تکیه بیگلر بیگی یادگار دوره قاجار با معماری زیبا

تکیه بیگلر بیگی یادگار دوره قاجار با معماری زیبا


منبع: آرگا

3

1402/7/29

10:13


تکیه بیگلر بیگی که یکی از مهم ترین دیدنی های تاریخی در زمان قاجار به شمار می آید دارای جذابیت های زیادی است. این بنا از نظر معماری نیز ویژگی های مهمی داشته که با آن آشنا می شوید.

تکیه بیگلر بیگی یکی از سازه های زیبایی هستند که متعلق به دوران قاجار می باشند. این سازه دارای معماری ویژه ای بوده و علاقه مندان زیادی دارد. این بنا را می توان در میان فهرست آثار ملی به ثبت رسانید. شما نمونه ای از زندگی قاجاری را در این بنا مشاهده می کنید.

معماری تاریخی بیگلر بیگی

معرفی تکیه بیگلر بیگی:

این تکیه در یکی از قدیمی ترین‌ محله ها واقع شده است. بافت تاریخی این بنا در میان سازه های کرمانشاهی نیز جالب توجه می باشد. قدمت تاریخی این بنا به زمان قاجار بازگشته و ترکیبی از معماری های زندی و قاجاری نیز در این بنا دیده می شود. این بنا از دیدنی های کرمانشاه است.

آشنایی با بیگلر بیگی

شما در بازدید از این بنا می توانید با تصاویر زیبایی نیز رو به رو شوید و تصاویر زیبایی ثبت کنید. موزه پارینه سنگی نیز یکی از این مجموعه های نزدیک بوده که بر اهمیت این سازه نیز افزوده است. این بنا و معماری های آن زیبایی های زیادی داشته که شما از نزدیک با ویژگی های آن آشنا خواهید شد.

عبادتگاه بیگلر بیگی

مساحت مجموعه:

این مجموعه نیز مساحت نسبتا زیادی داشته و به ۴۰۰۰ متر مربع می رسد. این مجموعه دارای زیبایی های زیادی است که با آن آشنا می شوید. از مهم ترین ویژگی های این بنا می توان به فضاهای متعددی اشاره کرد که در قسمت های چپ و راست آن تعبیه شده اند. برخی از این فضاها برای پذیرایی از مهمانان غریبه بوده و به نوعی آبرومندانه معماری شده اند.

آشنایی با بیگلر بیگی

حتی فضایی از این تکیه نیز دارای مکانی برای احشام می باشد. بخش هایی از این مجموعه نیز واگذار شده اند که مساحت ان ها نیز به ۲۰۰۰ متر مربع می رسد. بررسی تاریخچه این بنا نیز نشان دهنده اطلاعات مهمی درباره آن بوده است که شما می توانید بیشتر به ان پی ببرید.

بخش های مختلف تکیه:

تکیه بیگلر بیگی دارای قسمت های مختلفی بوده و شما با بخش های مختلفی از ان رو به رو می شوید. درهای ورودی این بنا نیز یکی از قسمت هایی بوده که در نخستین نگاه با آن رو به رو می شوید. مقرنس کاری های این مجموعه و گچ بری های زیبایی که در این بنا به کار رفته اند شامل زیبایی زیادی هستند. تزیینات داخلی این بنا نیز دارای طاق نماهایی می باشد.

تکیه بیگلر بیگی

هشتی، دالان و حیاط نیز یکی دیگر از قسمت هایی بوده که شما با ان مواجه خواهید شد. سردر ورودی این بنا نیز دارای یک هشتی است. این دالان دراز بوده و تزییناتی نیز در ان به کار رفته است. تمام شخصیت های تاریخی نیز از این بنا دیدن کرده اند. حیاط این بنا نیز دارای حوضی نسبتا کوچک اما زیبا بوده که روح و حال و هوای آن را بهتر می کند.

هر ساله مراسم های عزاداری زیادی در این بنا برگزار شده اند. آشپزخانه این بنا نیز نسبتا بزرگ بوده و فضایی راحت برای پذیرایی دارد. مکان های دیدنی کرمانشاه نیز دارای جاذبه های تاریخی دیگری بوده که شما با این موارد آشنا می شوید. در لینک با دیدنی های این مکان آشنا خواهید شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو