بهترین فیلم‌های تیموتی شالامی

بهترین فیلم‌های تیموتی شالامی


منبع: فوت و فن

296

1400/8/18

10:33


بهترین فیلم‌های تیموتی شالامی

تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) به بازیگری برجسته تبدیل شده است و اخیرا، در آثار مختلفی حضور پیدا کرده است. او در سال ۲۰۲۱ میلادی، در سه فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده است. این بازیگر، تنها بیست و پنج سال سن دارد و در آثار موفق و بزرگی حضور داشته است. او نامزد دریافت جایزه اسکار شده است و تا به اینجای کار، به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده که برخی از بازیگران حتی تا پایان حرفه خود به آن دست پیدا نمی‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین فیلم‌های تیموتی شالامی را به شما معرفی کنیم.

۸- فیلم متخاصمان (Hostiles)

Hostiles

Hostiles

فیلم متخاصمان، احتمالا وحشیانه‌ترین فیلمی باشد که تیموتی شالامی در آن نقش‌آفرینی کرده است. این فیلم، یک اثر وسترن خوب است که دارای فیلمبرداری زیبا و نقش‌آفرینی خارق‌العاده است اما در کل، اثری ناامیدکننده و غمناک به شمار می‌رود. این فیلم، دارای سرعتی آرام است اما داستانی احساسی و گیرا دارد که شما را درگیر خودش می‌کند. این فیلم به کارگردانی اسکات کوپر (Scott Cooper) است. تیموتی شالامی حضوری پر رنگ در این فیلم ندارد اما همان حضور اندکش، با بازی عالی او همراه شده است. او در این فیلم، در کنار کریستین بیل (Christian Bale) و رزمند پایک (Rosamund Pike) نقش‎آفرینی کرده است.

۷- فیلم لیدی برد (Lady Bird)

Lady Bird

Lady Bird

فیلم لیدی برد، داستانی در مورد بلوغ با بازی سرشه رونان (Saoirse Ronan) را به تصویر می‌کشد. رونان در این فیلم، نقش یک دختر دبیرستانی را بازی می‌کند که در تضاد مستقیم با خانواده‌اش و دوستانش قرار دارد و سعی دارد تا مسیر خودش در زندگی را پیدا کند. سرشه رونان، نقش‌آفرینی خارق‌العاده‌ای در این فیلم دارد. در این فیلم، تیموتی شالامی یک نقش‌آفرینی قابل توجهی را به نمایش گذاشته است. کارگردانی فیلم لیدی برد، بر عهده گرتا گرویگ (Greta Gerwig) بوده است.

۶- فیلم پسر زیبا (Beautiful Boy)

Beautiful Boy

Beautiful Boy

فیلم پسر زیبا بر اساس خاطراتی از نیک شف (Nic Sheff) است. در این فیلم، تیموتی شالامی نقش یک نوجوان به نام نیک را بازی می‌کند که درگیر اعتیاد به مواد مخدر شده است. این اعتیاد نه تنها به سلامت فیزیکی و روانی او ضربه زده است بلکه بر روی خانواده او به خصوص پدرش با بازی استیو کارل (Steve Carell) تاثیر گذاشته است. در این فیلم، تیموتی شالامی و استیو کارل، نقش‌آفرینی تاثیرگذار و خارق‌العاده‌ای به نمایش گذاشتند. این فیلم، کار بسیار خوبی در به نمایش گذاشتن تاثیر کلی اعتیاد انجام داده است.

۵- فیلم پادشاه (The King)

The King

The King

فیلم پادشاه، بر اساس تعدادی نمایشنامه بر محوریت هنری پنجم نوشته شکسپیر است. در این فیلم، تیموتی شالامی نقش پادشاه هنری پنجم را بازی می‌کند که پس از مرگ پدرش، تاج و تخت را به ارث برده است و باید جنگ فعلی کشور انگلیس با فرانسه را اداره کند. در این فیلم، تیموتی شالامی نقش‌آفرینی تاثیرگذاری به عنوان یک شاهزاده ثروتمند و به ظاهر نابالغ را ارائه نموده است. فیلم پادشاه، به کارگردانی دیوید میچود (David Michôd) است. این کارگردان، بیشتر به جنبه‌های تاریکتر این داستان تکیه کرده است و از همین رو، فیلم گاهی اوقات غیر لذت‌بخش و غم‌افزا است.

۴- فیلم زنان کوچک (Little Women)

Little Women

Little Women

فیلم زنان کوچک به کارگردانی گرتا گرویگ است. این فیلم، داستان چهار خواهر با بازی سرشه رونان، فلورنس پیو (Florence Pugh)، اما واتسون (Emma Watson) و الیزا اسکنلن (Eliza Scanlen) را در دوره پس از جنگ داخلی دنبال می‌کند. تیموتی شالامی در این فیلم، نقش لوری را بازی می‌کند که یک دوست صمیمی برای این چهار خواهر است و درگیر یک رابطه عاشقانه عجیب با دو تا از این خواهران می‌شود. شالامی، کاریزمای خاصی در این نقش دارد و یک رابطه پویا با دیگر بازیگران فیلم به نمایش گذاشته است.

۳- فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar)

Interstellar

Interstellar

تیموتی شالامی، زمانی که جوان‌تر بوده است، در فیلم میان ستاره‌ای حضور داشته است. او در این فیلم، حضور زیادی ندارد اما همچنان، قابل توجه است. در این فیلم، او نقش تام جوان را بازی می‌کند. در این فیلم، کیسی افلک (Casey Affleck) نسخه بزرگسال شخصیت تام را به تصویر کشیده است. فیلم میان ستاره‌ای، اثری فضایی و حماسی ساخته کریستوفر نولان (Christopher Nolan) است که دارای پیچش‌های داستانی جالب توجه و عناصر علمی و تخیلی زیادی است. موسیقی متن فیلم ساخته هانس زیمر (Hans Zimmer)، به جذابیت این فیلم افزوده است.

۲- فیلم مرا با نامت صدا کن (Call Me By Your Name)

Call Me By Your Name

Call Me By Your Name

تیموتی شالامی در فیلم مرا با نامت صدا کن، بهترین نقش‌آفرینی خود تا به امروز را به نمایش گذاشته است. او به خاطر این نقش‌آفرینی، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار شده بود. فیلم مرا با نامت صدا کن، داستانی در مورد عشق، شکست عشقی و هوس است که دارای عمق بسیار زیادی است. این فیلم توسط لوکا گوادگنینو (Luca Guadagnino) کارگردانی شده است و او موفق شده تا این داستان را به خوبی هر چه تمام‌تر به نمایش بگذارد.

۱- فیلم تل‌ماسه (Dune)

Dune

Dune

فیلم تل‌ماسه، از جمله آثاری است که به تازگی منتشر شده است اما نمی‌توان به سادگی از کنار جلوه‌های بصری و عناصر علمی و تخیلی خلق شده توسط دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) عبور کرد. این فیلم بر اساس کتابی نوشته فرانک هربرت است و با بازی تیموتی شالامی در نقش پاول آتریدس است که ولیعهد خاندانی قدرتمند در فضا است. فیلم تل‌ماسه، اثری است که به جای اکشن بیشتر بر روی جنبه‌های سیاسی تکیه کرده است. تیموتی شالامی موفق شده تا به خوبی این نقش را به تصویر بکشد. او در این فیلم، در کنار اسکار آیزاک (Oscar Isaac)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson)، جیسون موموا (Jason Momoa) و زندیا (Zendaya) نقش‌آفرینی کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو