خروشان، خانه های سنتی و … می باشد هر یک از این بناها و جاذبه ها می تواند علاقه مندان خاص خود را داشته باشد.

محله استانبول آسیایی

برج خیمه:

این برج نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول آسیایی است برجی تاریخی با جاذبه های بسیار زیبا برای علاقه مندان و گردشگران شاید این برج کمتر دیده شود اما بی شک با بازدید از آن شگفتی های زیادی را می توانید مشاهده کنید. معماری ویژهای که در این برج می بینید موجب شده است تا منحصر به فرد به نظر آید این برج در انتهای تنگه بفسر واقع شده است و یکی از برج هایی است که قدمت تاریخی زیادی دارد.

بخش های دیدنی استانبول آسیایی

مکان های دیدنی استانبول تنها به این موارد ختم نمی شوند این شهر با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی خود و به روزتر شدن به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده است و هر ساله تورهای گردشگری متعددی به این شهر برگزار می شوند که شما می توانید از امتیازات آن استفاده کنید. معرفی مکان های دیدنی استانبول می تواند شما را با جاذبه های بیشتری از این شهر آشنا کند که در لینک با آن آشنا می شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو