تعطیلی مدارس موجب افسردگی کودکان شده است

84

1400/6/27

15:35


تعطیلی مدارس موجب افسردگی کودکان شده است

سلامت نیوز:رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده و باید کلاس‌های حضوری را به تدریج و با رعایت پروتکل‌ها آغاز کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، شاپور محمدزاده در سفر به استان قزوین، با حضور در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش این استان، اظهار کرد: باید تلاش کنیم شروع سال تحصیلی توأم با آرامش، نشاط و با حفظ سلامت دانش آموزان باشد.


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده و باید کلاس‌های حضوری را به تدریج و با رعایت پروتکل‌ها آغاز کنیم.


وی افزود: بعد از دو سال تعطیلی، حضور دوباره دانش آموزان در مدرسه، کار سختی است و نیاز به تأمین مقدمات در مدارس، رعایت فاصله گذاری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون کامل دارد تا از این روش اقناع‌سازی والدین هم بخوبی صورت گیرد.


کلاس حضوری بهترین آموزش است
محمدزاده تصریح کرد: تعطیلی دوساله مدارس بسیاری از دستاوردهای آموزشی کشور را دچار چالش کرده و شاهد کاهش شدید افت تحصیلی، کم تحرکی و چاقی و افسردگی دانش آموزان، اختلالات رفتاری، کاهش نشاط و شادابی کودکان بوده ایم.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: بهترین روش آموزش، آموزش حضوری است و هیچ روشی نمی‌تواند جایگزین آن شود و ما هم اصرار داریم در صورت ایجاد شرایط بهداشتی مناسب، حتما مدارس بازگشایی شده و کلاس‌ها حضوری باشد.
محمدزاده اظهارداشت: شعار امسال وزارتخانه شروع سال تحصیلی آرام، تدریجی، باشکوه و بدون دغدغه است و ما هم باید کمک کنیم نگرانی خانواده‌ها دراین زمینه برطرف شود.


وی بیان کرد: مدارس ۱۸۰کشور جهان باز شده و در ۳۰کشور تعطیل است و بر اثر کرونا یک میلیارد و ۸۵۰میلیون دانش آموز تحت تاثیر شرایط قرار گرفتند و ۲۴میلیون نفر از تحصیل بازماندند.


سه مسیر در بازگشایی مدارس
محمدزاده ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید، سه مسیر تعریف کرده‌ایم که روش اول «مدرسه تلویزیونی» است که جبرانی خواهد بود و هر جا کلاس حضوری و اینترنت نباشد، استفاده خواهد شد.


وی افزود: مسیر دوم درفضای مجازی و «شبکه شاد» و مسیر سوم «آموزش حضوری در مناطق و مدارس کم جمعیت» است.
وی گفت: در مدارسی که جمعیت کمی دارد به شرط رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از تهویه هوا وسه نوبت ضد عفونی مدارس در روز می‌توانیم کلاس حضوری داشته باشیم.


محمدزاده بیان کرد: باید در این راستا هم خانواده‌ها و هم رسانه‌ها اقناع شوند تا برای کالاس‌های حضوری دانش آموزان بستر روحی و روانی کار هم مهیا شود.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور یادآورشد: تا زمانی که واکسیناسیون کامل نشده و دانش آموزان و والدین، معلمان، رانندگان سرویس‌ها و سرایداران ایمن نشوند و مدارس از نظر بهداشتی مهیا نشود کلاس‌ها را به طور کامل حضوری نخواهیم کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو