رهبر مخالفان روسیه‌ای بخاطر دسترسی نداشتنش به قرآن شکایت می‌کند

رهبر مخالفان روسیه‌ای بخاطر دسترسی نداشتنش به قرآن شکایت می‌کند


منبع: روزیاتو

93

1400/1/30

18:02


الکسی ناوالنی رهبر مخالفان در روسیه ادعا می‌کند مقامات در روسیه به وی اجازه نمی‌دهند تا قرآن را مطالعه کند. ناوالنی که چند هفته گذشته به علت محرومیت از دریافت خدمات درمانی دست به اعتصاب زده بود اینبار حاشیه‌های جدیدی را به وجود آورده است. او در آن زمان ادعا کرده بود که در خوابیدن، ناحیه‌ای از کمر و پای راستش مشکلاتی دارد اما هیچ خدمات پزشکی دریافت نکرده است. حال این اپوزیسیون روسیه‌ای در روز سه شنبه قضایای تازه‌ای را در جنگ حقوقی‌اش با دولت روسیه بخاطر منع قرآن خوانی او آغاز کرده است.

ناوالنی در یک پست اینستاگرامی، اعلام کرد که قصد دارد از مقامات روسیه‌ای بخاطر منع دسترسی به کتاب و مخصوصا قرآن، شکایت کند. از زمان دستگیری ناوالنی در ماه ژانویه به علت اتهامات سیاسی که به او زده شد، ناوالنی انتقادات خود را نسبت به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه افزایش داده و از پشت میله‌های زندان نیز به نبرد خود با او ادامه می‌دهد. او می‌گوید این اولین دادخواست او از شرایطش در زندان است.

او در مورد اتفاقات افتاده می‌گوید: «چه کسی فکر می‌کرد دلیل اولین باری که من شکایت می‌کنم بخاطر قرآن باشد؟ بله، نه بخاطر امتناع از پذیرش پزشک (دلیلی برای اعتصاب غذایش)، نه به دلیل وضعیت بازداشت بلکه بخاطر کتاب مقدس مسلمانان.»

البته جالب است بدانید که ناوالنی در اوایل کارهای سیاسی خود در ۱۵ سال پیش، علیه مهاجرت مسلمانان در روسیه صحبت‌هایی را انجام داده بود و در رویدادهای راستگرایان افراطی دیده می‌شد. در یک ویدئو منتشر شده از ناوالنی دیده شده که او مهاجران را با سوسک‌ها مقایسه می‌کند. منتقدان نیز اظهارات بیگانه‌هراسانه وی در گذشته را به عنوان مدرکی در نظر می‌گیرند که او سیاستمدار دموکراتیکی که توسط رسانه‌های غربی به تصویر کشیده می‌شود نیست.

با این حال اما روز سه شنبه ناوالنی تصمیم به خواندن کتاب قرآن، به صورت عمیق‌تری می‌گیرد تا به گفته خودش انسان بهتری از خودش بسازد. او گفت که در نظر داشته تا قرآن را قلبا بیاموزد اما زندان به او اجازه دسترسی به کتاب‌ها را نداده است. مقامات زندان به او گفته‌اند که کتاب‌های او باید از نظر افراط‌گرایی بررسی شوند که روند این کار سه ماه طول می‌کشد. او می‌گوید: «کتاب‌ها همه چیز ما هستند. اگر مجبور باشم برای پس گرفتن حق خواندنم شکایت کنم این کار را خواهم کرد.»

ناوالنی در ژانویه پس بازگشت از آلمان به روسیه بازداشت شد. او به دلیل آن که با نوعی گاز اعصاب مسموم شده بود به مدت ۵ ماه تحت نظر دکترها در آلمان حضور داشت. او کرملین را مقصر این اتفاق می‌دانست که البته این اتهام توسط مقامات روسی رد شد.

بیشتر بخوانید:

اعتراضات «چراغ قوه ای» در حمایت از الکسی ناوالنی و ترفند رسانه‌های دولتی روسیه

دستگیری سرکنسول اوکراین در روسیه به جرم جاسوسی و حربه پوتین برای تحقیر بایدن

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو