تازه کارها این گیاه‌ها را بکارند

تازه کارها این گیاه‌ها را بکارند


منبع: فوت و فن

91

1400/8/3

08:57


تازه می‌خواهید پرورش گل و گیاه در خانه را آغاز کنید و نمی‌دانید کدام گیاهان را بکارید؟ این راهنمای ساده به شما کمک می‌کند. با این ۱۵ گیاه خانگی که پرورش آسانی دارند آشنا شوید. نگهداری از هیچ کدام از آنها کار سختی نست!

گیاهان خانگی با هزینه‌ای کم خانه را آرایش، روشن و سبز می‌کنند. به علاوه خیلی از آنها هوا را هم تصفیه می‌کنند. اما خیلی از آنها نگهداری ویژه‌ای نیاز دارند که تازه کارها عمولا از پسش برنمی‌آیند.

اگر شما هم تازه کار هستید برای شروع کار این ۱۵ گیاه آرام و سر به راه را پرورش دهید!

۱- سانسوریا (زبان مادر شوهر!)

نام این گیاه در خیلی از لیست‌ها هست، چون شرایطی نیست که سانسوریا نتواند آن را تحمل کند! سانسوریا به راحتی رشد می‌کند و به سختی کشته می‌شود. این گیاه می‌تواند در نور کم هم زندگی کند و به آبیاری کم نیاز دارد. سانسوریا مواد سمی را از هوا می‌گیرد و آن را تصفیه می‌کند، چه بهتر از این!

۲- فیلودندرون برگ قلبی

این گیاه بی‌توقع نوری متعادل می‌خواهد و ترجیح می‌دهد خاک گلدانش در بین دو آبیاری خشک شود.

۳- گندمی

یکی از محبوب‌ترین گیاهان خانگی، گندمی، به خاطر سرسختی‌اش و پرورش آسانی که دارد بسیار محبوب است. این گیاه به راحتی به تقریبا هر شرایطی عادت می‌کند. گیاه را در نقطه‌ای روشن در خانه و به دور از نور مستقیم قرار دهید و خاکش را همواره کمی مرطوب نگه دارید تا با خوشحالی رشد کند!

۴- اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم یکی از آسان‌ترین گیاهان برای پرورش در درون خانه است. این گیاه شرایط نوری متفاوتی را تحمل می‌کند و به آبیاری متعادل نیاز دارد. با شاخسار براق و به رنگ سبز تیره، و گل‌های سفید درخشانش، اسپاتی فیلوم، خانه‌تان را با شکوه می‌کند.

۵- پاپیتال

پاپیتال گیاهی سرسخت است که هم در درون و هم بیرون از خانه بدون هیچ توقعی رشد می‌کند. گلدان این گیاه را در ناطه‌ای از خانه که نورروشن و غیر مستقیم دارد نگه دارید و آن را در گلدانی با عمق کم و دهانه باز بکارید و از کاشت آن در گلدان‌های عمیق و با دهانه کوچک اجتناب کنید.

۶- ساکولنت‌ها و کاکتوس‌ها

ساکولنت‌ها و کاکتوس‌ها برای آنهایی که آبیاری و رسیدگی به گیاهان خانگی را فراموش می‌کنند عالی است. این گیاهان بسیار انعطاف پذیر هستند و خود را با هر شرایطی سازگار می‌کنند.

کاکتوس و ساکولنت‌تان را در نقطه‌ای روشن با نور غیر مستقیم (یا نور مستقیم و مقداری سایه در هنگام ظهر) قرار دهید. این گیاهان را در خاک مخصوص کاکتوس که زهکشی خوبی داشته باشد بکارید و کم آبیاری‌شان کنید.

۷- لاکی بامبو

لاکی بامبو در واقع بامبو نیست، گیاهی است متعلق به جنس دراسنا. بر هیچ کس پوشیده نیست که لاکی بامبو یکی از آسان‌ترین و کم توقع‌ترین گیاهان خانگی است که می‌توان پرورش داد. اگر آن را در خاک کاشته اید، گیاه را به خوبی آبیاری کنید. اگر در گلدانی آب نگهداری می‌شود ماهانه آب گلدان را عوض کنید و آن را بشویید. این گیاه در تاریک‌ترین قسمت خانه‌تان هم به خوبی رشد می‌کند. گیاه را از بادهای سرد دور نگه دارید و هر از گاهی با کود آهن یا کود مخصوص بامبو کو دهی‌اش کنید.

۸- کراسولا

کراسولا در واقع یک ساکولنت است و یکی از بهترین گیاهان خانگی برای تازه کارها است. اگر آن را درون خانه پرورش دهید، به سایز یک بوته کوچک درخواهد آمد. برای آنکه گیاه‌تان رشد کند و سالم بماند، آن را در نقطه‌ای از خانه با نور غیر مستقیم، یا مکانی با مقداری نور مستقیم و سایه دار، قرار دهید.

۹- برگ عبایی

نام انگلیسی این گیاه “لباس آهنی” است (!) پس خودتان می‌توانید حدس بزنید تا چه حد سر سخت است و برای تازه کارها عالی است. برگ عبایی با وجود غفلت شما هم به رشدش ادامه می‌دهد و خم به ابرو نمی‌آورد. نور کم، رطوبت کم و دماهای مختلف را به خوبی تحمل می‌کند. این گیاه خاک مرطوب را ترجیح می‌دهد.

۱۰- پپرومیا برگ هندوانه‌ای

یکی دیگر از گیاهان خوب برای تازه کارها. پپرومیا گیاهی کوچک و زیبا است که در شکل‌های مختلفی یافت می‌شود. پپرومیا خاک تقریبا مرطوب و هوای مرطوب را دوست دارد اما باید آبیاری را در زمستان کاهش داد.

۱۱- زاموفیلیا

این گیاه سرسخت به شرایط محیطی بد مانند نور کم و خشکی مقاوم است. این گیاه نور روشن تا متعادل و غیر مستقیم و خاکی با زهکشی خوب را دوست دارد. زاموفیلیا بدون کود هم می‌تواند به رشدش ادامه دهد اما اگر می‌خواهید آن را کود دهی کنید، در فصل تابستان ۱ یا ۲ بار آن را با کودهایی که به نصف غلظت گفته شده روی بسته کود رقیق شده اند و حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، کود دهی کنید.

۱۲- پتوس

گیاهان خانوده پتوس گیاهان خانگی عالی برای تازه کارها هستند. این گیاه رونده زیبا مکانی با نور غیر مستقیم و به دور از بادهای سرد را ترجیح می‌دهد. این گیاه می‌تواند در نور کم رشد کند. پتوس به خاکی مرطوب نیاز دارد.

۱۳- دراسنا

واریته‌های زیادی از گیاه دارسنا وجود دارند که گیاهان خانگی سرسختی می‌شوند. دراسنا پرچمی و دراسنا بلالی از محبوب‌ترین آنها هستند. بعضی انواع این گیاه هر از گاهی نیاز به هرس دارند. دراسناها به آبیاری منظم نیاز دارند اما نباید آنها را بیش از حد آبیاری کنید. گیاه را از معرض آفتاب مستقیم دور نگه دارید.

۱۴- بروملیادها

اکثر واریته‌های این گیاه به راحتی در درون خانه رشد می‌کنند. اگر چه وادار کردن گیاه به گل دهی کار سختی است، واریته‌های این گیاه شاخساری دارند که مانند گل زیبا است!

۱۵- فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا جز درختانی است که تازه کارها می‌توانند به راحتی در خانه پرورش دهند. این گیاه با حداقل نگهداری به خوبی رشد می‌کند. فیکوس‌تان را در جایی روشن از خانه نگه دارید و اجازه دهید خاک آن در بین دو آبیاری خشک شود. به غیر از ظاهر زیبا، فیکوس الاستیکا هوای خانه را هم تصفیه می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو