کیا استینگر ۲۰۲۰: گران قیمت‌تر از جنسیس G70!

کیا استینگر ۲۰۲۰: گران قیمت‌تر از جنسیس G70!


منبع: فوت و فن

128

1399/12/15

10:22


کیا استینگر ۲۰۲۰: گران قیمت‌تر از جنسیس G70!

کمپانی کیا ماه گذشته خبر از تمدید عمر سدان پرفورمنسی این شرکت یعنی استینگر برای سال ۲۰۲۲ همراه با یک به روز رسانی بزرگ را داد.

در نسخه‌ی جدید استینگر، موتور پایه‌ی به کار رفته در این خودرو که یک موتور ۲.۰ لیتری توربو شارژ با توان تولید ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ پوند فوت گشتاور بود جای خود را به یک موتور ۲.۵ لیتری با خروجی قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۱۱ پوند فوت خواهد داد.

استفاده از این موتور جدید توسعه‌‌ای بزرگ برای کیا استینگر به حساب می‌آید و این سدان پرفورمنسی را به لحاظ قدرت در جایگاهی بالاتر از BMW 330i با خروجی قدرت ۲۵۵ اسب بخار قرار می‌دهد.

اکنون جزئیات منتشر شده توسط وبسایت CarsDirect در رابطه با قیمت نشان می‌دهد که کیا استینگر ۲۰۲۲ علاوه بر قدرت بیشتر و دیگر به روز رسانی‌ها، با قیمتی برابر با ۳۶,۰۹۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد که نشان‌گر افزایش قیمت ۳۰۰۰ دلاری نسبت به مدل ۲۰۲۱ این خودرو است.

قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو در مقایسه با مدل G70 کمپانی جنسیس که به عنوان خودرویی برتر در نظر گرفته می‌شود، ۹۰ دلار گران‌تر خواهد بود.

از جمله به روز رسانی‌های انجام شده در کیا استینگر ۲۰۲۲ که به توجیه افزایش قیمت ۳۰۰۰ دلاری آن نسبت به مدل سال گذشته خود کمک می‌کند می‌توان به هد لایت‌های جدید، طراحی تمام عرض چراغ‌های عقب، چرخ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی جدید، کیلومتر شمار دیجیتالی ۴.۲ جدید، و سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز به صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی اشاره کرد.

طبق گزارش منتشر شده توسط یک راهنمای سفارش این خودرو ساز کره‌ای، نسخه‌ی برتر این خودرو یعنی استینگر GT2 می‌تواند با افزایش ۹۰۰ دلاری تا ۵۴,۵۳۵ دلار نیز افزایش قیمت پیدا کند.

این نسخه مشابه مدل سال پیش به همراه یک موتور ۳.۳ لیتری با توان تولید ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۶ پوند فوت گشتاور، به مشتریان عرضه می‌شود.

علاوه بر این، امکان خرید پکیج ظاهری اسپورت جدید این شرکت که شامل تریم داخلی از جنس فیبر کربن، چرخ‌های مشکی رنگ، اسپویلر پشتی، و نشان تزئینی مشکی رنگ می‌شود نیز در ازای ۱,۲۹۵ دلار برای مشتریان فراهم شده است.

در صورتی که قصد خرید این خودرو را دارید اضافه کردن این پکیج می‌تواند قیمت آن را تا ۵۶,۰۰۰ دلار افزایش دهد.

مقایسه‌ی این خودرو با جنسیس G70 از آنجاییکه بر پایه‌ی مدل ۲۰۲۱ این خودرو خواهد بود شاید چندان عادلانه نباشد.

مدل G70 کمپانی جنسیس از طراحی داخلی و خارجی جدیدی برای سال ۲۰۲۲ بهره مند خواهد بود و جزئیات قیمت گذاری آن هنوز به طور رسمی منتشر نشده است.

با وجود ظاهر خیره کننده‌ی جدید، بکارگیری از تکنولوژی پیشرفته در داخل اتاق و همچنین با توجه به رقابت تنگاتنگ این خودرو با کمپانی BMW در زمینه‌ی لوکس بودن ظاهر و هم به لحاظ پرفورمنس ، احتمال افزایش قیمت نسخه‌ی جدید G70 چندان دور از ذهن نیست.

با این حال به گفته‌ی کمپانی جنسیس مدل G70 به لحاظ موتوری هیچ گونه به روز رسانی دریافت نخواهد کرد و موتور پایه‌ی ۲.۰ لیتری در کنار آپشن موتور ۳.۳ لیتری توربو دو قلو شش سیلندر به قوت خود باقی خواهند ماند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو