چگونه امید به زندگی را در خود افزایش دهیم؟

منبع: گهر

84

1400/8/17

10:20


شکست های بزرگ و متوالی در زندگی، نظیر طلاق، از دست دادن شغل، شکست در کسب و کار، از دست دادن عزیزان و … سبب می شوند تا فرد تمام امیدش به زندگی را از دست بدهد و حس کند به آخر خط رسیده است. این ناامیدی، سبب ایجاد درد بزرگی می شود که حتی به مرور می تواند خود را در مشکلات و دردهای جسمی نیز نمایان کند. علی رغم اینکه در چنین شرایطی، فرد حس می کند کل دنیایش ویران شده، اما همچنان راه هایی برای ایجاد و تقویت امید وجود دارند. این راه های بسیار زیاد و متنوع اند و در ادامه، به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت. پس این مطلب را از دست ندهید.

چگونه امید به زندگی را در خود افزایش دهیم؟, جدید 1400 -گهر

ارزیابی مجدد شرایط

اتفاقات بد و شکست های متعددی، سبب می شوند تا ما همه چیز را با لنز بدبینی و منفی نگری ببینیم. در چنین شرایطی، شما باید تلاش کنید تا بر نقاط مثبت و زیبایی های زندگی تمرکز کنید. در ابتدا، شاید پیدا کردن این زیبایی ها و نقاط مثبت بسیار سخت به نظر برسد، اما به مرور زمان، می توانید نقاط مثبت و نورهای زیادی را در زندگی تان پیدا کنید. پس از هر شکست، ارزیابی مجددی از شرایط موجود انجام دهید. یادتان باشد که افراد موفقی که شما نیز بارها و بارها نامشان را شنیده اید، در زندگی با شکست های بزرگی مواجه شده اند؛ اما اگر به موفقیت های بزرگ دست یافته اند، به دلیل این است که در مقابل شکست ها تسلیم نشده اند. شما نیز سعی کنید به هر شکست، مانند یک مانع در مسیر موفقیت و نه یک بن بست نگاه کنید.

قدردانی و شکرگزاری کنید

به جای تمرکز بر نداشته هایتان، بر داشته هایتان تمرکز کرده و بخاطر آن ها سپاس گزار و قدردان باشید. این حرف کمی شعارگونه به نظر می رسد اما بهتر است واقعا این کار را انجام دهید. در همین لحظه، افراد بسیاری در جهان با جنگ، ظلم، قحطی، انواع معلولیت ها و بیماری های لاعلاج دست و پنجه نرم می کنند. بخاظر اینکه شما یکی از آن افراد نیستید، قدردان باشید. یک راه خوب برای تمرین قدردانی، نوشتن لیستی از داشته هایتان است. زنده بودن، توانایی حرف زدن، توانایی دنبال کردن خواسته هایتان، راه رفتن، دیدن، داشتن غذایی برای خوردن و موارد بسیاری نظیر این ها، دلایلی خوبی برای شکرگزاری و قدردانی هستند.

بی طرفانه به شرایط موجود نگاه کنید

در هنگام سختی یا شکست، چه ما مقصر باشیم و چه نباشیم، یکی از سخت ترین کارها، داشتن نگاه بی طرفانه، منطقی و به دور از احساسات به شرایط و وضعیت موجود است؛ اما این کار در نهایت سبب می شود تا دیدگاه بهتری در رابطه با شرایط خود پیدا کرده و راحت تر با آن کنار بیایید. پذیرفتن شرایط، اولین قدم برای کاشت دوباره بذر امید در دل است.

چگونه امید به زندگی را در خود افزایش دهیم؟, جدید 1400 -گهر

باور داشته باشید

ایمان داشته باشید که اتفاقات خوب زندگی تان در راه اند. هر اتفاق در زندگی تان را به عنوان یک کلاس که باید از آن درس بگیرید و همچنین حکمتی که از آن خبر ندارید، در نظر بگیرید؛ آنگاه می بینید که زندگی تان چقدر راحت تر می شود. باور داشته باشید که گرچه ما حکمت برخی از اتفاقات را درک نمی کنیم، اما این دلیل نمی شود که آن اتفاقات، دلیلی نداشته باشد. به خلقت هوشمندانه جهان ایمان داشته باشید و بدانید که برای رسیدن به کمال خلق شده اید. به مسیرتان و راه منحصر به فردی که جهان برای شما آماده کرده است، اعتقاد داشته باشید و بدون ناامیدی در آن قدم بردارید.

سفر کنید

یکی دیگر از راه های افزایش امید، انجام فعالیت هایی برای هیجان انگیز کردن زندگی است. افرادی که زندگی یکنواخت و به دور از هیجانی دارند، معمولا بیشتر دچار ناامیدی و افسردگی می شوند. زندگی زیبایی های فراوانی دارد و کسی که خود را از دیدن این زیبایی ها محروم نکند، قطعا امید به زندگی را در دل خود افزایش می دهد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای افزودن جذابیت و هیجان به زندگی خود انجام دهید، سفر کردن است. کشور ما از زیبایی های طبیعی، تاریخی و تفریحی فراوانی نظیر تله کابین نمک آبرود برخوردار است که بازدید از آن ها می تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو