راهکارهایی برای اینکه هنگام سفر قربانی جیب‌بری نشویم

منبع: فوت و فن

4

1402/4/13

20:57


اینکه به هنگام سفر جیب شما را بزنند، می‌تواند بسیار آزاردهنده و ناامیدکننده باشد و نه تنها پول خود را از دست می‌دهید بلکه وسایل ارزشمند خودتان را از دست خواهید داد، وسایلی که احتمالاً به هنگام سفر به آن‌ها نیاز دارید.

راهکارهایی برای اینکه هنگام سفر قربانی جیب‌بری نشویم

اینکه به هنگام سفر جیب شما را بزنند، می‌تواند بسیار آزاردهنده و ناامیدکننده باشد و نه تنها پول خود را از دست می‌دهید بلکه وسایل ارزشمند خودتان را از دست خواهید داد، وسایلی که احتمالاً به هنگام سفر به آن‌ها نیاز دارید. متأسفانه جیب‌بری در همه جا وجود دارد و در سراسر شهرهای جهان می‌توان این موضوع را شاهد بود اما در شهرهای بزرگ بیشتر به چشم می‌آید. با این حال، راهکارهایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بهتر مراقب وسایل و جیب‌های خود باشید تا قربانی جیب‌بری نشوید.

۱. وسایل خود را به رخ نکشید

یکی از مواردی که همیشه باید توجه داشت، این است که به هنگام سفر هیچ وقت وسایل خودتان را به رخ نکشید. بنابراین اگر تلفن هوشمند بسیار خوبی دارید یا اینکه کیف پول شما پر از پول است، سعی کنید تا درباره آن‌ها محتاط باشید و کمتر آن‌ها را در معرض دید دیگران قرار بدهید. این کار باعث می‌شود تا جیب‌برها نتوانند داشته‌های شما و اینکه آن‌ها را کجا می‌گذارید، را بدانند و همین نیز باعث می‌شود تا دلیل کمتری برای زدن جیب شما داشته باشند.

۲. وسایل را در جیب پشتی خود قرار ندهید

قرار ندادن تلفن، کیف پول و سایر اقلام گران قیمت در جیب پشتی از جمله کارهایی است که باید همیشه جدی گرفت. در صورتی که وسایل را در جیب پشتی قرار بدهید، فرد راحت‌تر می‌تواند آن‌ها را از جیب شما بردارد. با بزرگ‌تر شدن روز به روز تلفن‌های هوشمند نیز این وسایل از جیب شما بیرون می‌زنند و راحت‌تر در دسترس جیب‌برها قرار می‌گیرند.

۳. زیپ کیفها را در جلو قرار بدهید

هنگام راه رفتن اگر کیف دستی یا هر نوع کیف دیگری همراه خود دارید، بهتر است که زیپ آن‌ها را در جلو قرار دهید. این کار سبب می‌شود تا جیب‌بر برای اینکه کیف شما را باز کند و وسایل را از داخلش بردارد، سخت‌تر شود. بهتر است به هنگام سوار شدن در پله برقی، حمله و نقل عمومی، در صف‌ها و تقریباً در هر جایی که ثابت ایستاده‌اید، زیپ کیف خود را در جلو قرار بدهید.

۴. از جیبهای تنگ استفاده کنید

اگر می‌خواهید تلفن یا کیف پول خود را در جیب‌هایتان قرار بدهید، مطمئن شوید که محکم هستند و کالای شما تا انتها داخل برود. این کار باعث می‌شود تا اگر کسی سعی کند دزدکی دستش را وارد جیب شما کند، بتوانید آن را احساس کنید. علاوه بر این، این کار سبب می‌شود تا جیب‌بر نتواند راحت‌تر دست در جیب شما کند و وسایل را بردارد.

۵. دستهایتان را روی جیبها قرار بدهید

یکی دیگر از راه‌ها برای جلوگیری از قربانی جیب‌بری شدن، آن است که دست خود را روی جیب قرار بدهید. این کار به ویژه به هنگام حضور در شلوغ یا در ساعات شلوغی شهرهای بزرگ بسیار مهم است چراکه شلوغی جمعیت فرصت بسیار خوبی برای جیب‌برها است تا بتوانند وسایل را از جیب شما بردارند.

۶. کیف خود را جلوی جیب قرار بدهید

اگر در مکانی شلوغ و پر جمعیت هستید، پس بهتر است که کیف خود را از پشت بردارید و در دست یا جلوی خود بگیرید. گاهی اوقات وقتی افراد در حال قدم زدن هستند این کار را در تمام کل سفر خود انجام می‌دهند اما این یک کار لذت‌بخش نیست و بهتر است که این کار را تنها در مکان‌های شلوغ انجام بدهید.

۷. استفاده از کیف ضد برش

در حال حاضر کیف ضد برش و ضد سرقت متعددی در بازار در دسترس هستند. این کیف‌ها برای سفر در مکان‌های بسیار شلوغ عالی هستند و به شما کمک می‌کنند تا جیب برها نتوانند وسایل شما را بدزدند.

۸. پشت خود را به در یا دیوار کنید

اگر در مکان‌های شلوغ حضور دارید و این امکان وجود داشت، پشت و کیف خود را به دیوار یا درب بکنید. این کار باعث می‌شود تا کسانی نتواند جیب شما را بزند. به هنگام سوار شدن در مترو یا وسایل حمل و نقل عمومی نیز می‌توان این کار را انجام داد.

۹. مراقب باشید کجا میخوابید

به خواب رفتن در وسایل نقلیه عمومی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جیب‌برها است تا وسایل شما را بردارند. اگر خسته هستید، بایستید تا اینکه به خواب رفتن برای شما سخت‌تر باشد. اگر نمی‌توانید بیدار بمانید، بهتر است دست‌های خود را درون جیب‌ها قرار بدهید یا اینکه وسایل را با ایمنی بیشتری نگه دارید تا از هر گونه اتفاق ناگوار جلوگیری شود.

۱۰. آگاهی محیطی بیشتری داشته باشید

به طور کلی آگاهی نسبت به محیط اطراف عامل بازدارنده بسیار بزرگی برای جیب‌برها به شمار می‌رود چراکه آن‌ها می‌خواهند جیب شما را بزنند اما نمی‌خواهند دستگیر شوند. بنابراین وقتی در مکان‌های شلوغ هستید، به اطراف خود آگاهی داشته باشید و توجه خودتان را همیشه معطوف آدم‌های مشکوک کنید. این باعث می‌شود تا جیب‌برها از آگاهی شما نسبت به محیط مطلع شوند و از تلاش برای زدن جیب شما خودداری کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو