طرز تهیه کوکو لوبیا سبز و هویج

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز و هویج خوشمزه و رژیمی

کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو لوبیا سبز و هویج، با استفاده از ترکیب لوبیا سبز، هویج، فلفل دلمه ای و سیب زمینی بدست می آید که ترکیب این سبزیجات کنار هم و در کنار تخم مرغ غذای کامل و سالم و خوشمزه ای را به ما می دهد. این غذا علاوه بر این که مقوی است و ویتامین های زیادی دارد، می توان به عنوان پیش غذا نیز در مهمانی ها یا جشن ها تولد تهیه نمود. طبخ آن ساده است و به راحتی بدون کمترین زمان ممکن، به غذا تنوع می دهد.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا سبز۱ لیوان
هویج۱ لیوان
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کوکو لوبیا سبز و هویج

مرحله اول

برای تهیه کوکوی لوبیا سبز و هویج خشومزه و مجلسی ابتدا لوبیا سبز ها را خرد می کنیم. هویج را شسته و خرد می کنیم به صورت نگینی و در یک قابلمه با کمی آب روی حرارت می گذاریم تا لوبیا و هویج یک ربع ساعت بپزد.

مرحله دوم

سپس درون آبکش می ریزیم تا آب آن کامل خارج شود. سپس کنار می گذاریم تا سرد شود. پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. تابه ای برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا تابه گرم شود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز ها را درون آن می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود، سپس کنار می گذاریم. در ادامه سیب زمینی ها را هم شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی های خرد شده را می شوییم و خشک می کنیم، سپس درون روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. لوبیا سبز و هویج و پیاز و سیب زمینی و فلفل دلمه ای خرد شده را داخل یک کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم و با چنگال هم می زنیم تا خوب مخلوط شود. آرد و نمک و زردچوبه و فلفل را نیز اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا یکدست شود. تابه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا کمی روغن کف آن می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. سپس مواد کوکو را درون تابه ریخته و صبر می کنیم تا یک طرف آن طلایی شود. سپس کوکو را بر گردانده تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود.