بهترین خودرو‌های سدان دو دیفرانسیل در سال ۲۰۱۸ از نگاه یو اس نیوز! (قسمت اول)

بهترین خودرو‌های سدان دو دیفرانسیل در سال ۲۰۱۸ از نگاه یو اس نیوز! (قسمت اول)


منبع: فوت و فن

125

1400/8/23

10:47


چندی پیش سواری دو دیفرانسیل یک آپشن گران قیمت و محدود به انتخاب خودرو‌هایی که برای کمی چسبندگی و گیرش بیشتر در جاده مصرف بهینه سوخت را فدا می‌کردند، به شمار می‌رفت. با این حال با وجود محبوبیت روز افزون خودرو‌های شاسی بلند و کراس اور داشتن سواری دو دیفرانسیل بیش از پیش در حال محبوب شدن است. جای تعجب نیست که کمپانی‌های خودرو ساز در حال ارائه این قابلیت در خودرو‌های سدان مرسوم و با قیمت‌های دست یافتنی‌تر هستند. سیستم‌های دو دیفرانسیل سبک‌تر و هوشمند‌تر در کنار قیمت پایین‌تر دارای راندمان سوخت بالاتری نیز می‌باشند. ما برای پیدا کردن بهترین خودرو‌های سدان دو دیفرانسیل موجود در بازار نگاهی دقیق در میان محدوده گسترده‌ای از بودجه‌های خودرو و بخش‌های مختلف خودرو داشته‌ایم.

برای مشاهده‌ی لیستی از خودرو‌هایی که در جست و جوهای خود یافته‌ایم همراه ما باشید :

سوبارو ایمپِرِزا ۲۰۱۸

سدان کامپکت

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۱۸٫۴۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۸٫۱

مدل ایمپِرِزا کمپانی سوبارو به صورت پیش فرض به همراه یک سیستم دو دیفرانسیل عرضه می‌گردد و با شروع قیمت ۱۸٫۴۹۵ دلار، در قالب یک خودرو سدان دارای شروع قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای می‌باشد. سوبارو ایمپرزا همچنین به عنوان یک خودرو واگن پنج در نیز ارائه می‌شود، اگرچه با قیمت آغازین ۱۸٫۹۹۵ دلار کمی بیشتر از نسخه سدان قیمت گذاری شده است. موتور پایه دو لیتری چهار سیلندر این خودرو با خروجی قدرت ۱۵۲ اسب بخار،‌ اگرچه به دلیل خروجی قدرت نسبتاً کم خود الهام بخش یک سواری تهاجمی نمی‌باشد اما قدرت کافی و مصرف سوخت مناسبی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این فضای حمل بار در این خودرو تاثیر گذار بوده و صندلی‌های به کار رفته در آن نیز جادار و راحت می‌باشند. داشتن سواری دو دیفرانسیل به عنوان یک قابلیت بی هزینه در صورتیکه داشتن اصطکاک اضافه در بالای لیست اولویت‌های شما قرار دارد، مدل ایمپرزا را به خودرویی ارزشمند در بخش خودرو‌های کامپکت تبدیل می‌کند. با این وجود ایمپرزا با رقابت دشواری مواجه است که این رقابت شامل رقبای (دیفرانسیل جلو) محبوبی همچون تویوتا کرولا و هوندا سیویک می‌باشد.

سوبارو WRX 2018

سدان اسپورت کامپکت

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۲۶٫۹۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۸٫۴

مشخصات سواری جذاب و پرفورمنس بالا از نشانه‌های سوبارو WRX به شمار می‌روند. این سدان اسپورتِ مناسب با تمامی شرایط آب و هوایی به صورت پیش فرض به همراه سواری دو دیفرانسیل روانه بازار می‌شود و علاوه بر این دو آپشن موتور چهار سیلندر توربو شارژ با خروجی قدرت ۲۶۸ اسب بخار در مدل پایه و ۳۰۵ اسب بخار در تریم برتر WRX STI را به خریداران ارائه می‌دهد. ویژگی‌هایی از جمله هندلینگ چابک و موتور‌های قدرتمند این خودرو را به یک همراه سرگرم کننده در مسافرت تبدیل می‌کنند، اما با این حال راندمان سوخت نسبتاً پایین و قیمت خرده فروشی پیشنهادی کلی بالاتر (حداقل در مقایسه با خودرو‌های سدان کامپکت رقیب) مدل WRX را برای هر خریداری که علاقه مند به ویژگی‌های سواری کاربردی‌تر می‌باشد،‌ به گزینه‌ی فروش سخت‌تری تبدیل می‌کند. با این حال زمانیکه صحبت از ترکیب حس خودرو اسپورت با رد پای یک خودرو سدان دو دیفرانسیل سایز کوچک به میان آید، سوبارو WRX خودرویی بی رقیب است.

فورد فیوژن ۲۰۱۸

سدان سایز متوسط

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۲۸٫۳۸۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۸٫۳

مشخصه‌هایی از جمله سواری راحت و هندلینگ بسیار متعادل، فورد فیوژن را به یک رقیب قدرتمند در بخش خودرو‌های سدان سایز متوسط تبدیل می‌کنند. اضافه شدن سواری دو دیفرانسیل به عنوان یک آپشن به این معناست که شما صاحب یک موتور دو لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت ۲۴۵ اسب بخار خواهید شد. اگر به دنبال قدرت بیشتر هستید می‌توانید در تریم فورد فیوژن اسپورت یک موتور ۲٫۷ لیتری شش سیلندر بیابید که قادر به تولید ۳۲۵ اسب بخار قدرت می‌باشد. موتور قدرتمند شش سیلندر گزینه‌ای برای خریدارانی است که علاوه بر جنبه ایمنی سواری دو دیفرانسیل به دنبال ویژگی‌هایی مانند عملکرد قدرتمند و شتاب چابک نیز هستند. گرچه راندمان سوخت این خودرو حتی در مدل توربو با قدرت کمتر از بسیاری از رقبای دیفرانسیل جلو پایین‌تر است. با این وجود با ترکیب ویژگی‌هایی مانند اتاق جادار،‌ سواری بی صدا،‌ و واکنش‌های چابک به هنگام رانندگی ( به خصوص در مدل مجهز به موتور ۲٫۷ لیتری V6)، فورد فیوژن دو دیفرانسیل عملکرد خوبی به عنوان یک خودرو خانوادگی کاربردی و یک خودرو سدان اسپورت قدرمند از خود به نمایش می‌گذارد.

سوبارو لِگِسی ۲۰۱۸

سدان سایز متوسط

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۲۲٫۱۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۸٫۰

یک ویژگی کلیدی در مدل لِگِسی کمپانی سوبارو داشتن سیستم سواری دو دیفرانسیل به عنوان یک قابلیت پیش فرض می‌باشد، این در حالی است که بیشتر خودرو‌های سدان سایز متوسط رقیب برای مجهز شدن به سیستم دو دیفرانسیل هزاران دلار هزینه خواهند برد (در صورتیکه اصلاً این قابلیت را ارائه دهند). این خودرو با شروع قیمت ۲۲٫۱۹۵ دلار عرضه می‌گردد. با پرداخت این مبلغ شما صاحب یک موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت ۱۷۵ اسب بخار خواهید شد. آپشن موتور شش سیلندر ۲۵۶ اسب بخاری موجود در تریم ۳٫۶R Limited عملکرد مستقیم بهتری را به خودرو می‌بخشد،‌ گرچه حتی این موتور نیز در برخی مواقع کند ظاهر می‌شود. در حالیکه داشتن سواری دو دیفرانسیل زمانی به معنای کاهش قابل توجهی در مصرف بهینه سوخت بود، مدل پایه لگاسی راندمان سوخت بالایی از خود نشان داده و طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا این خودرو به ترتیب در شهر و بزرگراه مصرف سوختی برابر با ۲۵ و ۳۴ مایل بر گالن را به نام خود ثبت کرده است. نقطه قوت دیگر مدل سدان لگسی را می‌توان عملکرد فوق العاده قدرتمند این خودرو در زمینه امتیازات ایمنی و آزمایش تصادف به حساب آورد.

بویوک رِگال ۲۰۱۸

سدان فول سایز

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۳۱٫۷۷۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۸٫۰

بویوک رِگال که به تازگی برای مدل سال ۲۰۱۸ مورد طراحی دوباره قرار گرفت در دو سبک بدنه متفاوت روانه بازار می‌گردد : یک هاچ بک راحت با نام Sportback و یک استیشن واگن جذاب یعنی مدل TourX. هر دو مدل علاوه بر داشتن فضای کافی برای پنج سرنشین دارای فضای حمل بار فراوان نیز می‌باشند. فضای حمل بار موجود در هر دو مدل با برخی از خودرو‌های شاسی بلند و کراس اور موجود در بازار رقابت می‌کند. مدل TourX این خودرو دارای فضای حمل بار بسیار بزرگ ۷۳٫۵ فوت مکعب می‌باشد، این در حالی است که این رقم در مدل Sportback به عدد قابل توجه ۶۰٫۷ فوت مکعب می‌رسد. علاوه بر این در مدل رگال Sportback شاهد فضای داخلی جذابی می‌باشیم که کاملاً با مدل‌های گذشته‌ی کمپانی بویوک متفاوت است. بزرگ‌ترین ویژگی‌ منفی بویوک رگال را کیفیت فضای داخلی متوسط این خودرو و مصرف سوخت آن تشکیل می‌دهند که برای این کلاس متوسط به حساب می‌آید.

بویوک LaCrosse 2018

سدان فول سایز

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۴۱٫۰۷۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۸٫۸

مدل LaCrosse کمپانی خودرو ساز بویوک در کنار به همراه داشتن ویژگی‌هایی از جمله سَبک سواری راحت و اتاق جادار، به لطف آپشن موتور ۳٫۶ لیتری شش سیلندر با خروجی قدرت ۳۱۰ اسب بخار دارای مقادیر تعجب برانگیزی از قدرت می‌باشد. این موتور زمانیکه آپشن سیستم سواری دو دیفرانسیل را انتخاب نمایید به صورت پیش فرض در خودرو شما موجود خواهد بود. به عنوان مقایسه، مدل پایه LaCrosse علاوه بر داشتن سیستم دیفرانسیل جلو مجهز به یک موتور چهار سیلندر بوده و همچنین قیمت آن از ۲۹٫۵۶۵ دلار آغاز می‌شود. اما آیا سیستم سواری دو دیفرانسیل توجیهی برای این تفاوت قیمت ۱۰٫۰۰۰ دلاری است؟ با در نظر گرفتن عملکرد بسیار خوب مدل LaCrosse در آزمایشات تصادف و همچنین ویژگی‌هایی از جمله قابلیت اطمینان بالا، هندلینگ چابک،‌ و راندمان سوخت بالا، احتمالاً این تفاوت قیمت توجیح پذیر می‌باشد. طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا ورژن مجهز به موتور شش سیلندر این خودرو به همراه سواری دو دیفرانسیل دارای مصرف سوختی برابر با ۲۰ مایل بر گالن در شهر و ۲۹ مایل بر گالن در بزرگراه می‌باشد.

کرایسلر ۲۰۱۸ ۳۰۰

سدان فول سایز

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۳۱٫۴۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۸٫۴

کرایسلر ۳۰۰ یک خودرو سدان آمریکایی با ظاهر جسورانه است که ویژگی‌های لوکس و تریم‌های سطح بالایی که در برخی از رقبای مهم این خودرو یافت نمی‌شوند را ارائه می‌دهد. با اضافه شدن آپشن سیستم سواری دو دیفرانسیل قیمت پایه این خودرو تا قیمت ۳۱٫۴۹۵ دلار افزایش می‌یابد که در مقایسه با قیمت خرده فروشی ۲۸٫۹۹۵ دلاری مدل Touring این خودرو که به صورت پیش فرض از سیستم دیفرانسیل عقب بهره مند است، این رقم همچنان قیمت معقولی به شمار می‌رود. فضای خارجی چهار شانه این خودرو به آن حس حضور در جاده را می‌بخشد در حالیکه موتور ۳٫۶ لیتری شش سیلندر این خودرو کار قابل ستایش به حرکت درآوردن نرم و سریع این سدان آمریکایی در جاده را بر عهده دارد. علاوه بر سیستم سرگرمی بسیار کاربر پسند این خودرو، مسافرین در صندلی‌های جلو و عقب دارای فضای بسیار زیادی می‌باشند. با تمامی این‌ها کیفیت سواری کمی نامساعد این خودرو آن را در مقایسه با دیگر رقبا کمی عقب می‌راند.

داج چارجِر ۲۰۱۸

سدان فول سایز

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۳۲٫۹۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۷٫۹

درست همانند همتای خود یعنی کرایسلر ۳۰۰، مدل چارجر کمپانی داج نیز یک خودرو سدان سایز بزرگ با شخصیتی بزرگ‌تر از حد معمول است. به لطف آپشن‌ موتور‌های هشت سیلندر Hemi، این خودرو قادر است در برخی تریم‌ها عملکردی دو برابر به عنوان یک خودرو پرفورمنس بالای چهار در داشته باشد. تریم چارجر GT دو دیفرانسیل که مجهز به یک موتور ۳٫۶ لیتری شش سیلندر بوده و به یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعت متصل است، زمانیکه صحبت از عملکرد در میان باشد مطمئناً شما را ناامید نخواهد کرد. هندلینگ چابک و فضای اتاق جادار، داج چارجر را به خریدی مطمئن برای هر کسی که به دنبال ویژگی اسپورت بیشتری در سدان خانوادگی خود باشد تبدیل می‌کند. در حالیکه برخی از تزئینات داخلی این خودرو فاقد رزق و برق رقبایی همچون کرایسلر ۳۰۰ هستند اما با این حال سیستم سرگرمی Uconnect این خودرو عملکرد بسیار خوبی داشته و به همراه امکاناتی از جمله سیستم تشخیص صدا، بلوتوث، صفحه نمایش هفت اینچی لمسی، اپل کار پلی و اندروید اتو عرضه می‌گردد.

آئودی ۲۰۱۸ A5 Sportback

سدان سایز کوچک لوکس

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۴۲٫۶۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۹٫۳

آئودی A5 که برای مدل سال ۲۰۱۸ باز طراحی شده یک خودرو استثنایی است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله سیستم سواری دو دیفرانسیل، اتاق لوکس، و مقادیر زیادی از فضای حمل باری که به لطف   دریچه پشتی راحت به آسانی قابل دسترس است،‌ می‌باشد. مدل A5 همچنین به عنوان مدل‌های کوپه و کروکی نیز موجود است، گرچه تریم Sportback کاربردی‌ترین گزینه در میان این سه سَبک بدنه می‌باشد. موتور دو لیتری چهار سیلندر این خودرو که توانایی تولید ۲۵۲ اسب بخار قدرت را دارد در حین مصرف سوخت ۲۴ مایل بر گالن در شهر و ۳۴ مایل بر گالن در بزرگراه، قدرتی نرم و موثر را فراهم می‌کند. به علاوه سیستم سواری دو دیفرانسیل بسیار تحسین شده Quattro کمپانی آئودی نیز در تمامی مدل‌های این خودرو به صورت پیش فرض موجود است. علاوه بر راحتی و لوکس بودن، آئودی A5 Sportback به لطف آپشن‌هایی مانند صفحه نمایش هشدار دهنده،‌ سیستم کروز کنترل منطبق شونده،‌ سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر،‌ و یک دوربین دید محیط اطراف،‌ یک گزینه‌ی ایمن نیز به شمار می‌رود.

کیا اِستینگِر ۲۰۱۸

سدان سایز کوچک لوکس

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۳۴٫۱۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۹٫۲

شرکت خودروساز کیا کمپانی تازه کاری در بخش خودرو‌های سدان اسپورت به حساب می‌آید، اما با این وجود زمانیکه پشت فرمان کیا استینگر قرار بگیرید این موضوع به هیچ وجه مشهود نخواهد بود. سیستم سواری دو دیفرانسیل در تمامی تریم‌های این خودرو اسپورت موجود می‌باشد که گزینه‌های موتور چهار سیلندر توربو شارژ ۲۵۵ اسب بخاری و آپشن موتور شش سیلندر توربو دو قلو با قدرت ۳۶۵ اسب بخار را در مقابل خریداران قرار می‌دهد. هر دو موتور همراه با یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعت اتوماتیک عرضه می‌شوند. در حالیکه موتور شش سیلندر دارای قدرت بیشتری است اما آپشن موتور چهار سیلندر توربو جفت مناسبی را با هدایت مستقیم و واکنش‌های سریع کیا استینگر تشکیل می‌دهد. همچنین مواد استفاده شده در ساخت اتاق این خودرو دارای بالاترین میزان کیفیت بوده و روکش چرمی صندلی‌ها به صورت پیش فرض ارائه می‌گردد. درب بزرگ هاچ بک مانند این خودرو به روی یک فضای جادار با حجم ۲۳٫۳ فوت مکعب در صندوق عقب باز می‌گردد که کیا استینگر را علیرغم رقابت در یک بخش رقابتی که حضور رقبای قدرتمندی همچون BMW، آئودی، و مرسدس بنز در آن به چشم می‌خورد، به خودرو کاربردی‌تر و فریبنده‌تر تبدیل می‌کند.

آلفا رومئو جولیا ۲۰۱۸

سدان سایز کوچک لوکس

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۴۰٫۱۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۹٫۱

صحنه خودرو‌های سدان اسپورت شاهد حضور خودرو جدیدی است و بر حسب اتفاق این خودرو ساخت کشور ایتالیا می‌باشد. آلفا رومئو جولیا دارای ظاهر بخصوصی بوده که آن را از دیگر رقبا متمایز می‌کند. همچنین عملکرد سواری این خودرو نیز آن را در میان سرگرم کننده‌ترین خودرو‌های سدان لوکس سایز کوچکی که در بازار امروز به فروش می‌رسد قرار می‌دهد. اضافه شدن سیستم سواری دو دیفرانسیل هزینه‌ای برابر با ۲۰۰۰ دلار برای شما به همراه خواهد داشت اما با این حال این قیمت ارزش هزینه کردن را دارد، به خصوص زمانیکه جذابیت موتور چهار سیلندر توربو شارژ ۲۸۰ اسب بخاری بکار رفته در این خودرو را در نظر بگیرید. روی هم رفته این سیستم محرکه، مدل جولیا را به یک سواری جذاب بدل می‌کند،‌ به خصوص از آنجاکه رانندگی با این سدان اسپورت در هر شرایط آب و هوایی ممکن خواهد بود. یکی از نقاط ضعف اصلی مدل جولیا فضای تنگ صندلی‌های عقبی این خودرو است، در نتیجه فکر مسافرت گروهی با این آلفا را از سر بیرون کنید.

آئودی ۲۰۱۸ A4

سدان سایز کوچک لوکس

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۴۰٫۵۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۸٫۹

آئودی A4 در جابه‌جایی راحت و با سلیقه تا پنج سرنشین بالغ، عملکرد منحصر به فردی را از خود به نمایش می‌گذارد. کمپانی آئودی به خاطر سیستم سواری دو دیفرانسیل Quattro خود شناخته شده است و همانطور که انتظار می‌رود این سیستم محرکه در مدل بسیار محبوب A4 نیز موجود می‌باشد. ورژن دیفرانسیل جلو آئودی A4 هزینه‌ای در حدود ۳۶٫۰۰۰ دلار برای شما به همراه خواهد داشت. اضافه شدن سیستم Quattro به موتور دو لیتری چهار سیلندر توربو شارژ ۲۵۲ اسب بخاری این خودرو، قیمت آن را به ۴۰٫۵۰۰ دلار افزایش خواهد داد. این هزینه اضافه که در ازای دریافت اصطکاک و ثبات بیشتر پرداخت می‌شود مطمئناً ارزشمند خواهد بود، به خصوص برای خریدارانی که در ایالت‌های Snow Belt زندگی می‌کنند. مدل S4 پرفورمنس بالا به همراه یک موتور شش سیلندر توربو شارژ با خروجی قدرت ۳۵۴ اسب بخار عرضه می‌شود اما برای اکثر خریداران، موتور موجود در مدل پایه این خودرو به مقدار کافی یا حتی بیشتر قدرتمند است. اتاق بصری این خودرو که در آن از مواد با کیفیت و همچنین یک سیستم سرگرمی بسیار خوب استفاده شده است باعث شده تا زمانیکه صحبت از راحتی و رفاه مسافرین به میان آید،‌ آئودی A4 یکی از بهترین‌ گزینه‌های خرید باشد.

کادیلاک ۲۰۱۸ ATS

سدان سایز کوچک لوکس

قیمت نسخه دو دیفرانسیل : ۳۷٫۴۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز : ۱۰ / ۸٫۶

مدل ATS به عنوان کوچکترین سدان کمپانی کادیلاک، لیست بلندی از امکانات پیش فرض و همچنین ذات سواری جذاب را ارائه می‌دهد. اضافه کردن سواری دو دیفرانسیل ۲۰۰۰ دلار بیشتر از مقداری که باید برای مدل پایه دیفرانسیل عقب پرداخت کنید برای شما هزینه در بر خواهد داشت. اندازه کوچک مدل ATS و قدرت ۲۷۲ اسب بخاری آن که توسط یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ تولید می‌شود باعث شده تا این خودرو برای شهر نشینان به عنوان یک خودرو سدان لوکس با اندازه متناسب گزینه خوبی در بازار خودرو امروز تبدیل شود. با این حال نکاتی مثل فضای تنگ در صندلی‌های پشتی و صندوق عقب کوچک از جمله مشکلاتی هستند که برای هر کسی که به همراه افراد یا بار زیاد به مسافرت می‌پردازد دردسر ساز خواهند شد. لازم به ذکر است که مدل ATS با دریافت امتیاز کامل پنج ستاره از سوی آژانس ملی مدیریت ایمنی ترافیک در بزرگراه‌ها عملکردی استثنایی را از خود در آزمایشات تصادف به نمایش گذاشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو