روش‌های نامحسوس برای خودکشی تدریجی

روش‌های نامحسوس برای خودکشی تدریجی


منبع: فوت و فن

174

1400/8/5

11:19


روش‌های نامحسوس برای خودکشی تدریجی

نیامده‌ایم که همیشه بمانیم. یکی دو روزی هستیم و بعد هم چه بخواهیم و چه نخواهیم بار سفر از این دنیای فانی برخواهیم بست. البته، بگذریم از اینکه برخی از آدم‌ها که عده آنها زیاد است اساسی‌ترین اصل تحول داروین برای بقا را نادیده می‌گیرند و سعی می‌کنند هر طور شده خودشان را به روش‌های مختلف، مثلاً با غذا، سم و سبک زندگی مزخرف و ناسالم، به کشتن بدهند و زودتر از شر زندگی ملالت‌بار خود خلاص شوند.

اگر دلتان می‌خواهد خودکشی کنید، کسی هم متوجه نشود و شما را به چشم یک دوزخی یا انسان ضعیف‌النفس نبینند، نامحسوس‌ترین شیوه‌های خودکشی را به شما معرفی می‌کنیم تا یواش‌یواش ریغ رحمت را سر بکشید؛ گاهی بدون اینکه حتی خودتان متوجه شوید! یک شیوه تضمینی و بدون درد.

 خوردن غذای ناسالم

سال گذشته در حدود ۴۰۰ هزار امریکایی تنها به دلیل آنچه خورده بودند جان خود را از دست دادند. طبق آمار به دست آمده، بیماری‌های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در این کشور است. اما جدا از مواردی که به دلایل موروثی و ژنتیکی اتفاق می‌افتد بخش عمده این آمار ناشی از تغذیه ناسالم و مضر این افراد است.

دخانیات

دخانیات را مسبب سرطان نامیده‌اند و مطمئناً بی‌دلیل نبوده است. توتون و موادی از این قبیل عامل دوم مرگ و میر در امریکاست و البته قابل پیشگیری‌ترین عامل. دود کردن تنها یک عدد سیگار موجب می‌شود فشار خون به سرعت بالا برود و مسلماً تداوم این کار منجر به کاهش عمر انسان می‌شود.

تماشای تلویزیون

تلویزیون گذشته از مزیت سرگرم‌کنندگی‌اش می‌تواند ساعت‌های طولانی ما را بر روی یک کاناپه نگه دارد. این روند ممکن است هر روز هفته اتفاق بیفتد. امریکایی‌ها به طور میانگین ٩ سال از عمر خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند. مدت زمانی که می‌تواند به جای تماشای تلویزیون، صرف کارهای مفید مانند ورزش کردن شود. اعتیاد به تلویزیون و در نتیجه بی‌تحرکی، افزایش وزن خطرآفرین و چاقی شدید را به دنبال خواهد داشت که در نهایت باعث نابودی تدریجی انسان می‌شود.

استرس

انجام کارهای استرس‌زا از یک سو و عادت به داشتن استرس و دغدغه‌های پوچ از سوی دیگر همگی عواملی هستند که باعث فشار آوردن به غدد کلیوی می‌شود. غدد کلیوی نیز در اثر این فشارها بیش از حد معمول کار می‌کنند و خسته می‌شوند و در نهایتا مانع از کارکرد درست سیستم عصبی می‌شوند.

مشروبات الکلی

نوشیدن گهگاه مشروبات الکلی برای انسان مضر نیست؛ حتی در مواقعی برخی از انواع آن به خصوص شراب برای بدن انسان مفید هم هست. اما زیاده روی در این کار و نوشیدن مداوم و از روی عادت یا اشتیاق قطعاً انسان را به نابودی تدریجی خواهد کشاند. نوشیدن مشروبات الکلی موجب آسیب رساندن جدی به کبد و نیز دیابت می‌شود که طبق آمار سالیانه عامل مرگ صدهاهزار نفر است.

رانندگی بیش از اندازه

رانندگی بزرگترین عامل مرگ انسان در سنین یک تا ٣۵ سالگی است. اگر انسان‌ها می‌دانستند که با رانندگی نادرست تا چه حد از شانس خود برای رسیدن به سنین پیری می‌کاهند و به خطر مرگ نزدیکتر می‌شوند، ترجیح می‌دادند برای رفتن به هر نقطه‌ای پرواز کنند تا رانندگی!

افراط در روابط جنسی

اکثر انسان‌ها با این نکته موافق‌اند که رابطه جنسی خود به تنهایی برای انسان ضرری ندارد اما مسائلی نیز در این میان وجود دارد که ممکن است انسان را به سوی ادامه زندگی یا مرگ بکشاند. به عنوان مثال، بی اعتنایی به مسائل محافظتی و بهداشتی، پرهیز از انجام معاینات و کنترل‌های سالانه سلامت و چشم‌پوشی از سابقه جنسی شریک خود نکاتیست که رابطه جنسی را تبدیل به عاملی می‌کند که می‌تواند سبب نابودی تدریجی انسان شود.

 کار نکشیدن از مغز

مطالعه، جدول حل کردن و انجام بازی‌های فکری و تمرکزی از کارهایی هستند که می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر به ما کمک کند. بیماری‌های مغزی همیشه سلامت انسان را مورد تهدید قرار می‌دهند اما خوشبختانه این روش‌ها برای دفع خطر تحلیل رفتن بافت مغز مؤثر شناخته شده‌اند.

عدم مراجعه به پزشک

تقریباً، بیشتر انسان‌ها بر این عقیده‌اند که معاینات سالیانه به حفظ سلامتی‌شان کمک می‌کند. بی‌شک، مراجعه مرتب و مداوم به پزشک موجب تشخیص زودتر مشکل یا بیماری و در نتیجه پیشگیری از بروز مشکلات بزرگتر می‌شود.

 کم‌خوابی شدید

نداشتن خواب کافی (کمتر از ٧ تا ٨ ساعت در شب) عامل دیگریست که مشکلات سلامتی زیادی از جمله چاقی مفرط، دیابت و سرطان را با خود به دنبال دارد. خستگی ذهنی نیز مانند مصرف الکل به نوبه خود عامل مهمی در تصادفات رانندگی و در پی آن مرگ انسان‌ها محسوب می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو