طرز تهیه فریکادله کتلت محبوب آلمانی ها و دانمارکی ها و بسیار لذیذ

منبع: نمکستان

311

1398/4/31

19:56


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه فریکادله غذای آلمانی در خانه

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه فریکادله غذای آلمانی در خانه

نمکستان :  این غذا نوعی کتلت است که از غذاهای محبوب آلمانی ها و دانمارکی ها می باشد. این غذا معمولا با نان باگت و سیب زمینی سرو می شود. برای آشنایی با طرز تهیه فریکادله این غذای خوشمزه با ما در مجله آشپزی نمکستان همراه باشید :

مواد اولیه برای طرز تهیه فریکادله :

  گوشت چرخ کرده    ۴۰۰ گرم
  سیر    یک حبه
  پیاز    یک عدد
  سس خردل    یک قاشق چایخوری
  نمک و فلفل    به مقدار نیاز
  جعفری خرد شده    چهار قاشق غذاخوری
  نان بروچن ۱ روز مانده    یک عدد
  تخم مرغ    یک عدد
  پودر پاپریکا    یک قاشق چایخوری
  فلفل دلمه ای خرد شده    یک قاشق غذا خوری
  روغن برای سرخ کردن    به مقدار نیاز

طرز تهیه فریکادله :

  • نان بروچن را با یک لیوان آب ولرم خیس کنید. سیر و پیاز را رنده نکنید ولی باید با دقت خیلی ریز شوند. جعفری و فلفل دلمه ای نیز باید خلی خوب ریز شوند.
  • گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه ریخته و همراه مواد خرد شده خوب مخلوط کنید. نان را با دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود نباید هیچ گونه اب اضافی داشته باشد و سپس به گوشت اضافه می کنید.
  • نمک و فلفل و پودر پاپریکا و سس خردل و تخم مرغ را به مواد اضافه کرده و خوب با هم مخلوط می کنید. با این مواد حدود ۱۰ عدد فریکادله تهیه می شود.
  • این مایع گوشتی تهیه شده را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید.
  • سپس تابه را داغ کرده روغن را اضافه کنید به روغن زیاد هم برای سرخ کردن کتلت ها نیاز ندارید. به اندازه یک نارنگی مایه گوشتی را برداشته و در دست فرم دهید دقت کنید که فریکادله باید کلفت و ضخیم باشد و برعکس کباب تابه ای است. تابه باید حرارت ملایم داشته باشد. نباید مواد بسوزد. هر طرف این کتلت را حدود ۷ دقیقه بگذارید تا با حرارت ملایم سرخ شود و بعد تست کنید تا داخل کتلت هم پخته باشد در این صورت فریکادله شما آماده است.
  • فریکادله مانند یک همبرگر کوچک ولی قطور است و معمولا با سس خردل و کچاب در نان برچن سرو می شود بجای نان بروچن می توان از دو عدد نان باگت کوچک یا دو عدد نان تست نیز استفاده کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو