مقایسه فنی تلفن‌های هوشمند هوآوی Mate 10 و سامسونگ +Galaxy A8

منبع: فوت و فن

78

1400/8/5

12:28


هوآوی Mate 10 به دلیل بهره‌مندی از مهم‌ترین فاکتورهای مشتریان برای تصمیم‌گیری و خرید پرجرئت‌تر و با اعتماد به نفس بیشتر مثل یک برنده حتمی پا به معرکه می‌گذارد.

برای نبرد امروز آماده‌اید؟ امروز فوت‌وفن تصمیم دارد در مقایسه فنی خود دو محصول از خاور دور را با هم به میدان رقابت بفرستد تا ببیند این بار برنده کیست؟ کره‌ای‌ها در نبرد پیروز خواهند شد یا چینی‌ها؟

اگر به دنبال تلفن هوشمند جدیدی می‌گردید که جایگزین مناسبی برای فبلت در میان تلفن‌های هوشمند رده بالا و پیشرفته باشد لازم است مشخصات فنی محصولات جدید در بازار را با کمی سبک و سنگین کردن ارزیابی کنید و با مقایسه آنها تلفن هوشمند بهتری را انتخاب کنید که امکانات بیشتری نسبت به قیمتش ارائه می‌دهد. یادتان باشد هرگز فکر نکنید مدل‌هایی که قیمت پایین‌تری دارند، از امکانات کمتری برخوردارند.

بدین ترتیب، کافیست در میان جدیدترین‌های بازار، فقط نگاهی به سامسونگ Galaxy A8 + 2018 و هوآوی Mate 10 بیندازید. این دو محصول تقریباً در یک رده جای می‌گیرند و از نظر امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نسبتاً هم سطح هستند اما در نهایت، می‌توان تصمیم گرفت کدام یک بهتر است و بیشترین و پیشرفته‌ترین قابلیت‌ها را با کمترین قیمت در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

طراحی

با این که طراحی این دو محصول شباهت زیادی به هم دارد و تا جایی که امکان داشته حاشیه‌های نمایشگر در سامسونگ Galaxy A8 + 2018 و هوآوی Mate 10 کاهش پیدا کرده و باریک شده‌اند، باید خاطر نشان کرد که هنوز هم تفاوت‌هایی دیده می‌شود که کاملاً واضح است؛ مثل محل تعبیه حسگر اثر انگشت. در سامسونگ Galaxy A8 + اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی قرار گرفته اما در هوآوی Mate 10 در جلوی گوشی و قسمت پایین نمایشگر. علاوه بر این، هر دو محصول کیفیت مرغوبی از نظر مواد به کار رفته در بدنه داشته و در برابر نفوذ آب مقاومت دارند.

ابعاد

از نظر ابعاد، به سختی می‌توان با هوآوی میت ۱۰ رقابت کرد زیرا از این حیث، میزان بهبود کیفیت نمایشگر سامسونگ نسبت به نسخه‌های قبلی اهمیتی ندارد. در این رقابت، اعداد حرف اول را می‌زنند. میت ۱۰ با داشتن طول و عرض ۱۵٫۰۵x7.78 سانتی‌متر جثه جمع و جورتری نسبت به Galaxy A8+ سامسونگ با ۱۵٫۹۹x7.57 سانتی‌متر دارد و وزنش هم با ۱۸۶ گرم از سامسونگ ۱۹۱ گرمی سبک‌تر است.

صفحه نمایش

اگر چه سری میت هوآوی همیشه به داشتن نمایشگرهای بزرگ‌تر نسبت به دیگر محصولات هوآوی مشهور بوده‌اند اما تا به حال از کیفیت Full HD بالاتر نرفته بودند. خبر خوش این که میت ۱۰ هوآوی با وضوح بالاتر ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل از گلکسی ای ۸ با ۲۰۲۰ x 1080 پیکسل توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. به عبارت دیگر، نمایشگر Galaxy A8 + میت ۱۰ با وجود اندکی کوچک‌تر بودن (۵٫۹ اینچ در برابر ۶ اینچ)، تراکم پیکسلی بیشتر ۴۹۸ پیکسل در اینچ (در برابر ۴۱۱ پیکسل) دارد؛ حتماً می‌دانید که هر چه تراکم پیکسل بیشتر باشد، تصویر شما واضح‌تر با جزییات بیشتر خواهد بود. از نظر تعداد پیکسل‌ها هم باید بگوییم که این دو محصول نسبت تصویر یکسانی ندارند زیرا فبلت سامسونگ با پنلSuper AMOLED با نسبت تصویر ۱۸:۹ کمی بلندقدتر از میت ۱۰ هوآوی با پنل LCD است.

عملکرد

بخشی که میت ۱۰ هوآوی به خوبی می‌تواند در رقابت برتری خود را نشان دهد قطعاً عملکرد سخت‌افزاری آن است زیرا این محصول مجهز به پردازنده فوق‌العاده قدرتمند و انحصاری هوآوی است که به هوش مصنوعی اختصاص داده شده و با نسخه به روزتر از سیستم عامل اندروید یعنی نسخه اوریو اجرا می‌شود. هوآوی میت ۱۰ با پردازنده هشت هسته‌ای و ۲٫۴ گیگاهرتز Kirin 970 و گلکسی A8 + با پردازنده هشت هسته‌ای و ۲٫۲ گیگاهرتز اگزینوس Exynos 7885 قدرت می‌گیرند.

ظرفیت حافظه

بخش دیگری که باعث برتری هوآوی در رقابت با سامسونگ می‌شود، به ظرفیت حافظه داخلی مربوط است. هوآوی میت ۱۰ با برخورداری از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دو برابر ظرفیت بیشتری برای ذخیره محتوا نسبت به گلکسی A8+ با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی‌اش دارد. البته ناگفته نماند که هر دو محصول مجهز به درگاه کارت حافظه هستند و می‌توان با کارت حافظه دلخواه ظرفیت حافظه را بالاتر برد.

دوربین

نوبت به رقابت در بخش مهم دوربین که می‌رسد باز هم تفاوت‌هایی را بین این دو محصول رقیب می‌بینیم که این بار سامسونگ گلکسی A8+ با دوربین دوگانه سلفی و حسگر ۱۶ مگاپیکسل برگ برنده را در دست دارد. این در حالی است که میت ۱۰ دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل دارد. اما خب، سامسونگ با این که دوربین سلفی بهتری دارد اما فبلت هوآوی میت ۱۰ دوربین اصلی پیشرفته‌تری از نوع دوگانه با حسگر ۲۰مگاپیکسل و قابلیت تثبیت نوری تصویر دارد و نسبت به دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسل در فبلت سامسونگ یک سر و گردن بالاتر است.

باتری

ظرفیت باتری هوآوی میت ۱۰ با برخورداری از ۴ هزار میلی‌آمپر بیشتر از گلکسی A8+ با ۳۵۰۰ میلی‌آمپر سامسونگ گلکسی A8+ است و مدت زمان بیشتری برای انجام وظایف شما جان در بدن دارد.

مزایا:

مزایای هوآوی میت ۱۰ نسبت به سامسونگ گلکسی A8+: وضوح بالاتر، پردازنده پرسرعت‌تر، عملکرد بهتر دوربین اصلی، باتری بزرگ‌تر ۴ هزار میلی‌آمپر، سیستم عامل اندروید اوریو، بلندگوهای استریو، اتصال LTE پیشرفته‌تر.

مزایای سامسونگ گلکسی A8+ نسبت به هوآوی میت ۱۰: صفحه نمایش بلندقدتر AMOLED با نسبت تصویر ۱۸:۹، دوربین سلفی بهتر، بلوتوث ۵٫۰

حرف آخر

از مهم‌ترین ملاک‌های مشتریان امروزی عملکرد بهتر، وضوح بالاتر، دوربین باکیفیت‌تر و پیشرفته‌تر و لذت بردن از اندروید اوریو است که در مقایسه امروز به راحتی می‌توان هوآوی میت ۱۰ را برنده این رقابت دانست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو