نگاهی به تکیه معاون الملک با معماری ویژه

نگاهی به تکیه معاون الملک با معماری ویژه


منبع: آرگا

1

1402/9/12

10:08


تکیه معاون الملک یکی از سازه های مهم قاجاری بوده که ویژگی های گردشگری زیادی دارد. این مجموعه عظمت زیادی داشته و با سبک معماری ایرانی اسلامی خود مورد توجه است.

اگر از علاقه‌ مندان به معماری های اصیل ایرانی و اسلامی هستید، می توانید در این بخش با تکیه معاون الملک و معماری های آن آشنا شوید. نقش و نگارهای زیبا و فوق العاده ای که در این مجموعه مشاهده می کنید، جذب کننده و زیبا هستند‌.

سازه معاون الملک

معرفی تکیه معاون الملک:

این تکیه در نوع خود دارای یک معماری فوق العاده و ویژه است. ظرافت های فوق العاده ای که در هر یک از این مجموعه های تاریخی و باستانی به کار رفته اند در نوع خود زیبا و دیدنی به شمار می آیند. این تکیه امروزه از مکان های تاریخی و در عین حال مذهبی دنیا است که ویژگی های زیادی برای گردشگران دارد.

تکیه معاون الملک

این بنا از دوران قاجار باقی مانده و شما می توانید با قسمت های مختلفی از معماری های جذاب آن آشنا شوید. بنایی که امروزه از دیدنی های کرمانشاه به شمار می آید. معماری های تزئینی ویژه ای نیز در این قسمت وجود دارند. این تکیه از دیدنی های کرمانشاه است.

مجموعه معاون الملک

معماری ویژه بنا:

حالا باید با معماری های این‌ مجموعه نیز آشنا شوید. بعد از اینکه از درب ورودی وارد این بنا می شوید با چشم اندازی زیبا از یک معماری باستانی و تاریخی آشنا خواهید شد. بعد از طی کردن ۱۷ پله به قسمت اصلی این مجموعه نزدیک می شوید. به محض وارد شدن در صحن اصلی نیز قسمت مهمی از معماری آن پیش روی شما خواهد بود.

معماری بنای معاون الملک

حسینیه‌، زینبیه و عباسی قسمت های مختلفی از این مجموعه بوده و شما با هر یک از این قسمت ها و معماری های آن آشنا می شوید. این بنا دیدنی های زیادی برای علاقه مندان و گردشگران دارد. هر ساله در قسمت های مختلفی از این مجموعه مراسم های مذهبی گوناگونی برگزار می شوند‌.

بخش مهمی از زیبایی های این‌ مجموعه به دلیل وجود کاشی کاری های ویژه ای بوده که از آن دیدن می کنید. این مجموعه شهرت خود را به دلیل وجود کاشی کاری های ویژه ای داشته و شما می توانید از نمای نزدیک با زیبایی های این‌ مجموعه دیدنی و تماشایی آشنا شوید. ترکیبی از معماری های ایرانی و کاشی کاری در این مجموعه دیده می شود. شما می توانید با دیدنی های تکیه معاون الملک آشنا شوید.

سازه معاون الملک

نگاره هایی از این مجموعه نیز زیبایی های زیادی دارند. مراسم عزاداری  … نیز در این بخش شامل زیبایی های زیادی داشته که از آن دیدن می کنید. این مجموعه یادگاری از زمان قاجار به شمار می آید. شما می توانید نمونه های ویژه ای از این مجموعه را که نشانه معماری قاجاری است، مشاهده کنید و از نزدیک با این سبک معماری ها آشنا شوید.

حسن خان معینی یکی از افرادی بوده که بانی ساخت این بنا است و هزینه های زیادی را صرف آن کرده است. شما به خوبی شیوه ای از معماری اصیل ایرانی اسلامی را در این‌ مجموعه مشاهده کنید. مکان های دیدنی کرمانشاه نیز تنوع زیادی برای علاقه مندان دارد. شما می توانید با شگفتی های متنوعی از این نواحی را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو