معرفی دیوارهای قسطنطنیه و جاذبه های تماشایی آن ها

معرفی دیوارهای قسطنطنیه و جاذبه های تماشایی آن ها


منبع: آرگا

4

1402/4/7

23:36


دیوارهای قسطنطنیه یک دیواره دفاعی طویل و تاریخی بوده که قدمت آن به زمان روم باستان باز می گردد. این دیوار در طی دوره های مختلف ساخته شده است.

حتما نام دیوارهای قسطنطنیه را تا کنون شنیده اید. دیواره های شهر استانبول که در گذشته با این نام شناخته می شد. این بنا ویژگی های ترایخی زیادی داشته و امروزه می توانید از دیدنی های آن بازدید کنید.

دیدنی تاریخی قسطنطنیه

معرفی دیوارهای قسطنطنیه:

این دیواره ها دارای پیچیده ترین معماری بوده و هدف اصلی از ساخت آن نیز محافظت از شهر بود. در دوره امپراتوری رم دم این بنااهمیت زیادی داشت. این بنا در دوره های تاریخی مختلف نیز بخش های متعددی داشته و در این بخش با آن ها آشنا می شوید. این بنا از دیدنی های استانبول است.

دیوارهای قسطنطنیه

دیواره های استانبول از گذشته تا به حال:

یکی از استحکامات این بنا در خصوص پیشگیری از حمله دشمنان بود. در زمان باستان نیز این دیواره ها دارای اهمیت حفاظت از مردم شهر بود. این دیوار را نمونه ای از دیواره های خطی می دانند. همانطور که اشاره شد، قدمت این دیواره ها به زمان رم باستان باز می گردد.

در زمان امپراتوری رم دوم برای حفاظت از شهر دستور داده شد تا این دیواره ها را بسازند. بعد از اینکه شهرنشینی رواج یافت و استانبول به مرور بزرگ تر شد، تئودئوس دوم دستور داد تا دیوراه های دو طرفه ای ساخته شوند. این دیواره ها ۶.۵ کیلومتر بوده و گلدن هورن تا دریای مرمر کشیده شده است.

سازه قسطنطنیه

معماری دیواره ها:

حالا به بخش جذاب این بنا می رسیم. در این بخش می توانید با معماری زیبای این سازه نیز از نزدیک آشنا شوید. بی شک این بنا یکی از نامدارترین سازه هایی بوده که شما با آن رو به رو هستید. مصالح کاربردی دز این سازه عمدتا سنگ هستند و در برخی از بخش ها نیز بلوک به کار رفته است.

سنگ های آهکی که روی دیوارهای قسطنطنیه را پوشانده اند نه تنها زیبایی سازه را بیشتر می کند بلکه دارای اهمیت دفاعی است. برج و دیواره های مستقل نیز در این بنا به کار رفته اند. سنگر، استحکامات و ۴۰۰ برج در این سازه نیز دیده می شود. درباره این دیوار افسانه های مختلفی نیز وجود داشته که از آن مطلع می شوید.

دیوار محکم قسطنطنیه

بخش های مختلف دیواره:

دیوارهای قسطنطنیه دیدنی های بسیار زیادی داشته است. این بنا شامل قسمت های مختلفی می باشد که دیواره دریایی یکی از قسمت های آن می باشد. این بخش نخستین دیواره دفاعی است. این قسمت به وسیله کنستانتین اول بنا شد. در طی بازسازی هایی که در این دیواره ها انجام شده بخش های دیگری به آن اضافه شد.

حالا باید به سراغ دیواره های تئودوسیوس بروید. این دیواره نیز توسط تئودوسیوس بنا شد. طبق کتیبه ای که در دروازه مولوی خانه قرار دارد، می توان به این نتیجه رسید که این دیواره تخریب شده و مجدد دستور تعمیر و بازسازی بنا داده شده است.

معماری دیوار قسطنطنیه

دیواره های بلاکرنه، پروپونتیس، کنستانتین  و … از دیگر بخش های این دیواره دفاعی بوده که شما با معماری های آن آشنا می شوید. در لینک نیز به معرفی مکان های دیدنی استانبول پرداخته ایم که شما عزیزان می توانید با این دیدنی ها بیشتر اشنا شوید. این شهر ددیدنی های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی داشته که در سفر خود از آن دیدن می کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو