نیم‌نگاه فوت‌وفن به Huawei Y7 Prime 2018

منبع: فوت و فن

71

1400/8/12

11:09


یک تلفن هوشمند و میان رده بی‌نظیر با قیمت مناسب و امکانات موروثی یک پرچمدار

برند چینی هوآوی اولین بار در سال ۱۹۹۷ شروع به تولید تلفن همراه کرده است؛ یعنی حدود ۲۰ سال پیش! این شرکت سازنده موبایل را در صنعت تلفن همراه به عنوان تولیدکننده موبایل‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی منتها پر از امکانات دسته اول و پیشرفته می‌شناسند که شاید در میان محصولات برندهای دیگر به کار نرفته باشند.

هوآوی از همان اوایل سال ۲۰۱۸ شروع به پرده‌برداری از تلفن‌های هوشمندی کرده است که بیشتر آنها در خانواده محصولات پرچمدار با نمایشگر بدون حاشیه هستند. اما ناگفته نماند که در این میان از تولید و عرضه تلفن‌های هوشمند میان رده که مناسب جیب انبوه مشتریان بازار است هم غافل نشده و سعی کرده تمامی رده‌های قیمتی را در سبد محصولات خود بگنجاند. یکی از آن مدل‌های جدیدی که هوآوی به تازگی معرفی کرده و با قیمت بسیار عالی و ارزان‌تر از سایر رقبا، فناوری‌های جدیدی را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد Huawei Y7 Prime 2018 است.

این تلفن هوشمند میان‌رده با قیمت ۹۹۹ هزار تومان تنها محصولی است که با چنین قیمتی مجهز به نمایشگر بزرگ و کم‌حاشیه FullView با کیفیت +FHD در بازار است.

امروز در فوت‌وفن، می‌خواهیم با هم نیم‌نگاهی به امکانات منحصربه‌فرد این محصول زیبا و امکانات منحصربه‌فردش بیندازیم. با ما همراه باشید.

طراحی و کیفیت بدنه

تلفن هوشمند Huawei Y7 Prime 2018 کیفیت ساخت مرغوب و قابل تحسینی دارد و با همان بار اولی که آن را در دست می‌گیرید متوجه آن خواهید شد؛ طوری که فکر می‌کنید یک تلفن هوشمند ممتاز و پرچمدار در دستان است. همان طور که می‌بینید، این تلفن هوشمند میان رده نمایشگر ۵٫۹ اینچ با نسبت تصویر ۱۸:۹ دارد که بسیار شبیه Mate 10 Lite، یعنی دیگر میان رده چالشی هوآوی است و در لحظه اولی که چشمتان به آن می‌خورد ظاهر شگفت‌انگیز و جذابش دل شما را می‌رباید.

قسمت جلوی Huawei Y7 Prime 2018 عاری از هر گونه شلوغی غیرضروری است و به جز لوگوی هوآوی در پایین آن چیزی دیده نمی‌شود.

ابعاد تقریباً ۶ اینچی نمایشگر این محصول مدرن و امروزی چشم‌نواز به گونه‌‌ای است که گرفتن آن در دست راحت است و بدنه پشت آن که از جنس آلومینیوم مرغوبی است واقعاً حس در دست گرفتن یک پرچمدار گران‌قیمت را در کاربر القا می‌کند.

دو دوربین در پشت و گوشه قسمت بالای گوشی دیده می‌شود و حسگر اثر انگشت نیز در همان طرف و در قسمت میانی بالای قاب پشت تعبیه شده است. کیفیت بدنه و ظاهر آن بسیار دلفریب است و در واقع می‌توان آن را شاهکاری از سخت‌افزار در میان خانواده محصولات میان‌رده آن هم با قیمت زیر یک میلیون تومان نامید.

قرارگیری کلیدها نیز درست مثل استاندارد دیگر تلفن‌های هوشمند کلاس خود است. کلید پاور برای خاموش و روشن کردن گوشی در سمت راست و کلیدهای کنترل صدا برای کم و زیاد کردن صدای خروجی در بالای کلید پاور گنجانده شده. با استفاده از این آرایش، به راحتی می‌توان گفت که کلیدها بسیار ملموس بوده و در قاب باریک هوآوی Y7 Prime به  سادگی قابل دسترسی و کار کردن هستند.

نمایشگر

تلفن هوشمند و میان رده جدید هوآوی با مدل Huawei Y7 Prime 2018 نمایشگری دارد که در این برچسب قیمتی نظیرش را نمی‌توانید پیدا کنید. نسبت تصویر ۱۸:۹ با نمایشگر ۷۲۰ پیکسل از جذابیت‌های آن است. این همان قابلیتی است که در رده قیمتی این گوشی حتی نزدیک به آن را هم نمی‌توان یافت. بنابراین، در نگاه اول، آنچه به چشم می‌خورد، یک تلفن شیک با نمایشگر بزرگ بدون حاشیه و بدنه خوش‌ساخت و باکیفیت است.

دوربین

هوآوی Y7 Prime 2018 مجهز به سه دوربین فوق‌العاده با کیفیت است که دو تای آنها در قاب پشت و یکی دیگر در جلو تعبیه شده است. کیفیت تصاویری که با دوربین‌های پشت و جلو می‌گیرید قطعاً آن قدر بالا و بی عیب و نقص است که شاید حتی انتظارش را هم از یک محصول میان رده با قیمت مقرون به صرفه‌اش ندارید. تصاویر ثبت شده با دوربین Y7 Prime 2018 در بیشتر شرایط نور محیط زیبا و رضایت‌بخش هستند. رنگ‌ها خوبند و فرایند پردازش تصویر پس از ثبت شدن نیز با وجود کمی نویز حتماً توجه شما را به خود جلب می‌کند.

حالت پرتره بیشتر اوقات در شرایط نوری خوب عملکرد خوبی دارد اما ممکن است گاهی در لبه‌های تصویر مخصوصاً زمانی که کنتراست زیادی بین سوژه و پس‌زمینه نباشد شفاف و تیز به نظر نرسد.

نرم‌افزار

وقتی سخن از نرم‌افزار Huawei Y7 Prime 2018 به میان می‌آید، باید منتظر بهترین‌های سیستم عامل و رابط کاربری باشیم که در این محصول اندروید ۸٫۰ با رابط کاربری جدید EMUI 8.0 هستند. رابط کاربری EMUI 8.0 نسخه خیلی ساده‌تر و کم حجم از پوسته سفارشی اندروید هوآوی به شما می‌رود و بی شک مورد علاقه کاربران بسیاری است.

سخت‌افزار

هوآوی Y7 Prime 2018 پردازنده هشت هسته‌ای۱٫۴  گیگاهرتز از اسنپدراگون کوالکام ۴۳۰ دارد. این پردازنده مقرون به صرفه نسبت به قیمتش خیلی خوب کار می‌کند. پردازنده گرافیکی Adreno 505 GPU نیز متناسب با همین رده قیمتی در نظر گرفته شده است  و در بیشتر بازی‌های سه‌بعدی معمولی بدون سکته، اختلال و وقفه‌ای کار خود را انجام می‌دهد.

با این پردازنده، هیچ مشکل کندی یا توقف عملکرد در هنگام اجرای برنامه‌ها و باز و بسته کردن آنها در طور روز وجود ندارد. نتایج بنچ‌مارک هم امتیازات هوآوی Y7 Prime 2018 را در حد متوسط و در طیف خوب‌ها نمایش می‌دهد.

باتری

با باتری ۳ هزار میلی‌آمپر می‌توان انتظار دوام خوبی را تا پایان روز داشت. شما قادر خواهید بود با استفاده متوسط تا سنگین انرژی کافی تا پایان روز داشته باشید. در مدت زمانی که فوت‌وفن مشغول کار و بررسی هوآوی Y7 Prime 2018 بود پیش نیامد که در خلال روز نیاز به شارژ کردن مجدد این تلفن هوشمند وجود داشته باشد.

حرف آخر

وقتی قصد خرید یک تلفن هوشمند را دارید، یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که باید به آن توجه کنید ارزش پولی است که بابت آن می‌پردازید. اگر یک تلفن همراه از هر نظری امکانات کافی و مناسبی داشته باشد اما از قیمت بالایش مغزتان سوت بکشد، قطعاً انتخاب هوشمندانه و عاقلانه‌ای نخواهید داشت.

با خرید هوآوی Y7 Prime 2018، شما صاحب یک تلفن هوشمند زیبا با عملکرد خوب، طراحی چشم‌گیر و دوربین دوگانه در پشت خواهید شد. اگر طرفدار تلفن‌های هوشمند با نمایشگر بزرگی هستید که با وجود اندازه بزرگش خیلی راحت در دست جای گیرد و به سادگی بتوان آن را مدیریت کرد، شک نکیند که Y7 Prime 2018 هوآوی با رده قیمتی زیر یک میلیون تومان بهترین انتخاب شما خواهد بود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو