هیوندا اکسنت ۲۰۲۰ با مصرف سوخت بهینه‌تر!

هیوندا اکسنت ۲۰۲۰ با مصرف سوخت بهینه‌تر!


منبع: فوت و فن

102

1400/8/12

13:05


هیوندا اکسنت ۲۰۲۰ با مصرف سوخت بهینه‌تر!

کمپانی هیوندا در حال حاضر دلایل خوبی برای جشن گرفتن دارد.

از زمان اضافه شدن شاسی بلند‌هایی همچون پالاسید و کونا به خط تولید خودرو‌های این خودرو ساز کره‌ای و همچنین با توجه به محبوبیت در حال افزایش اتومبیل‌های شاسی بلند باعث افزایش ۳۰ درصدی سود این شرکت شده است.

اما علیرغم این موضوع، این برند همچنان به خودرو‌های سدان و کوپه پایبند مانده و حتی معتقد است که کمپانی‌های فورد و داج با صرف نظر از خودرو‌های سدان خود و جایگزین کردن آن‌ها با خودرو‌های شاسی بلند مرتکب اشتباه شده‌اند.

کمپانی هیوندا به تازگی از مدل خیره‌ کننده‌ی جدید سوناتا ۲۰۲۰ و همتای هیبریدی آن رونمایی کرد و اکنون نوبت به روز رسانی اکسنت فرا رسیده است.

هیوندا اکسنت ۲۰۲۰ شاید برخلاف مدل جدید سوناتا فاقد تغییرات چشمگیری در زمینه‌ی طراحی باشد اما با این حال در زیر کاپوت این خودرو شاهد تغییراتی چشمگیر هستیم.

هیوندا اکسنت ۲۰۲۰ که در تابستان جاری به نمایندگی‌های فروش خودرو عرضه خواهد شد از یک موتور ۱٫۶ لیتری جدید چهار سیلندر Smartstream به همراه دو درگاه تزریق سوخت، یک بخش مدیریت حرارتی جدید، و قابلیت زمان بندی دائماً متغیر سوپاپ برخوردار می‌باشد.

این موتور قادر به تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت در ۶۳۰۰ دور در دقیقه و ۱۱۳ پوند فوت گشتاور در ۴۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد.

این میزان قدرت در مقایسه با مدل سال گذشته‌ی این خودرو که از یک موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر اینلاین با خروجی قدرت ۱۳۰ اسب بخار قدرت برخوردار بود اندکی کمتر برآورد شده است، اما با این حال در مدل اکسنت ۲۰۲۰ شاهد افزایش چشمگیر راندمان سوخت هستیم.

به گفته‌ی کمپانی هیوندا مدل اکسنت ۲۰۲۰ بر اساس محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست دارای راندمان سوخت ۳۳ مایل بر گالن در شهر، ۴۱ مایل بر گالن در بزرگراه، و ۳۶ مایل بر گالن به صورت ترکیبی می‌باشد که این ارقام در مقایسه با راندمان سوخت مدل سال گذشته‌ی این خودرو که برابر با ۲۸ مایل بر گالن در شهر، ۳۸ مایل بر گالن در بزرگراه، و ۳۲ مایل بر گالن به صورت ترکیبی برآورد شده بود، بهبود مدل ۲۰۲۰ را در زمینه‌ی راندمان سوخت نشان می‌دهند.

عامل موثر دیگر در بهبود راندمان سوخت مدل اکسنت سیستم انتقال قدرت جدید کمپانی هیوندا به نام Smartstream Intelligent Variable Transmition است که تعویض دنده‌های یک گیربکس اتوماتیک را شبیه سازی می‌کند.

این سیستم انتقال قدرت با تنظیم فشار قرقره‌ی انتقال، تعویض دنده‌های مداوم را ممکن می‌سازد.

علاوه بر این، این سیستم به جای بکارگیری از یک کمربند فشاری از یک کمربند زنجیری استفاده می‌کند که گفته می‌شود که راندمان سوخت را تا ۱٫۲ درصد دیگر بهبود می‌بخشد.

با این وجود یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت همچنان به صورت پیش فرض ارائه خواهد شد.

هیوندا اکسنت ۲۰۲۰ در داخل اتاق خود به صورت پیش فرض به یک صفحه نمایش لمسی رنگی پنج اینچی مجهز شده است، اما با این حال امکاناتی نظیر سیستم صوتی مجهز به یک صفحه نمایش ۷ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، درب خودکار صندوق عقب، و سیستم گرمایشی در صندلی‌های جلویی نیز به عنوان آپشن در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

قیمت در نظر گرفته شده برای تریم SE هیوندا اکسنت ۲۰۲۰ از ۱۵,۱۹۵ دلار به همراه یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت و ۱۶٫۲۹۵ دلار در ازای تجهیز خودرو به سیستم انتقال قدرت Intelligent Variable آغاز خواهد شد.

این رقم در مقایسه با شروع قیمت مدل سال قبل که برابر با ۱۴,۹۹۵ دلار بود اندکی افزایش یافته است. علاوه بر این قیمت ورژن SEL از ۱۷,۵۵۰ دلار و قیمت بهترین ورژن این خودرو یعنی مدل Limited از ۱۹,۳۰۰ دلار آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که تمامی این قیمت‌ها بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی ۹۳۰ دلاری حمل و نقل برآورد شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو