روستای داریان کرمانشاه با معماری زیبای پلکانی

روستای داریان کرمانشاه با معماری زیبای پلکانی


منبع: آرگا

122

1400/5/19

21:11


روستای داریان یکی از روستاهای توریستی در استان کرمانشاه است این روستای توریستی جاذبه های تاریخی و طبیعی بی شماری دارد از مهم ترین دیدنی های این دهکده می توان به آبشارها، رودخانه ها و چشمه های آن اشاره کرد مردمان این روستا همچنان فرهنگ و سنت خود را حفظ کرده اند و همچنان لباس های محلی بر تن دارند.

روستای داریان یکی از روستاهای توریستی و گردشگری در کرمانشاه است. این روستا از نواحی اطراف به شهرهای مختلفی مثل پاوه راه دارد و به دلیل نزدیکی به این شهرهای گوناگون جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد. این روستا دارای جویباره و ارتفاعات بسیار زیبا و دیدنی می باشد. جالب است بدانید این روستای توریستی جزو یکی از روستاهای پر آب در منطقه کرمانشاه محسوب می شود.

گردشگرانی که تجربه سفر به این روستای پر جاذبه را دارند با چشیدن طعم انارهای فوق العاده و خوشمزه آن لذت زیادی را تجربه می کنند. این منطقه دارای انارهای مرغوب و با کیفیت است و یکی از لذت های سفر به این منطقه قدم زدن در باغ های انارستان است. در فصل های بهار این باغ ها پر از گل های ارغوان هستند. ناگفته نماند که این روستا دارای دریاچه ها و سد طبیعی نیز می باشد. این دریاچه و سد از جذابیت های زیادی برخوردار است و یکی دیگر از دیدنی های این روستا محسوب می شود.

 روستای داریان را بشناسید:

در سفر به مناطق روستایی تجربه های بکر و منحصر به فردی را کسب می کنید. این مناطق از جذابیت های فوق العاده ای برای گردشگران برخوردار هستند و زیبایی های بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهند. یکی از استان های پر جاذبه ایران که دارای روستاهای گوناگونی است استان کرمانشاه می باشد. این استان دارای روستاهای گردشگری زیادی است. روستاهایی که پر از باغ های انار و رودخانه می باشند و هر یک از سبک معماری ویژه ای برخوردار می باشند. این روستا یکی از مکان های دیدنی کرمانشاه است که ویژگی های زیادی دارد. این روستا دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بی شماری است. از سویی هنوز فرهنگ و سنت های قدیمی در آن وجود دارند، بنابراین می توانید با جاذبه های فرهنگی آن نیز آشنا شوید.

منطقه داریان

معماری خانه های روستا:

اگر قصد سفر به کرمانشاه را دارید نباید تجربه سفر به روستاهای مختلف آن را از دست بدهید. این استان دارای روستاهای پلکانی گوناگون است و از جذابیت های منحصر به فردی برخوردار می باشد. یکی از روستاهای پر جاذبه در این استان روستای داریان است. روستایی با معماری های پلکانی و ویژگی های منحصر به فرد تاریخی که آشنایی با آن می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد.

این روستا از مناظر طبیعی بسیار بکر و ویژه ای برخوردار است و در سطح جهانی نیز شناخته شده می باشد. این روستای قدیمی که در منطقه باستانی هورامان واقع شده است جذابیت های تاریخی زیادی نیز دارد.

روستای داریان

آشنایی با روستا:

این منطقه کردنشین یکی از بهترین مناطق در نزدیکی کرمانشاه می باشد که می تواند هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود نماید. این روستا برای مردم استان کرمانشاه از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید پیشنهاد می کنیم در فصول گرم سال به روستای داریان سفر نمایید. این روستا در تابستان دارای سرسبزی و چشم انداز بی نظیری می باشد که می تواند یک روز تفریحی عالی را برای هر گردشگری بسازد. روزانه تورهای زیادی از کرمانشاه به این روستا سفر می کنند و با راهنماهای محلی که در آنجا وجود دارد از بخش های زیبای این روستا بازدید می کنند. گردشگران در این روستا می توانند به اسب سواری، ماهی گیری و کوهنوردی بپردازند.

پیشنهاد می کنیم برای کمتر خسته شدن در طول سفر حداقل یک شب را در اقامتگاه های بومگردی که در این روستا وجود دارد، اسکان داشته باشید تا بتوانید در فرصت های مناسب از تمامی نقاط مهم این روستا بازدید نمایید. قطعا سفر به روستای داریان یکی از تجربه های خوب هر گردشگری به این منطقه خواهد بود.  بعید است مسافری به این روستا سفر کند و از دیدن بخش های مختلف آن لذت نبرد. همچنین این منطقه برای مسافرت با خانواده نیز بسیار عالی خواهد بود و می توانید از سفر خود لذت ببرید. بهترین زمان سفر به این روستا اوایل خرداد تا اوایل شهریور می باشد که می تواند برای شما خاطره خوشی را رقم بزند.

ارتفاعات داریان

درباره این روستا چه می دانید؟

این روستا از جذابیت های منحصر به فردی برخوردار است و دارای ویژگی های بارزی است با توجه به اینکه این روستا یکی از دهکده های قدیمی در کرمانشاه است می توانید با جذابیت های زیادی از آن آشنا شوید. علت نامگذاری این روستا به دلیل وجود چشمه های متعدد و گوناگون است از سویی این منطقه پوشش های گیاهی ارزشمندی را به خود اختصاص داده است. زمانی که وارد این روستا می شوید جاذبه های بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد. مردمان این منطقه همیشه لباس های محلی بر تن دارند به همین دلیل می توانید از نزدیک با فرهنگ مردمان این منطقه آشنا شوید.

این دهکده مهد موسیقی استان است و بسیاری از موسیقی های اصیل در این دهکده ساخته می شوند. دوتار، سه تار تنبور از موسیقی هایی هستند که سازهای آن در این روستا و توسط مردم ساخته می شود. این روستا در طول تاریخ افراد مهمی را تحویل جامعه داده است. سید غریب یکی از افرادی بوده است که از دل این روستا بیرون آمد و خدمات زیادی را برای مردم ارائه داده است.

طبیعت داریان

سفر به داریان با تجربه های بسیار ویژه ای همراه است. مردمان این منطقه همواره فرهنگ ها و سنت های خاص خود را حفظ کرده اند. آن ها زندگی معمولی دارند اما در آن آرامش و عشق خاصی وجود دارد. یکی از زیبایی ها و چشم اندازهای این دهکده وجود غارهای متعدد و گوناگون است. برخی از این غارها در نسل های گذشته محلی برای سکونت بوده اند و به همین دلیل قدیمی و تاریخی می باشند. آسیاب های قدیمی در این دهکده همچنان وجود دارند و یکی دیگر از بناهای تاریخی و قدیمی در این منطقه محسوب می شوند. برخی از این آسیاب ها به مرور زمان خراب شده اند.

بخش مهمی از این روستا را صنایع دستی آن تشکیل می دهد. صنایع دستی در میان مردمان این منطقه بسیار با ارزش است. این منطقه همچنین دارای آبشارهای خروشان است که یکی دیگر از زیبایی های آن را تشکیل می دهند. این روستا با چنین تفاسیر یکی از مهم ترین دیدنی های کرمانشاه برای گردشگران محسوب می شود و هر ساله از نقاط مختلف دنیا گردشگران زیادی را جذب می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو