غار قاتل یک پدیده شگفت انگیز و خطرناک

غار قاتل یک پدیده شگفت انگیز و خطرناک


منبع: آرگا

3

1402/5/13

18:26


غار قاتل از دیدنی های متنوع کرمانشاه بوده که طبیعت زیبایی دارد. این غار طبیعت زیبا، جاذبه های مختلف و … دارد که از آن بازدید می کنید.

غار قاتل یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی در ایران که دیدنی های زیادی دارد. شما می توانید در این بخش با ویژگی های مختلفی از این غار اعجاب انگیز آشنا شوید.

غار دیدنی قاتل

معرفی غار قاتل:

اگر از علاقه مندان به غارنوردی در نقاط مختلفی از دنیا هستید، می توانید سری به این غار بزنید. افراد زیادی متاسفانه در مسیر دسترسی به این غار جان خود را از دست داده اند. این غار که به صورت عمودی بر روی کوه ها اسنوار شده است، شما برای رسیدن به این غار باید به ارتفاع ۳ هزار متری کوه های پرآو بروید. این غار از دیدنی های کرمانشاه بوده که شاهد ان هستید.

غار قاتل

این غار که بسیار هم خطرناک است برای اولین بار به وسیله یک فرد انگلیسی کشف شده است. با کاوش های مختلف و حتی ناموفقیت های گوناگون در سال ۱۳۷۰ این غار بالاخره کشف شده و غارنوردان این امکان را داشتند که به انتهای غار برسند و از ویژگی های آن مطلع شوند.

یک تیم ماهر کوهنوردی در کرمانشاه نیز از افرادی بوده اند از این غار بازدید کرده اند. دو غارنورد دیگر نیز در سال ۱۳۷۲ در این غار به مدت ۱۲ روز باقی مانده و به مرور ترس غارنوردان نیز از این غار ریخته و به یکی از مقاصد غارنوردان تبدیل شده است.

غار تاریخی قاتل

درون غار نیز به دلیل آب شدن یخ های موجود می بینید که بخشی از غار را در طی مسیر آب پوشانده است. بخشی از این غار نیز دارای حوضچه ای بوده که عمق آب آن به ۳ متر می رسد. در صورتی که قفصد غارنوردی حرفه ای را دارید، باید فصل تابستان یا بهار را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید.

علت خطر در این غار:

 رفتن به مکان هایی که ناشناخته هستند حتما باید با مدیریت صورت بگیرد. اگر ماجراجو هستید و علاقه زیادی به این تفریحات دارید حتما بازدید از غار قاتل را تجربه کنید. تجربه کوهنوردی در این ناحیه نیز اهمیت زیادی داشته و هر ساله مسافران زیادی را به سوی خود می کشاند.

غارهای مهم قاتل

استفاده از وسایل و تجهیزان منتسب کوهنوردی و غارنوردی نیز یکی دیگر از امتیازاتی بوده که شما از ان استفاده می کنید. دلیل خطر این غار وجود حوضچه آبی بوده که برخی به دلیل بی اطلاعی ممکن است در ان گرفتار شوند.

طعب العبور بودن مسیر از یک سو و از سوی دیگر هم خطراتی که در هر غاری ممکن است، وجود داشته باشید در طی سفر به شما آسیب می رساند. بنابراین مهم تری امر آگاهی شما و داشتن وسایل و تجهیزات مناسب خواهد بود. این منطقه یک ناحیه طبیعت گردی و شگفت انگیز بوده که شما از تماشای ان لذت می برید.

بازدید از غارهای قاتل

مکان های دیدنی کرمانشاه از تنوع زیادی برخوردار بوده و شما در لینک نیز با این دیدنی های آن آشنا می شوید. شما برای بازدید از این دیدنی های متنوع باید به کرمانشاه رفته و در سفر خود با جاذبه های مختلفی رو به رو هستید.

همانطور که اشاره شد، بهترین زمان برای سفر شما عزیزان فصل بهار و تابستان بوده که هم شرایط آب و هوایی مناسب بوده و از سوی دیگر نیز طبیعت سرسبز آن جالب توجه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو