سیستم‌های تهویه مطبوع (کولر گازی و اسپلیت)

منبع: فرزند

171

1400/6/26

23:47


سیستم‌های تهویه مطبوع (کولر گازی و اسپلیت)

یکی از رایج ترین سیستم های تهویه مطبوع که در خانه های بدون لوله کشی علاوه بر سیستم گرمایش و سرمایش فعلی به خوبی کار می کند، سیستم تهویه مطبوع اسپلیت است که در ادامه با دلایل آن آشنا می شویم.

کولر گازی اسپلیت چیست؟

یک کولر گازی اسپلیت از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. یک کمپرسور در خارج و یک واحد خروجی هوا در داخل. بر خلاف سیستمی که نیاز به یک سری لوله کشی در سراسر سقف دارد، سیستم های تهویه مطبوع بر روی مجموعه ای از لوله ها متصل می شوند تا فضای خارجی را به واحد هوای داخلی متصل کنند، به همین دلیل از آن ها به عنوان کولر گازی های بدون مجرا نام می برند. مبرد از طریق لوله های مسی پراکنده می شود که در سیستم به گردش در می آید تا هوای گرم یا سرد را تولید کند.

مزایای دستگاه کولر گازی اسپلیت

  • اگر خانه شما لوله کشی ندارد، کولر گازی اسپلیت گزینه مناسبی برای شما است چرا که دیگر هزینه اضافی نصب لوله کشی در هر اتاق را متحمل نمی شوید.
  • این سیستم در یک منطقه کوچک به خوبی کار می کند و گرمایش یا سرمایش کافی را فراهم می کند. استفاده از آن در کنار منابع دیگر می تواند خانه شما را گرم تر یا سرد تر کند.
  • از نظر انرژی، سیستم کولر گازی اسپلیت با بالاترین رتبه ( ENERGY STAR ) نه تنها به سیستم شما اجازه می دهد از نظر مصرف انرژی بیشتر عمل کند، بلکه به تمیز نگه داشتن محیط و کاهش مصرف برق ماهیانه با استفاده از انرژی کمتر کمک می کند.

انتخاب کولر گازی اسپلیت

سیستم های تهویه مطبوع را می توان از یک شرکت تهویه مطبوع خصوصی که فقط در سیستم های تهویه مطبوع تخصص دارد، خریداری کرد. برای مثال خرده فروشی ها، فروشگاه های بزرگ یا شرکت های کولر گازی. هم چنین امکان خرید کولر گازی های اسپلیت به صورت آنلاین نیز وجود دارد. صرف نظر از جایی که از آن خریداری می کنید، قبل از خرید اطلاعات کافی را از کولر گازی مد نظر خود بدست بیاورید.

یک مرحله مهم در هنگام خرید، انتخاب واحد تهویه مطبوع با اندازه مناسب است. این زمانی است که شما به مشورت با یک متخصص نیاز دارید. اگر دسترسی به یک متخصص حرفه ای در این زمینه نداشتید می توانید هر اتاق را خودتان اندازه گیری کنید. اطلاعات را به خرده فروشی که در آن واحد را خریداری می کنید ببرید و از پرسنل واجد شرایط آن ها برای نصب یک سیستم AC جدید کمک بخواهید و از توصیه های آن ها استفاده کنید.

هنگامی که پیمانکار یا متخصص فروشگاه اندازه مناسب مورد نیاز برای گرمایش و خنک کننده خانه شما را تعیین کرد، چند دقیقه وقت بگذارید تا در مورد کارآیی انرژی همه واحد هایی که مد نظر دارید تحقیق کنید. از وب سایت های گوناگون اطلاعات بدست بیاورید و برچسب انرژی که به هر سیستم متصل است را بررسی کنید. این اطلاعات به شما در تصمیم گیری نهایی کمک می کند.

خرید کولر گازی از بانه

اهمیت نصب کولر گازی اسپلیت

یک نکته مهم که باید در نظر داشته باشید نصب مناسب سیستم تهویه مطبوع اسپلیت بدون داکت است. اگر سیستم به درستی نصب نشود سبب به وجود آمدن سه اتفاق زیر خواهد شد:

  1. سیستم با ظرفیت واقعی خود گرم یا سرد نمی شود.
  2. از آنجا که این دستگاه به طور کارآمد کار نمی کند، با افزایش قبض برق نیز مواجه خواهید شد.
  3. مانند اکثر لوازم خانگی، اگر آن طور که سیستم طراحی شده است فعالیت نکند، عمر سیستم کاهش می یابد.

نکته اصلی این است که از سرمایه خود محافظت کنید. این کار را می توانید با استفاده از خدمات یک پیمانکار مجاز یا نماینده معتبر برای نصب سیستم خود انجام دهید. اگر تصمیم بگیرید که خودتان این کار را انجام دهید یا فردی غیرمجاز را برای انجام این کار استخدام کنید، در اکثر موارد، ضمانت سیستم تهویه مطبوع را باطل می کنید. در صورت خرابی یا خرابی سیستم، ضمانت نامه باطل هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. این کار را از همان ابتدا انجام دهید و یک فرد دارای مجوز و با تجربه را برای نصب کولر گازی اسپلیت خود استخدام کنید. توجه داشته باشید شخصی که کار نصب را انجام می دهد با مبرد کار می کند. آن ها ممکن است نیاز به داشتن مجوز مبرد داشته باشند که ثابت می کند واجد شرایط رسیدگی، نصل، حذف یا دفع مواد هستند.

http://bia2safa.net/goto/web/url/2630850

عمر متوسط کولر گازی های اسپلیت چقدر است؟

کولرهای گازی مدرن می توانند بین ۱۵ تا ۲۰ سال عمر کنند و کولرهای قدیمی تر حدود ۱۰ تا ۱۲ سال عمر می کنند. سلامت و کارآیی سیستم تهویه مطبوع شما به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله اینکه آیا دستگاه را در طول عمر خود به درستی نگهداری کرده اید یا خیر.

آیا مینی اسپلیت ها ارزش خرید را دارند؟

وقتی تمامی مواردی را که از مینی اسپلیت ها بدست می آوریم در نظر بگیریم، قطعا مینی اسپلیت های ارزش خرید و هزینه کردن را دارند. به طوری که نه تنها پول خود را ذخیره می کنید، بلکه در طولانی مدت نیز این ذخیره سازی را انجام می دهید. اگر در مورد هزینه نصب سیستم مینی اسپلیت بدون داکت در خانه خود سوالی دارید، جهت مشاوره رایگان می توانید با ما تماس بگیرید.

کدام مارک AC بهترین است؟

در زیر برخی از بهترین مارک های AC در سال ۲۰۲۱ آورده شده است:

  • Whirlpool – شرکت ایالات متحده آمریکا
  • LG- شرکت کره جنوبی
  • Panasonic – شرکت ژاپنی
  • Daikin – شرکت ژاپنی
  • Hitachi – شرکت ژاپنی
  • Voltas – شرکت هندی
  • Blue Star – شرکت هندی
  • Llyod – شرکت هندی

معرفی بهترین و پرفروش ترین کولر های گازی در ایران

همان طور که می دانید کولر های گازی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم خانگی در هر محیطی به شمار می آیند که با استفاده از آن ها امکان برقراری آرامش در محیط به وجود می آید. از همین رو انتخاب بهترین مدل و برند کولر های گازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در زیر برخی از بهترین و پرفروش ترین کولر گازی ها را ذکر کرده ایم:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو