اثرات بازی در رشد شخصیت کودکان

منبع: فرزند

118

1400/4/16

17:15


اثرات بازی در رشد شخصیت کودکان

یکی از نیازهای اساسی کودک  بازی کردن است. بازی کردن برای کودک بسیار جذاب است و باعث تخلیه انرژِی او می شود ولی آیا تنها کاربرد بازی تخلیه انرژی و سرگرمی است؟

در جواب باید بگوییم خیر! بازی کارکردهای بسیار زیادی دارد به طور مثال باعث رشد ذهنی، عاطفی، اجتماعی و رشد شخصیت می شود. در واقع فرزند شما با بازی کردن برای زندگی بزرگسالی آماده می شود. با ما در فروشگاه دنیای اسباب بازی همراه باشید تا به طور کامل با کارکردهای بازی با اسباب بازی ها آشنا شویم

اهمیت بازی

کودک  از طریق بازی می تواند به  ابراز احساسات، برقرارکردن ارتباط، خودشکوفایی و … بپردازد. کودک از طریق بازی خود را پیدا می کند و می تواند خود را با محیط و اطراف هماهنگ کند و آن را درک کند.  در واقع بازی کردن  زمینه پیشرفت و آماده سازی کودک را برای تجربیات زندگی فراهم می کند. پس یادتان باشد در هنگام بازی کردن کودک او را محدود نکنید.

رشد ذهنی  کودک

امروزه بازی های فکری و آموزشی مانند انواع پازل ها، اسلایم و….. برای رشد ذهنی کودک تولید شده اند. کودک از طریق آن یاد میگیرد و باعث ارتقا فکری او می شود. البته باید این را درنظر داشته باشید که اسباب بازی های دارای طبقه بندی سنی هستند مثلا اسباب بازی مناسب نوزاد برای یک کودک ۴ ساله نمیتواند جذابیتی داشته باشد.

رشد اجتماعی کودک

کودک با بازی کردن همکاری، مشارکت، صبرو… را یاد می گیرد. کودک با بازی کردم با همسن های خود شکست و پیروزی را تجربه می کنند و یاد می گیرد شکست و پیروزی در زندگی وجود دارد.

رشد جسمی کودک

کودک از طریق بازی هایی مانند توپ بازی، دنبال بازی و… علاوه بر اینکه انرژِی خود را تخلیه می کند عضلات خود را هم تقویتمیکند. مثلا از طریق شوت کردن پاهای کودک تقویت می شود.

نقش عروسک در روان کودک

اگر دقت کرده باشید کودکان بسیار زیادی یک عروسک در دستشان است و به آن وابسته هستند آیا می دانید دلیل آن چیست؟

کودک در بسیاری از موارد که احساس اضطراب میکند به عروسک خود پناه می برد مثلا هنگامی که کودک به دندانپزشکی می رود عروسک خود را نیز به همراه دارد. در آنجا خود را در نقش  دکتر و عروسکش را در نقش بیمار قرار میدهد و با بازی کردن می تواند بر ترس خود مسلط شود.

عروسک برای رشد شخصیت کودک

شما با خرید انواع عروسک مورد علاقه فرزند خود اعتماد به نفس او را تقویت می کنید. کودک با عروسک خود صحبت میکند و عروسک بدون هیچ سرزنش و مشغله ای به او گوش می دهد واجازه می دهد او هر چه دوستدارد بگوید و وسط حرف کودک حرفش را قطع نمی کند و نمی خواهد به یکباره برود و غذا درست کند. به همین دلیل رابطه عمیقی بین کودک و عروسکش وجود دارد. این تجربه قدرت تحلیل کودک را بالا می برد.

فروشگاهی برای همه سنین

در فروشگاه دنیای اسباب بازی همه اسباب بازی های از عروسک های پونی مناسب دختران گرفته تا هر اسباب بازی که برای دختر و پسر خود در هر سن نیاز دارید موجود است. از قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالای اسباب بازی های فروشگاه هم نباید غافل شد. به سایت ما toyworld.ir برویدو هر چیزی که نیاز دارید را تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو