سریع‌ترین خودروهای مقرون به صرفه‌ در سال ۲۰۱۹ از نگاه یو اس نیوز! (قسمت سوم)

سریع‌ترین خودروهای مقرون به صرفه‌ در سال ۲۰۱۹ از نگاه یو اس نیوز! (قسمت سوم)


منبع: فوت و فن

138

1400/8/9

11:02


سریع‌ترین خودروهای مقرون به صرفه‌ در سال ۲۰۱۹ از نگاه یو اس نیوز! (قسمت سوم)

در صورتیکه از بودجه‌ی خرید نامحدودی برای خرید اتومبیل برخوردارید پیدا کردن خودرویی قدرتمند که تنها در عرض چند ثانیه از حالت سکون به سرعت مجاز در بزرگراه برسد کار دشواری نخواهد بود.

با این حال بیشتر افراد در هنگام تصمیم گیری درباره‌ی خرید و یا اجاره‌ی یک خودرو پرفورمنسی نیاز به بررسی قیمت آن خودرو دارند.

ما لیستی از خودرو‌های سال ۲۰۱۹ را گردآوری کرده‌ایم که ترکیب مناسبی از پرفورمنس، هندلینگ، و سواری جذاب را بدون خالی کردن حساب بانکی شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

این لیست تنها شامل خودرو‌های اسپورت ارزان قیمت نمی‌شود بلکه همچنین اتومبیل‌های سدان، هاچ بک، خودرو‌های برقی، و حتی یک پیکاپ و یک شاسی بلند را نیز در برمی‌گیرد.

این اتومبیل‌ها شاید سریع‌ترین سرعت اوج و یا چابک‌ترین شتاب را نداشته باشند اما با این حال تعادل مطلوبی از قدرت و قیمت را ارائه می‌دهند.

به یاد داشته باشید که امتیازات خودرو‌ها در این وبسایت همزمان با اینکه اطلاعات جدید در دسترس قرار گیرد گاهی دستخوش تغییر می‌شوند، در نتیجه امتیازات ذکر شده در این مطلب ممکن است با امتیازاتی که در صفحات جداگانه‌ی نقد و بررسی مشاهده می‌کنید مغایرت داشته باشند.

اکنون زمان آن فرا رسیده تا به سراغ تعدادی از سریع‌ترین خودرو‌های مقرون به صرفه در بازار کنونی خودرو برویم:

سوبارو BRZ 2019/ تویوتا ۸۶ ۲۰۱۹

قیمت: ۲۵٫۷۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۲

هر دو مدل سوبارو BRZ 2019 و تویوتا ۸۶ ۲۰۱۹ (با قیمت ۲۶٫۵۰۵ دلار) کوپه‌های اسپورت چابکی هستند که از موتور‌های چهار سیلندر پر انرژی و سیستم انتقال‌ قدرت دستی شش سرعت استاندارد بهره می‌برند.

خروجی قدرت این موتور به همراه گیربکس دنده‌ای برابر با ۲۰۵ اسب بخار برآورد شده است.

این رقم با انتخاب آپشن سیستم انتقال قدرت اتوماتیک به ۲۰۰ اسب بخار کاهش می‌یابد.

در صورتیکه متوجه شباهت ظاهری این دو خودرو شده‌اید باید گفت که هر دو مدل ۸۶ و BRZ در واقع یک خودرو هستند که نتیجه‌ی پروژه‌ی توسعه‌ی مشترک دو کمپانی سوبارو و تویوتا محسوب می‌شود.

این دو خودرو در رتبه بندی خودرو‌های اسپورت ما در نیمه‌ی پایینی این لیست قرار می‌گیرند. سوبارو BRZ برای سال ۲۰۱۹ در قالب ویرایش مخصوص پکیج Series.Gray که به تنها ۲۵۰ نمونه محدود خواهد بود نیز عرضه می‌گردد.

این پکیج ویژگی‌هایی مانند رنگ بدنه‌ی Cool Gray Khaki، چرخ‌های آلیاژی مشکی رنگ، و چندین قطعه‌ی پرفورمنسی متعلق به پکیج Limited Performance این خودرو که از یک سوسپانسیون اسپورت تقویت شده و ترمز‌های پرفورمنس بالای برمبو تشکیل شده، را شامل می‌شود.

در سوی دیگر کمپانی تویوتا نیز ویرایش مخصوص TRD Special Edition خود را برای مدل ۸۶ ۲۰۱۹ ارائه می‌دهد.

این ویرایش شامل سبک طراحی منحصر به فرد و ویژگی‌های آیرودینامیکی، ترمز‌های برمبو، اگزوز پرفورمنسی، و قطعات تقویتی سیستم تعلیق می‌شود.

شورولت کُروِت استینگرِی ۲۰۱۹

قیمت: ۵۵٫۴۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۸

زمانیکه صحبت از خودرو‌های جدید به میان می‌آید قیمت ۵۵٫۰۰۰ دلار شاید چندان ارزان به نظر نرسد اما زمانیکه با پرداخت این مبلغ می‌توان صاحب یک شورولت کروت نمادین مجهز به یک موتور پایه با توان تولید ۴۵۵ اسب بخار قدرت شد این قیمت منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

تمامی مدل‌های شورولت کروت ۲۰۱۹ به همراه موتور‌های هشت سیلندر با توان تولید بین ۴۵۵ تا ۷۵۵ اسب بخار قدرت عرضه می‌شوند.

در حالیکه ورژن‌های برتر Z06 و ZR1 این خودرو مدل‌های بسیار گران قیمتی هستند اما مدل پایه‌ی کروت استینگری خودرو‌یی بسیار خوب با قیمتی مناسب محسوب می‌شود.

شورولت کروت در رتبه بندی خودرو‌های اسپورت لوکس ما جایگاهی را در نزدیکی صدرنشین این لیست به خود اختصاص داده است.

مدل پایه‌ی کروت استینگری به یک موتور ۶٫۲ لیتری هشت سیلندر مجهز شده که به ادعای کمپانی شورولت برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به تنها ۳٫۷ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

قدرت تولید شده توسط این موتور به صورت پیش فرض از طریق یک سیستم انتقال قدرت دستی هفت سرعت به چرخ‌ها منتقل می‌گردد، هرچند یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعت مجهز به تعویض کننده‌‌های دنده‌ بر روی فرمان نیز به عنوان آپشن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اگر از شنیدن صدای باشکوه لوله اگزوز‌های چهارگانه‌ی شورولت کروت خسته شوید، مدل پایه‌ی این خودرو به همراه یک سیستم صوتی Bose مجهز به ۹ اسپیکر عرضه خواهد شد.

سیستم اطلاعاتی سرگرمی این خودرو به یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی مجهز شده و قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی، اندروید اتو، یک اتصال دیتا ۴G LTE، و یک وای فای هات اسپات را نیز دارد.

داج دورانگو ۲۰۱۹ R/T

قیمت: ۴۳٫۹۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۳

با انتخاب دومین از سه آپشن موتور داج دورانگو ۲۰۱۹ از یک موتور هشت سیلندر قدرتمند با توان تولید ۳۶۰ اسب بخار قدرت بهره مند خواهید شد.

مدل دورانگو R/T نه تنها از توانایی‌های فوق العاده‌ای برای بکسل کردن برخوردار است بلکه طبق گفته‌های منتقدین، این شاسی بلند سه ردیفه قادر است تنها در ۶٫۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

داج دورانگو R/T با استفاده از یک سیستم تعلیق کم ارتفاع و تیون شده‌ی اسپورت، چراغ‌های جلو HID،‌ اگزوز عقب دوگانه، و چرخ‌های ۲۰ اینچی ظاهر یک خودرو عضلانی یا ماسل کار را وارد بخش خودرو‌های شاسی بلند سایز متوسط می‌کند.

این خودرو به صورت پیش فرض به همراه یک سیستم سواری دیفرانسیل عقب عرضه شده و یک سیستم سواری دو دیفرانسیل به همراه یک انتقال دنده‌ی قدرت دو سرعت نیز به عنوان آپشن قابل خرید در اختیار مالکین آن قرار خواهد گرفت.

تمامی مدل‌های دورانگو به یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعت مجهز شده‌اند.

مدل‌‌های دورانگو R/T دارای ظرفیت کافی برای حمل هفت سرنشین هستند، اگرچه همانطورکه در خودرو‌های دیگر نیز شاهد هستیم ردیف سوم صندلی‌‌ها بهتر است برای جای دادن کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

داج دورانگو در رتبه بندی شاسی بلند‌های سایز متوسط ما جایگاهی را در نیمه‌ی برتر این لیست به خود اختصاص داده است.

هیوندا ولوستر N 2019

قیمت: ۲۶٫۹۰۰ – ۲۹٫۰۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۶

بخش خودرو‌های هات هچ امسال فورد فوکوس GT را از دست خواهد داد اما در عوض این بخش جایگزینی توانمند را از سوی کمپانی هیوندا بدست خواهد آورد.

مدل پایه‌ی هیوندا ولوستر N 2019 به یک موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر اینلاین با توان تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت مجهز است.

با انتخاب پکیج پرفورمنس ۲۱۰۰ دلاری این خروجی قدرت به ۲۷۵ اسب بخار افزایش می‌یابد.

مدل‌های ولوستر N از ویژگی‌هایی مانند چرخ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی، تایر‌های تابستانی، اگزوز دو گانه‌ی با جریان بالا، و یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت به همراه سیستم تطابق دور موتور در هنگام کاهش دنده، برخوردار هستند.

یک سیستم تعلیق چند حالته‌ که به طور الکتریکی کنترل می‌شود خودرو را مطابق با شرایط رانندگی و جاده‌ای متفاوت که شامل رانندگی در پیست نیز می‌شود، تنظیم می‌کند.

کمپانی هیوندا در کنار پکیج پرفورمنس روتور‌های ترمز ۱۳٫۶ اینچی را نیز در قسمت جلو نصب می‌کند (در مقایسه با روتور‌های ترمز ۱۳ اینچی که در مدل‌های پایه‌ی ولوستر N استفاده شده است).

هیوندا ولوستر که برای سال ۲۰۱۹ مجدداً طراحی شده چیدمان درب منحصر به فرد خود که در نسل قبلی آن شاهد بودیم را همچنان حفظ کرده است.

این خودرو از یک درب در قسمت راننده و از دو درب در قسمت سرنشین برخوردار است که دسترسی سرنشینان به صندلی‌های عقبی را آسان می‌کند.

این خودرو در رتبه بندی خودرو‌های کامپکت ما در نزدیکی صدر نشین این لیست قرار می‌گیرد.

۲۰۱۹ Ram 1500 Tradesman

قیمت: ۳۳٫۲۸۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹٫۲

کلید ساخت یک پیکاپ پرسرعت سوار کردن بزرگ‌ترین موتور ممکن بر روی آن در کنار کم‌‌ترین تجهیزات آپشنی سنگین وزن است.

علاوه بر این انتخاب نسخه‌ای از خودرو که فاقد امکانات اضافه چندان زیادی باشد باعث پایین نگه داشتن قیمت نیز می‌شود.

تنها ویژگی که مایلید به این خودرو اضافه کنید یک محور عقبی پرفورمنسی است.

نمونه‌ی بسیار خوب از این خودرو مدل ۲۰۱۹ Ram 1500 Quad Cab Tradesman است که از یک موتور ۵٫۷ لیتری هشت سیلندر Hemi، سیستم سواری دیفرانسیل عقب، و نسبت محور عقب ۳٫۹۲ برای شروع‌های بسیار سریع بهره می‌برد.

نسبت کوتاه محور عقب همزمان با اینکه منجر به کاهش راندمان سوخت می‌شود تجربه‌ی رانندگی سرزنده‌تری را نیز فراهم می‌کند.

خریدارانی که  صرف نظر از قیمت به دنبال پرفورمنس حداکثر در یک خودرو پیکاپ هستند، فورد F-150 رپتور ۲۰۱۹ گزینه‌ی مناسب‌تری برای آن‌ها خواهد بود.

مدل رپتور اساساً یک پیکاپ تراک مسابقه‌ای آفرود بوده که در عین حال از رفتار مناسب برای رانندگی در مسیر‌های سنگ فرش شده نیز برخوردار می‌باشد.

این خودرو با قیمت پایه‌ی ۵۲٫۸۵۵ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.

پورشه ۷۱۸ کایمن ۲۰۱۹

قیمت: ۵۶٫۹۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۶

بدون شک خرید، نگهداری، و یا بیمه کردن خودرو‌های اسپورت کمپانی پورشه ارزان قیمت نخواهد بود.

قیمت مدل نمادین پورشه ۹۱۱ ۲۰۱۹ از بیش از ۹۰٫۰۰۰ دلار آغاز می‌شود و می‌تواند بسیار بیشتر از این هم افزایش پیدا کند.

گزینه‌ی بسیار مقرون به صرفه‌تر کمپانی پورشه مدل ۷۱۸ کایمن ۲۰۱۹ با شروع قیمت ۵۶٫۹۰۰ دلاری است.

این خودرو به صورت پیش فرض به یک موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ فلت با خروجی قدرت ۳۰۰ اسب خار مجهز شده است.

با صرف هزینه‌ی بیشتر می‌توان این موتور را به یک موتور چهار سیلندر با توان تولید ۳۵۰ یا ۳۶۵ اسب بخار قدرت ارتقاء داد.

مدل کایمن با استفاده از موتور پایه قادر است در ۴٫۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

قدرت تولید شده توسط موتور این خودرو به صورت پیش فرض از طریق یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت به چرخ‌ها منتقل شود.

این در حالیست که یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هفت سرعت Doppelkupplung (PDK) کمپانی پورشه نیز به صورت آپشن موجود خواهد بود.

نسل سوم این خودرو در حال حاضر به لحاظ هندلینگ یکی از بهترین خودرو‌هایی است که می‌توان با قیمتی کمتر از صد هزار دلار خریداری کرد.

سیستم تعلیق مدل کایمن برخلاف برخی خودرو‌ها که از پرفورمنس مشابه بهره می‌برند به حدی بی‌نقص است که می‌توان بدون اینکه به درد‌های مزمن کمر دچار شد از این خودرو در رانندگی روزمره خود استفاده کرد.

پورشه کایمن ۲۰۱۹ در رتبه بندی خودرو‌های اسپورت لوکس ما تقریباً در نیمه‌ی پایینی لیست قرار می‌گیرد.

خریدارانی که به دنبال تجربه‌ی رانندگی مشابه در یک خودرو مجهز به سقف جمع شدنی هستند بهتری است مدل مشابه پورشه ۷۱۸ باکستر ۲۰۱۹ که با شروع قیمت ۵۹٫۰۰۰ دلاری عرضه می‌شود را زیر نظر داشته باشند.

نیسان ۲۰۱۹ ۳۷۰Z

قیمت: ۲۹٫۹۹۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷٫۳

نسل کنونی مدل Z که از مدل Datsun 240Z در دهه ۱۹۷۰ نشات گرفته شده مدت طولانی است که در بازار موجود می‌باشد.

نیسان ۲۰۱۹ ۳۷۰Z بخشی از نسلی است که ریشه‌ی آن به سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد. با این حال این خودرو یکی از معدود راه‌ها برای دستیابی به بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت در ازای مبلغی کم‌تر از ۳۰٫۰۰۰ دلار می‌باشد.

در مدل پایه‌ی این خودرو شاهد وجود یک موتور ۳٫۷ لیتری شش سیلندر با خروجی قدرت ۳۳۲ اسب بخار هستیم که قدرت تولید شده توسط این موتور به چرخ‌های عقب آن منتقل می‌شود.

با انتخاب ورژن ۳۷۰Z NISMO از یک موتور شش سیلندر با خروجی قدرت ۳۵۰ اسب بخار برخوردار خواهید شد.

این خودرو به صورت پیش فرض به یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت مجهز بوده و یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعت نیز به عنوان آپشن قابل خرید خواهد بود.

نیسان ۳۷۰Z در قالب مدل‌های رودستر و کوپه دو سرنشین موجود می‌باشد، اگرچه نسخه‌ی رودستر نسبت به مدل کوپه ۱۰٫۰۰۰ دلار گران‌تر تمام خواهد شد.

کمپانی نیسان برای سال ۲۰۱۸ تغییراتی را در مدل ۳۷۰Z خود اعمال کرده و مدل سال ۲۰۱۹ این خودرو در واقع همان مدل سال ۲۰۱۸ به همراه چندین مدل ویرایش مخصوص محسوب می‌شود.

نیسان ۳۷۰Z در رتبه بندی خودرو‌های اسپورت ما به جایگاهی در انتهای لیست بسنده کرده است.

داج چلنجر R/T Scat Pack 2019

قیمت: ۳۸٫۹۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۷

زمانیکه صحبت از در اختیار داشتن قدرت فراوان بدون صرف هزینه‌ی زیاد می‌شود داج چلنجر R/T Scat Pack 2019 خودرویی بی‌رقیب است.

خریداران این خودرو می‌توانند تنها با صرف هزینه‌ای کمتر از ۴۰٫۰۰۰ دلار صاحب یک ماسِل کار دو درب به همراه یک موتور ۶٫۴ لیتری هشت سیلندر با توان تولید ۴۸۵ اسب بخار قدرت شوند.

البته این میزان قدرت بسیار کمتر از خروجی قدرت ۷۹۷ اسب بخاری مدل چلنجر هلکَت رِد آی می‌باشد اما با این حال این موضوع شامل قیمت این خودرو نیز می‌شود.

مدل چلنجر R/T Scat Pack به همراه یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت یا یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعت موجود خواهد بود، هرچند در صورت انتخاب سیستم انتقال قدرت دستی مشمول یک هزینه‌ی مالیاتی هزار دلاری خواهید شد که علت آن مصرف سوخت بالای این خودرو است.

این خودرو به صورت پیش فرض به ویژگی‌هایی مانند یک سیستم سوسپانسیون پرفورمنسی تقویت شده در کنار سیستم‌های کمکی الکترونیکی از قبیل سیستم کمکی لانچ اسیست و دسترسی به صفحات مربوط به پرفورمنس SRT از طریق سیستم اطلاعاتی سرگرمی UConnect، مجهز شده است.

داج چلنجر در رتبه بندی خودرو‌های اسپورت ما جایگاهی را در نیمه‌ی برتر لیست به خود اختصاص داده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو