کدام فیلم های مهم و برتر خارجی در فروش سینما شکست خوردند؟

کدام فیلم های مهم و برتر خارجی در فروش سینما شکست خوردند؟


210

1400/7/3

18:09


30 فیلم سینمایی خارجی بزرگ و مهمی که شکست تجاری را تجربه کردند؛ مارتین اسکورسیزی، کوئنتین تارانتینو و دیوید فینچر هم در برابر شکست در گیشه بیمه نیستند.

کدام فیلم های مهم و برتر خارجی در فروش سینما شکست خوردند؟

۱۰ روز پیش
30 فیلم سینمایی خارجی بزرگ و مهمی که شکست تجاری را تجربه کردند؛ مارتین اسکورسیزی، کوئنتین تارانتینو و دیوید فینچر هم در برابر شکست در گیشه بیمه نیستند.

کدام فیلم های مهم و برتر خارجی در فروش سینما شکست خوردند؟

اختصاصی سلام سینما-مارتین اسکورسیزی، پل توماس اندرسون، کوئنتین تارانتینو، دنیس ویلنوو، دارن آرنوفسکی و دیوید فینچر که همگی از الگوهای موفق فیلمسازی در سینما هستند، در برابر شکست‌های تجاری در گیشه، در حاشیه‌ی امن نبوده‌اند.

در طول سال‌ها، آثار بزرگ و تحسین‌شده‌ای بوده‌اند که نتوانستند سودی را نصیب سازندگان خود کنند. گیشه بسیار بی‌رحم و است و شکست‌های تجاری فقط مخصوص فیلم‌های بد با نقد‌های منفی نیست.

30 فیلم مهم و برتر خارجی که در فروش، شکست سنگینی خوردند:

- به سوی ستارگان (Ad Astra)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-به سوی ستارگان-برد پیت

«برد پیت» سابقه‌ای طولانی در ایفای نقش در آثاری دارد که در گیشه شکست خورده‌اند. این بار او در فیلم «به سوی ستارگان»(Ad Astra) اثر «جیمز گری» ایفای نقش کرد.

فیلمی با بودجه‌ی 90 میلیون دلاری که فروش آن در سراسر جهان 127 میلیون دلار بوده است و جالب اینجاست که تنها 50 میلیون دلار آن در آمریکا به دست آمده است.

این در حالی است که بسیاری از منتقدان «به سوی ستارگان»(Ad Astra) را ستوده‌اند و وبسایت ایندی وایر آن را اثری در حد «در میان ستارگان»(Interstellar) دانسته است.

 

- لینک گمشده (Missing Link)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-لینک گمشده

«لینک گمشده»(Missing Link) محصول مشترک آناپورنا پیکچرز و استودیوی انیمیشن لایکا بود که علی‌رقم بودجه‌ی 100 میلیون دلاری‌اش تنها توانست 90 میلیون دلار در گیشه فروش کند و حتی به حد نصاب معمول فروش 30 میلیون دلاری در سراسر جهان نیز دست پیدا نکرد.

با تمام این اوصاف «لینک گمشده»(Missing Link) موفق شد تا جایزه گلدن گلوب بهترین انیمیشن را بدست آورد و نامزد اسکار در رشته‌ی بهترین انیمیشن شود. منتقد سرشناس ایندی وایر یعنی «دیوید ارلیک»، این انیمیشن را یک شاهکار سرگیجه‌آور خوانده است.

 

- دکتر اسلیپ (Doctor Sleep)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-دکتر اسلیپ

«دکتر اسلیپ»(Doctor Sleep) اثر «مایک فلانگان» با نقش‌آفرینی درخشان «ربکا فرگوسون» که بر اساس رمان «درخشش» به قلم «استفن کینگ» ساخته شده بود، زیر فشار افکار عمومی شکست بزرگی را در گیشه تجربه کرد.

در حالی که همگان از «دکتر اسلیپ»(Doctor Sleep) انتظار یک دنباله بر «درخشش»(The Shining) اثر «استنلی کوبریک» را داشتند، خیلی زود ناامید شدند و این فیلم 45 میلیون دلاری تنها توانست 30 میلیون دلار در گیشه بفروشد.

 

- لانگ شات (Long Shot)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-لانگ شات

کمدی جذاب «جاناتان لوین» به نام «لانگ شات»(Long Shot) که از دو بازیگر محبوب یعنی «شارلیز ترون» و «ست روگن» بهره می‌برد، با بودجه‌ای 40 میلیون دلاری تنها توانست فروشی معادل 30 میلیون دلار در گیشه‌های آمریکا را بدست بیاورد و فروش جهانی نیز 53 میلیون دلار بود.

این فروش یک آبروریزی بزرگ برای دست‌اندرکاران فیلم مخصوصاً «شارلیز ترون» به حساب می‌آید که تا پیش از این در کارنامه‌ی کاری او بی‌سابقه بود. شیمی بین «شارلیز ترون» و «ست روگن» در «لانگ شات»(Long Shot) تماشایی و لذت‌بخش است.

 

- ویرانگر (Destroyer)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-ویرانگر

کمپانی آناپورنا پیکچرز در سال 2018، با فیلم‌های «معاون»(Vice)، «اگر خیابان بیل به حرف بیاید»(If Beale Street Could Talk) و «ویرانگر»(Destroyer) سالی رویایی را پشت سر گذاشت. اما همه‌ی آنها به طرز عجیبی در گیشه شکست خوردند.

«ویرانگر»(Destroyer) برخلاف دو فیلم دیگر که رد فصل جوایز موفق بودند و در رشته‌های مختلف نامزد جایزه اسکار شدند، حتی در فصل جوایز نیز نتوانست موفقیتی را به دست آورد. این فیلم تنها 5 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

 

- نابودی (Annihilation)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-نابودی

پارامونت پیکچرز پیش از اکران «نابودی»(Annihilation) نسبت به بازدهی تجاری این فیلم نامطمئن بود به همین دلیل بخشی از حق پخش آن را به شرکت نتفلیکس سپرد تا از ضرر گسترده جلوگیری کند.

«نابودی»(Annihilation) با بودجه‌ای 40 میلیون دلاری تنها توانست فروشی معادل 32 میلیون دلار در گیشه‌ی آمریکا داشته باشد که این یک شکست بزرگ برای پارامونت به حساب می‌آید.

بسیاری از منتقدان «نابودی»(Annihilation) را مورد ستایش قرار داده‌اند و آن را یکی از مهم‌ترین آثار علمی تخیلی در دهه اخیر نامیده‌اند. نقش‌آفرینی «ناتالی پورتمن» در این فیلم نیز توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

 

- قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل (The Assissination of Jesse James by the Coward Robert Ford)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل

«قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل»(The Assissination of Jesse James by the Coward Robert Ford) اثر «اندرو دامینیک» که بطور خلاصه آن را «جسی جیمز» نیز می‌خوانند، یکی از دستاوردهای خارق‌العاده‌ی «راجر دیکنز» در زمینه‌ی فیلمبرداری است.

این فیلم برای کمپانی برادران وارنر یک شکست تجاری بزرگ بود زیرا با بودجه‌ای 30 میلیون دلاری تنها توانسته بود فروشی 4 میلیون دلاری در آمریکا و 15 میلیون دلاری در گیشه‌ی جهانی را بدست آورد.

با اینکه «برد پیت» در «قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل»(The Assissination of Jesse James by the Coward Robert Ford) نقش‌آفرینی کرد اما این مسئله هم نتوانست ریسک شکست تجاری این فیلم را کاهش دهد. «دیکنز» و «کیسی افلک» از این فیلم نامزد جایزه اسکار شدند.

 

- بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-بلید رانر 2049

مانند «بلید رانر»(Blader Runner) اثر «ریدلی اسکات» در سال 1982، دنباله‌ی «دنی وینلوو» بر آن فیلم یعنی «بلید رانر 2049»(Blade Runner 2049) نیز در گیشه شکست بزرگی را تجربه کرد.

«بلید رانر 2049»(Blade Runner 2049) محصول کمپانی برادران وارنر با بودجه‌ای 150 میلیون دلاری در آمریکا توانست 100 میلیون دلار فروش کند. فروش جهانی این فیلم نیز 259 میلیون دلار بود که به اذعان مدیران برادران وانر، یک ضرر 80 میلیون دلاری در زمینه‌ی بازاریابی را به کمپانی آنان وارد کرد.

«بلید رانر 2049»(Blade Runner 2049) یکی از دیدنی‌ترین محصولات استودیویی قرن اخیر است که ایندی وایر آن را یک قصه‌گویی علمی تخیلی دیوانه‌کننده نامیده است. «راجر دیکنز» برای فیلمبرداری «بلید رانر 2049»(Blade Runner 2049) اسکار را به خانه برد.

 

- منور (Bottle Rocket)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-منور

«وس اندرسن» کارنامه‌ی کاری خود را با یک شکست تجاری بزرگ آغاز کرد. «منور»(Bottle Rocket) با بودجه‌ای معادل 5 میلیون دلار حتی نتوانست در گیشه به عدد 1 میلیون دلار نیز نزدیک شود و فروش آن تنها 560 هزار دلار بود.

اما «منور»(Bottle Rocket) باعث شد تا جهان با یک فیلمساز مستعد آشنا شود و این فیلم زمینه‌ساز فیلم بعدی «وس اندرسن» یعنی «راشمور»(Rushmore) شد که توانست آن را بودحه‌ای 10 میلیون دلاری بسازد و خود را به عنوان یک فیلمساز آینده‌دار به دنیا معرفی کند.

 

- فرزندان انسان (Children of Men)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-فرزندان انسان

درام ویران‌شهری «آلفونسو کوارون» یعنی «فرزندان انسان»(Children of Men) به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های قرن 21 شناخته می‌شود که با ستایش فوق‌العاده‌ی منتقدان همراه بود و در مراسم اسکار در سه رشته‌ی بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین نامزد دریافت جایزه بود.

برخلاف تمجید فراوان منتقدان، «فرزندان انسان»(Children of Men) با بودجه‌ای 76 میلیون دلاری، 35 میلیون دلار در آمریکا و 70 میلیون دلار در جهان فروش داشت که ارقامی بسیار ناامیدکننده هستند.

 

- کلاود اطلس (Cloud Atlas)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-کلاود اطلس

«خواهران واچوفسکی»(Wachowski Sisters) پیش از این نیز شکست‌های تجاری را تجربه کرده‌اند اما «کلاود اطلس»(Cloud Atlas) نباید شکست می‌خورد تا استودیوها نیز نسبت به ایده‌های سینمایی بزرگ بدبین نشوند.

«کلاود اطلس»(Cloud Atlas) با نقش‌آفرینی «تام هنکس» و «هال بری» با بودجه‌ای معادل 150 میلیون دلار، حتی در گیشه توانست از رقم 30 میلیون دلار عبور کند و یک شکست بزرگ برای تمام تولیدکنندگان آن بود.

 

- دِرِد سه بعدی (Dredd 3D)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-درد سه بعدی

کمپانی لاینزگیت امیدوار بود تا با ساخت «دِرِد سه بعدی»(Dredd 3D) و نقش‌آفرینی «کیت اربن» در نقش اول، یک فرنچایز پر سر و صدا برای خود بسازد اما «دِرِد سه بعدی»(Dredd 3D) به هیچ عنوان مورد استقبال قرار نگرفت.

«دِرِد سه بعدی»(Dredd 3D) با بودجه‌ی 50 میلیون دلاری تنها 13 میلیون دلار در گیشه فروش داشت. همان‌طور که منتقدان به شما می‌گویند، طرفداران سینما یکی از خیره‌کننده‌ترین فیلم‌های اکشن سه‌بعدی را از دست دادند.

 

- باشگاه مشت‌زنی (Fight Club)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-باشگاه مشت زنی-برد پیت و ادوارد نورتون

«باشگاه مشت‌زنی»(Fight Club) را می‌توان مهم‌ترین فیلم در کارنامه‌ی کاری کارگردان آن «دیوید فینچر» و ستاره‌اش «برد پیت» دانست اما این فیلم از همان ابتدا اینقدر پرطرفدار نبود.

«دیوید فینچر» با کمپانی فاکس بر سر نوع بازاریابی و تبلیغ برای «باشگاه مشت‌زنی»(Fight Club) به مشکلات جدی خورد و در نهایت فاکس این کار را به شیوه خودش انجام داد که نتیجه‌ی آن یک شکست تجاری بزرگ بود.

«باشگاه مشت‌زنی»(Fight Club) با بودجه‌ای معادل 65 میلیون دلار، نتوانست بیشتر از 37 میلیون دلار در سینماهای آمریکا بفروشد.

 

- چشمه (The Fountain)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-چشمه

با اینکه ترکیب بازیگران فیلم «چشمه»(The Fountain) اثر «دارن آرونوفسکی» از «برد پیت» و «کیت بلانشت» به «هیو جکمن» و «ریچل وایس» تغییر کرد و همین تغییر باعث شد تا بودجه‌ی فیلم از 70 میلیون دلار به 35 میلیون دلار برسد،‌ اما باز هم این فیلم در گیشه شکست خورد.

«چشمه»(The Fountain) حدود ده میلیون دلار در آمریکا و 5 میلیون دلار در سطح جهان فروش کرد که آن را تبدیل به بزرگترین شکست تجاری در کارنامه‌ی کاری «دارن آرونوفسکی» می‌کند. «چشمه»(The Fountain) مورد توجه منتقدان قرار نگرفت اما طرفداران آثار مستقل از آن استقبال کردند.

 

- گرایندهاوس (Grindhouse)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-گرایندهاوس

«کوئنتین تارانتینو» همواره یک کارگردان قابل اعتماد برای کشاندن مخطبان به سالن‌های سینماست اما حتی «داستان عامه پسند»(Pulp Fiction) او نیز چندان فروش مطمئنی نداشت.

«گرایندهاوس»(Grindhouse) به کارگردانی مشترک او با «رابرت رودریگز»، با بودجه‌ای معادل 67 میلیون دلار تنها توانست 25 میلیون دلار در مجموع فروش کند.

 

- هوگو (Hugo)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-هوگو

«هوگو»(Hugo) به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» که اولین فیلم سه‌بعدی او نیز محسوب می‌شود، یکی از محبوب‌ترین فیلم‌ها نزد منتقدان بود و در 11 رشته نیز نامزد دریافت جایزه اسکار بود اما با فروشی معادل 185 میلیون دلار نتوانست بودجه‌ی 170 میلیون دلاری خود را توجیه کند.

منتقدان به شدت فیلم، داستان و کارگردانی سه بعدی «مارتین اسکورسیزی» را تحسین کردند اما کمپانی پارامونت قطعاً از این فیلم ناراضی است.

 

- استاد (The Master)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-استاد

«استاد»(The Master) اثر «پل توماس اندرسن» یکی از شاهکارهای سینما در قرن جدید است که هر سه بازیگر اصلی آن یعنی «واکین فینیکس»، «فیلیپ سیمور هافمن» و «امی آدامز» نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.

این فیلم که در ابتدا قرار بود اکرانی به سبک فیلم‌های مستقل داشته باشد، اما مدیران کمپانی واینستاین تصمیم گرفتند تا یک اکران تجاری برای آن تدارک ببینند که نتیجه‌ی آن یک شکست تجاری بود. این فیلم با بودجه‌ی 32 میلیون دلاری خود،‌تنها توانست فروشی 28 میلیون داری داشته باشد.

 

- خباثت ذاتی (Inherent Vice)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-خباثت ذاتی

«پل توماس اندرسن» پس از تجربه‌ی شکست تجاری «استاد»(The Master) تنها دو سال بعد با «خباثت ذاتی»(Inherent Vice) که یک کمدی پلیسی خیره‌کننده است، شکست تجاری دیگری را تجربه کرد.

همکاری دوم «اندرسون» و «واکین فینیکس» که منتقدان را عاشق خود کرده بود، با فروشی معادل 15 میلیون دلار، نتوانست بودجه‌ی 20 میلیون دلاری فیلم را توجیه کند.

 

- غول آهنی (The Iron Giant)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-غول آهنی

هر لیستی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ سینما را ببینید، امکان ندارد «غول آهنی»(The Iron Giant) محصول سال 1999 به کارگردانی «برد برد» و انیمیشن محبوب منتقدان در میان آنها نباشد. در سال 1999 «غول آهنی»(The Iron Giant) یک شکست بزرگ برای کمپانی برادران وارنر به حساب می‌آمد.

این کمپانی بودجه‌ای معادل 70 میلیون دلار را برای ساخت «غول آهنی»(The Iron Giant) هزینه کرد اما تنها با فروشی 20 میلیون دلار روبرو شد. پس از آن کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفت تا هیچ انیمیشنی که قابل رقابت با آثار پیکسار و دریم‌ورکس نباشد را تولید نکند.

 

- شهر گمشده زد (The Lost City of Z)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-شهر گمشده زد

درام ماجراجویانه «جیمز گری» یعنی «شهر گمشده زد»(The Lost City of Z) یک قمار بزرگ برای استودیوی آمازون بود که بودجه‌ای معادل 30 میلیون دلار را برای آن هزینه کرد.

این فیلم برخلاف تمجید و تحسین فراروان از سوی منتقدان و نقش‌آفرینی جذاب «چارلی هونام» و «رابرت پتینسون»، تنها 8 میلیون دلار در گیشه آمریکا و 20 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد.

 

- مادر! (Mother!)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-مادر

کمپانی پارامونت بودجه‌ای 30 میلیون دلاری به فیلم عجیب و غریب «دارن آرونوفسکی» یعنی «مادر!»(Mother!) اختصاص داد.

این فیلم با توجه به صحنه‌های خشونت‌آمیز و کارگردانی نامتعارفش، فیلمی نامأنوس برای مخاطب عام بود و حتی نقش‌آفرینی بازیگران برنده اسکار مثل «جنیفر لارنس» و «خاویر باردم» نیز نتوانست فروشی بیشتر از 18 میلیون دلار را برای این فیلم رقم بزند.

 

- جاده مالهالند (Mulholland Drive)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-جاده مالهالند

«جاده مالهالند»(Mulholland Drive) به کارگردانی «دیوید لینچ» از سوی ‌شبکه‌ی فرهنگ ‌بی‌بی‌سی به عنوان بهترین فیلم قرن 21 انتخاب شده است اما حتی در آمریکا نیز نتوانست مردم را به سینماها بکشاند.

«جاده مالهالند»(Mulholland Drive) با فروشی 7 میلیون دلاری در گیشه‌ی آمریکا و بودجه‌ای 15 میلیون دلاری تبدیل به یک شکست تجاری شد. البته هر استودیویی که به «لینچ» بودجه‌ای بیشتر از 10 میلیون دلار می‌دهد، شایسته تقدیر است زیرا نگاه او به سینما، همواره ارزش تماشا گردن را دارد.

 

- فقط عاشق‌ها زنده می‌مانند (Only Lovers Left Alive)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-فقط عاشقها زنده می مانند

حتی ژانر وحشت و خون‌آشام نیز نتوانست «جیم جارموش» را با «فقط عاشق‌ها زنده می‌مانند»(Only Lovers Left Alive)، تبدیل به فیلمسازی موفق از نظر تجاری کند. این فیلم با نقش‌آفرینی «تیلدا سوئینتن» و «تام هیدلستون» با بودجه‌ای 7 میلیون دلاری، فروشی 2 میلیون دلاری را بدست آورد.

 

- ستاره پاپ: هرگز متوقف نشو (Popstar: Never Stop Never Stopping)

فیلمهای بزرگ شکست نخورده-ستاره پاپ: هرگز متوقف نشو

کمپانی یونیورسال انتظار داشت تا با «ستاره پاپ: هرگز متوقف نشو»(Popstar: Never Stop Never Stopping) 20 میلیون دلاری خود، غوغایی در ژانر کمدی برپا کند اما این فیلم تنها 10 میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

بسیاری از منتقدان «ستاره پاپ: هرگز متوقف نشو»(Popstar: Never Stop Never Stopping) را یکی از کم تحسین‌شده‌ترین کمدی‌های تاریخ سینما نامیده‌اند و نقش‌آفرینی «اندی سمبرگ» را نیز ستایش کرده‌اند.

 

- اسکات پیلگریم در برابر دنیا (Scott Pilgrim vs the World)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-اسکات پیلگریم در برابر دنیا

«اسکات پیلگریم در برابر دنیا»(Scott Pilgrim vs the World) اثر «ادگار رایت» یک شکست مالی بزرگ برای کمپانی یونیورسال بود. این فیلم با بودجه‌ای معادل 60 میلیون دلار، نتوانست به فروشی بالاتر از 30 میلیون دلار برسد.

«اسکات پیلگریم در برابر دنیا»(Scott Pilgrim vs the World) مورد تحسین منتقدان واقع شد و شروعی برای ستارگانی همچون «بری لارسون» و «مری الیزابت وینستد» بود.

 

- برادران سیسترز (Sisters Brothers)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-برادران سیسترز

«برادران سیسترز»(Sisters Brothers) به کارگردانی «ژاک اودیار» که با حضور «واکین فینیکس»، «جیک جیلنهال»، «جان سی ریلی» و «ریز احمد» در جشنواره ونیز غوغایی به پا کرده بود و در نهایت جایزه بهترین کارگردانی را از این جشنواره دریافت کرد، یکی از پروژه‌های شکست خورده‌ی آناپورنا به شمار می‌رود.

این فیلم با بودجه معادل 38 میلیون یورو، فروش فاجعه‌ی 3 میلیون دلاری در آمریکا و 6 میلیون دلاری در سراسر جهان را تجربه کرد. به نظر می‌رسد ژانر وسترن دیگر توانایی جلب مخاطب را ندارد.

 

- استیو جابز (Steve Jobs)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-استیو جابز

برخلاف بسیاری از نقدهای مثبت در سال 2015 و استقبال از «مایکل فاسبندر» و «کیت وینسلت» در فصل جوایز، «استیو جابز»(Steve Jobs) به کارگردانی «دنی بویل» نتوانست مخاطبی برای خود جذب کند.

این درام زندگینامه‌ای درباره‌ی مؤسس شرکت اپل به قلم «آرون سورکین»، با بودجه‌ای 30 میلیون دلاری، فروشی 17 میلیون دلاری در آمریکا و 34 میلیون دلاری در جهان داشته است.

 

- آفتاب (Sunshine)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-آفتاب-کیلین مورفی

فیلم‌های علمی تخیلی بلندپروازانه همواره کار سختی برای فروش در گیشه داشته‌اند. «دنی بویل» یکی از بهترین نمونه‌های آن را با «آفتاب»(Sunshine) تجربه کرده است.

این فیلم که درباره‌ی فضانوردی است که تلاش می‌کند تا خورشید را از مرگ نجات دهد، با بودجه‌ی 40 میلیون دلاری‌اش، در آمریکا فروشی 3 میلیون دلاری و در جهان فروشی 28 میلیون دلاری را تجربه کرد که این فروش برای کمپانی فاکس یک شکست تجاری بزرگ بود.

 

- زیر پوست (Under the Skin)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-زیر پوست-اسکارلت جوهانسون

اکران عمومی فیلمی چالشی و تجربی مثل «زیر پوست»(Under the Skin) اثر «جاناتان گلیزر»، کار آسانی نیست و شکست این فیلم در گیشه نیز تعجب چندانی در بر نداشت.

این فیلم با هنرنمایی «اسکارلت جوهانسون» و با بودجه‌ی 13 میلیون دلاری، فروشی 5.6 میلیون دلاری در آمریکا و 7 میلیون دلاری در جهان را تجربه کرد. تحسین منتقدان از «زیر پوست»(Under the Skin) به قدری بالا بود که همه احتمال بالا رفتن فروش فیلم را زیاد می‌دانستند اما چنین اتفاقی به وقوع نپیوست.

 

- مبارز (Warrior)

فیلمهای بزرگ شکست خورده-مبارز-تام هاردی

«مبارز»(Warrior) به کارگردانی «گوین اکونر» یکی از احساسی‌ترین درام‌های ورزشی دهه‌ی اخیر است که آن را مدیون درخشش «تام هاردی»، «جوئل ادگورتون» و «نیک نولتی» است.

این فیلم 25 میلیون دلاری لاینزگیت که حمایت منتقدان را داشت و حتی «نیک نولتی» را وارد رقابت اسکار کرد، با فروشی معادل 13 میلیون دلار تبدیل به یک شکست تجاری شد.

 

منبع: ایندی وایر



معرفی بهترین سریال‌های کره‌ای عاشقانه و کمدی



 

میلیون دلاری شکست تجاری میلیون دلار معادل میلیون بودجه‌ای میلیون دلاری معادل میلیون دلار برد پیت به‌سوی ستارگان جیمز گری در میان ستارگان لینک گمشده دکتر اسلیپ مایک فلانگان ربکا فرگوسون درخشش استنلی کوبریک لانگ شات شارلیز ترون ست روگن معاون اگر خیابان بیل به حرف بیاید ویرانگر نابودی ناتالی پورتمن کیسی افلک بلید رانر ریدلی اسکات دنی وینلوو بلید رانر ۲۰۴۹ وس اندرسن آلفونسو کوارون خواهران واچوفسکی تام هنکس باشگاه مشت زنی دیوید فینچر دارن آرونوفسکی کیت بلانشت هیو جکمن ریچل وایس کوئنتین تارانتینو داستان عامه پسند هوگو مارتین اسکورسیزی پل توماس اندرسن واکین فینیکس فیلیپ سیمور هافمن امی آدامز برد برد شهر گمشده زد چارلی هونام رابرت پتینسون مادر جنیفر لارنس خاویر باردم جاده مالهالند دیوید لینچ جیم جارموش فقط عاشق‌ها زنده می‌مانند تیلدا سوئینتن تام هیدلستون اندی سمبرگ ادگار رایت بری لارسون مری الیزابت وینستد برادران سیسترز ژاک اودیار جیک جیلنهال جان سی ریلی ریز احمد مایکل فاسبندر کیت وینسلت دنی بویل آرون سورکین آفتاب زیر پوست جاناتان گلیزر اسکارلت جوهانسون مبارز گوین اکونر تام هاردی جوئل ادگورتون نیک نولتی ایندی وایر معرفی بهترین سریال‌های کره‌ای عاشقانه و کمدی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو