بازدید از غار شکارچی بیستون و دانستنی های جالب درباره این غار

بازدید از غار شکارچی بیستون و دانستنی های جالب درباره این غار


منبع: آرگا

3

1402/8/4

21:11


یکی از مهم ترین مجموعه های تاریخی غار شکارچی بیستون هستند که شامل زیبایی های زیادی می باشند. این غار را می توان سازه ای ارزشمند دانست که دارای اشیا و کنده کاری های زیادی هستند.

غار شکارچی بیستون یکی از مهم ترین مجموعه غارهایی هستند که شما از آن دیدن می کنید. این غارها در نواحی کرمانشاه بازدیدکنندگان زیادی دارند. از مهم ترین ویژگی های این غارها می توان به نحوه پیدایش آن ها اشاره کرد. در دامنه های کوه می توانید از چنین جاذبه هایی مشاهده کنید.

طبیعت غار شکارچی

معرفی غار شکارچی بیستون:

این مجموعه غارها شامل دیدنی های زیادی هستند‌. از مهم ترین ویژگی های این غار می توان به اهمیت باستان شناسی این نواحی اشاره کرد. غارهایی که متعلق به زمان دیرینه سنگی می باشند. مطالعات باستان شناسی نشان دهنده اشیا و بازاری است که در این نواحی وجود دارند. این مجموعه امروزه از مکان های دیدنی کرمانشاه است.

معرفی غار شکارچی

قدمت این مجموعه به هزاران سال پیش باز می‌ گردد. این غار از جمله مهم ترین غارها و اولین غارهایی بوده که شما از آن دیدن خواهید کرد. مجسمه هرکول و فرهاد تراش نیز از دیگر مجموعه های این‌ ناحیه هستند که شما می توانید از آن دیدن نمایید.

کاوش در غار:

مطالعه کتیبه ای از داریوش نیز در این مجموعه می تواند برای شما زیبایی داشته باشد. هزاران ابزار که از دوره های مختلفی در این نواحی کشف شده اند دارای اهمیت هستند‌. طی کاوش های محتلف درباره این غار نیز عمق آن به ۶۵۰‌ متری است. قدیمی ترین از این غار را طبقه اول آن می دانند.

جذابیت غار شکارچی

آثار تاریخی این ناحیه هنری و دیدنی هم هستند که شما از تماشای آن هه لذت خواهید برید. این‌ غار دارای ویژگی های طبیعی نیز داشته و همچنین زیبایی های زیادی برای شما خواهد داشت. فضای کوچک این غار از یک سو و از سوی دیگر طبیعت سرسبز آن مورد توجه هستند.

ابزارهای یافت شده:

از مهم ترین ابزارهایی که در این نواحی یافت شده اند می توان به اشیای سفالی که متعلق به دوره های هخامنشی می باشند اشاره کرد. برخی از این سفالینه ها نیز به زمان آشوری ها باز می‌ گردد که از نظر باستان شناسان اهمیت زیادی دارد.

غار شکارچی بیستون

ابزارهایی از ادوات جنگی و وسایل مورد نیاز روزانه نیز از دیگر موارد آن هستند. قطعاتی از استخوان ها و بقایایی از حیوانات نیز در این منطقه یافت می شوند که شما به نوعی از آن ها دیدن‌ خواهید کرد. این غار وسیع بوده و برای بازدید از درون ان باید تجهیزات کافی داشته باشید.

مسیر دسترسی به غار:

برای دسترسی به این غار می توانید به هرسین که یکی از بخش های دیدنی در بیستون کرمانشاه می باشد که زیبایی های زیادی دارد. موقعیت مکانی این مجموعه نیز نسبتا مناسب خواهد بود. در فاصله ۲۰۰ متری از این مجموعه نیز می توانید با سازا های مهم دیگری نیز مواجه شوید.

دیدنی غار شکارچی

غار شکارچی بیستون شامل یافته های بسیار ارزشمندی بوده که شما از آن ها دیدن می کنید. این غار امروزه از مهم ترین دیدنی های این‌ ناحیه و کرمانشاه هستند که شما از آن دیدن خواهید کرد. شما می توانید در لینک با دیدنی های کرمانشاه نیز بیشتر آشنا شوید. هر یک از جاذبه های کرمانشاه به نوعی برای علاقه مندان دارای جذابیت خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو