راهنمای خرید فوت و فن: انتخاب غذاساز مناسب

راهنمای خرید فوت و فن: انتخاب غذاساز مناسب


منبع: فوت و فن

156

1400/9/17

12:51


راهنمای خرید فوت و فن: انتخاب غذاساز مناسب

 

غذاساز چیست؟
ساده ترین تعریف میتواند اینگونه باشد: غذاساز ابزاری است که برای انجام سریع و راحت کارهای تکراری آشپزخانه طراحی شده است. خرد کردن، آسیاب کردن، ورقه کردن، ریزریز کردن، پوره کردن و رشتهرشته کردن کارهای تکراری و طاقتفرسایی هستند که با استفاده از این ابزار بسیار سادهتر انجام میشوند. مخصوصا وقتی که میهمان دارید و قرار است این کارها را در حجم زیاد انجام دهید، غذاساز میتواند یک ناجی بیهمتا باشد!
درست است که در بازار مدلهای مکانیکی سادهای هم وجود دارند که برخی از این کارها را مقداری سادهتر انجام میدهند، اما اغلب میدانیم که یک ابزار الکتریکی که دارای تیغههای قابل تعویض است، میتواند بسیار بیش از تصور کاربردی و جذاب باشد. به خصوص نسبت به مدلهای پلاستیکی دستی که اصلا قابل مقایسه نیست.

غذاساز یکی از وسایل کوچک آشپزخانه است که شما اغلب از آن استفاده میکنید. این بدان معنا است که فارغ از اندازه و قیمت این ابزار، باید غذاسازی بگیرید که قادر باشد بدون سر و صدای زیاد از پس کارهای محوله بر بیاید و آنقدر سختجان باشد که سالها در کنار شما روی میز آشپزخانه دوام بیاورد.

تاریخچه کوتاهی از غذاساز
در تاریخچه وسایل و تجهیزات آشپزخانه، غذاسازها بسیار جدید به نظر میرسند. این ابزار از دهه ۱۹۶۰ راه خود را به آشپزخانههای صنعتی و حرفهای  باز کرد. این ماشینهای زحمتکش اولین بار توسط Robot Coupe و ویژه استفاده در رستورانها و آشپزخانههای صنعتی وارد بازار شدند و البته این شرکت هنوز هم مشغول تولید غذاساز است. روبوکو از سال ۱۹۷۲ هم این محصول را راهی خانههای انگلستان کرد. مردم امریکای شمالی هم از سال ۱۹۷۳ توانستند از این ابزار بهره ببرند.

چرا باید یک غذاساز بخریم؟
دلیل اصلی اینکه شما سراغ غذاساز می روید، این است که آمادهسازی غذا را سریعتر و آسانتر میسازد. این ابزار کارهای ملالتآور و خستهکننده آسیابکردن، خرد کردن، ورقه کردن رشته کردن و حتی مخلوط کردن و پوره کردن را به اعمالی معمولی، سریع و حتی بیسروصداتر از حالت دستی بدل میسازد. و اینگونه در زمان و زحمت شما صرفه جویی فراوانی صورت میگیرد. این موضوع باعث شده که غذاساز سریعا به یکی از محبوبترین لوازم آشپزخانه در خانهها و رستورانها تبدیل شود. اکنون دیگر آماده سازی غذاهای سالم و خوشمزه به امری ساده تبدیل شده است.
شاید بهترین توصیف برای غذاساز، ابزاری چندکاره باشد. این وسیله میتواند به راحتی وظایف چندین ابزار آشپزخانه را به صورت همزمان بر عهده بگیرد:
* مخلوط کردن ترکیبات معمول غذایی
* خرد کردن مواد غذایی خشک با استفاده از قابلیت پالس یا ضربهای
* پوره کردن کامل میوهها و سبزیجات. تهیه سسها، دیپها و برخی سوپها
* چرخ کردن و کوبیدن گوشت و مغزیجات
* شکل دادن به آمولسیونها برای تهیه سسهایی چون مایونز یا  سس سالاد
* تهیه سریع و کارآمد خمیر برای شیرینی و نان
* خرد کردن و پوره کردن کامل برای تهیه غذای کودک
* رشته کردن و ورقه کردن ترکیبات غذا یا سالاد
* رنده کردن پنیر
* آسیاب و آرد کردن غلات
* تبدیل دانههای نمک و شکر به پودر نمک و شکر

مواد غذایی که معمولا در غذاساز ریخته میشوند
بهترین نکته درباره غذاساز این است که آنها قادرند تقریبا هر ماده غذایی را برند. برخی از این موادغذایی که معمولا با غذاساز آماده میشوند، عبارتند از:
– خرد کردن، ورقه کردن و برش نگینی تمامی میوهها و سبزیجات از قبیل کدو، بادمجان، هویجها، سیبها، خیارها و… در اندازههای یکسان برای استفاده در سالاد یا دیگر دستورات غذایی
– خرد یا پودر کردن غلات
– خرد کردن نان و تولید کرامپ
–  لوبیا و نخود فرنگی و مانند آن
– پنیر
– سسها و سالساها از قبیل گوجه فرنگی، پستو، ترشیجات، پورهها و …
– گیاهان و ادویه از قبیل پیازها، سیر و زنجبیل
– مخلوطهای مایع و دیپها از قبیل مایونز و…
– مغزها، موسها
– سوپها
– قیمه کردن گوشت

استفاده از غذاساز برای تهیه خمیر
اغلب غذاسازهای امروزی به تیغه خمیرکن هم مجهز هستند و میتوانند برای تهیه خمیر نان و شیرینی و پاستا و مانند آن مورد استفاده قرار گیرند. البته ظرفیت مدلهای مختلف با یکدیگر فرق میکند و به بودجه شما بستگی دارد. بزرگترین غذاسازهای امروزی می توانند تا یک کیلوگرم خمیر را در هر مرحله کار تهیه کنند. البته مدلهای ارزانتر ظرفیت نسبتا کمتری دارند. این ابزار کار تهیه خمیر کیک، پای، شیرینی، پاستا و حتی نان را بسیار ساده و  سریع امکان پذیر میسازد. البته به خاطر داشته باشید برای نتیجه بهتر همیشه از یک سوم ظرفیت خمیرکن دستگاهتان استفاده کنید.
 

آیا واقعا من به یک دستگاه غذاساز نیاز دارم؟
خب، خرید هر وسیله جدیدی نیاز به برنامه ریزی برای تامین بودجه در خانواده دارد و حتی یک غذاساز ارزان قیمت با کیفیت خوب هم میتواند باعث اندکی مشکل در هزینههای خانواده شود. لذا قبل از خرید، این سوالات را از خودتان بپرسید:
– آیا شما برای آشپزی همیشه نیاز به خردکردن، ورقه کردن، کوبیدن یا نگینی کردن دارید؟
– آیا در خانه سس و دیپهای زیادی تولید میکنید؟
– آیا غذاساز حداقل ماهی یک بار برای تان کاربرد دارد؟
– آیا فضای کافی در گوشه اتاق یا آشپزخانهتان برای جا دادن وسیله جدیدی دارید؟
– آیا ماشین ظرفشویی دارید؟ ( غذاساز از قطعات زیادی تشکیل شده که نیاز به تمیز کردن دارند. و البته تمامی مدلهای امروزی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند.  تمیز کردن تیغه های تیز و قطعات دندانه دار در ماشین ظرفشویی بسیار امنتر است.
اگر حداقل به سه مورد از ۵ سوال بالا جواب مثبت دادهاید، شما احتمالا به یک دستگاه غذاساز نیاز دارید. و با توجه به حداقل نیازهای خانهتان شاید این ابزار یک ضرورت باشد.

خب، نمیتوانم از خردکن/مخلوطکن قدیمی به جای غذاساز استفاده کنم؟
جواب کوتاه این است: خیر!
بلندرها (مخلوطکن/خردکن) شکلی مخروطی دارند و نیاز است که حتما بخشی از مواد غذایی داخل آن مایع باشند تا بتوانند به اطراف حرکت کرده و خرد یا له شوند. غذاساز در قسمت پایین پهن و مسطح است و خمیدگیهای فراوان تیغهها باعث میشود که دیگر نیازی به بخش مایع برای خرد کردن موادغذایی نباشد.  شاید حتی استفاده از موادغذایی مایع در غذاساز شما را با نتایج ناامیدکنندهای روبرو کند. اگر شما از قبل یک دستگاه مخلوط کن یا گوشتکوب برقی دارید و حداقل به سه سوال بخش قبلی جواب مثبت دادهاید، بسیار بهتر است که به فکر خرید یک غذاساز باشید.

حالا چطور یک غذاساز خوب انتخاب کنم؟
در انتخاب یک غذاساز باید موارد زیادی از قبیل بدنه، اندازه ظرفها، تیغهها، کارکردها، گارانتی و… را مد نظر داشت. برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی و با توجه به بودجه تان داشته باشید، تک تک موارد مهم در خرید یک غذاساز را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار میدهیم.

به ظرفیت و جنس ظرف توجه کنید
ظرفیت محفظه غذاسازها معمولا از یک تا ۳.۵ لیتر متغییر است. البته در این میان خرد کن یا غذاسازهایی هم با محفظه حدود نیم لیتر هم در بازار یافت میشود.  البته این میزان درباره موادغذایی ماده اندکی فرق میکند.
اگر شما معمولا برای جمعیت زیادی غذا درست میکنید یا اینکه همیشه چندین دستور غذایی را با هم آماده میکنید، شاید بهتر باشد به دنبال غذاسازهایی با محفظه های ۲ لیتری یا بیشتر باشید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که با افزایش ظرفیت غذاساز قیمت آن هم بیشتر میشود و باید مواظب بودجهتان هم باشید.  همچنین هرچه ظرفیت بالاتری انتخاب کنید، باید فضای بیشتری را روی میز آشپزخانه برای آن خالی کنید. معمولا مدلهایی با ظرفیت ۱.۵ تا ۲ لیتر برای اغلب کاربردهای خانگی مناسب و کافی هستند.

بسیاری از این ظروفها (چه مخلوط کن یا آبمیوه گیر و آسیاب)‌ معمولا از پلاستیک پلیمری نشکن تهیه شده اند. این جنس علاوه بر دوام بالا، به راحتی تمیز میشود و در ماشین ظرفشویی هم قابل استفاده است. البته عیب این ظروف آن است که در طی زمان خش برداشته و کم کم کدر میشوند. اما اگر محصولی با پشتیبانی قطعات مناسب انتخاب کنید، میتوانید ظرف جایگزین را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

برای اینکه راحتتر بتوانید درباره حجم غذاسازتان تصمیم بگیرید، به این چند نکته دقت نمایید:
– ظرفیت اعلام شده روی غذاسازها معمولا برای ترکیبات خشک است.
– هنگام استفاده از مواد مایع همیشه نصف ظرفیت اسمی دستگاه را پر کنید تا از سرریز مایعات و اسیب به دستگاه جلوگیری شود.
– غذاسازهای کوچک با گنجایش کمتر از یک لیتر معمولا برای کارهای دم دستی کوچک مناسبند. مانند ورقه کردن یک پیاز یا له کردن یک سیر.
– بهترین انتخاب معمولا یک غذاساز ۲ لیتری با دهانه تغذیه گشاد است. اینگونه اغلب غذاهای کم حجم یا حجیم را به راحتی آماده میکنید و هنگام حضور مهمان هم غافلگیر نمیشوید.
– مدلهای ۱.۳ تا ۲ لیتری  برای خانوادههای کوچکتر از ۴ نفر انتخاب مقتصدانهای خواهند بود. اینگونه بدون تصرف جای زیاد روی کابینت آشپزخانه، ظرفیت کافی برای تامین غذای خانواده را در اختیار دارید.

درپوش ظروف
ساده باید گفت که بهترین درپوش آن است که به محکمی روی درب ظرف جفت و جور شود. خوشبختاته تعداد کمی از  غذاسازهای بازار مشکل درپوش دارند. مگر اینکه دچار ایراد ساخت در کارخانه باشند. دقت کنید که هنگام خرید قطعات را یک دور سوار کنید تا از چفت و بست آنها مطمئن شوید. برخی دیگر از درپوشها دارای بخش اضافهای در اطراف دهانه تغذیه هستند که همانند یک سینی تغذیه عمل می کند. اگرچه اینگونه کار با حجم بالای مواد غذایی آسان میشود، اما باید دقت کنید این مدلها گرانتر هستند و البته تمیز کردن آنها هم سختتر خواهد بود. بهتر است برای استفاده در خانه چندان دنبال این ابزار پردردسر نباشیم.

اندازه دهانه تغذیه ظرف هم مهم است
برخی غذاسازها دهانه ورودی موادغذایی بزرگتر از حد معمولی دارند. این موضوع به شما کمک میکند تا کارهایتان را سریعتر پیش ببرید و از سویی هم قطعات بزرگتری از میوه و سبزیجات را درون آن بریزید.

پرداخت هزینه بیشتر برای توان خمیرگیری و عملکرد ساکت
معمولا مدلهای ارزانتر هنگام کار دادوهوار راه میاندازند و شروع به دویدن روی کابینت آشپزخانه میکنند.  این درحالی است  که مدلهای گرانتر بسیار مودب و متین هستند!

سرعت
غذاسازها معمولا دو تنظیم دارند. خاموش و روشن سرعت ثابت و کارکرد به صورت پالس. گزینه پالس به شما اجازه میدهد به صورت ممتد، اما با کنترل دقیقتری کارتان را انجام دهید. همچنین در کارهای قدرتی مانند خرد کردن جامدات یا خمیر کردن هم بسیار بهتر عمل میکنند.  اگرچه برخی مدلها حتی تا ۱۰ یا ۱۵ سرعت هم قابل تنظیم هستند، اما درواقع همین دو حالت روشن-خاموش و پالس تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

لوازم چندکاره
دیسکهای ریز کردن و ورقه کردن به استاندارد تمام غذاسازها تبدیل شدهاند. البته در اغلب مدلهای گرانتر از ۳۰۰ هزار تومان میتوانید تجهیزات لازم برای رنده کردن، آسیاب کردن، آبمیوهگیری، اب مرکبات گیری، خمیر کردن و مانند ان را ببینید که به صورت ظروف یا تیغه های جداگانهای عرضه میشوند که روی پایه اصلی دستگاه نصب میگردد.

تیغهها
دلیل اصلی کارایی و همهفن حریف بودن غذاسازها تعداد زیاد تیغههای قابل تعویضی است که میتوانید در آنها استفاده کنید. تیغه کلاسیک و معمولی که همه غذاسازها دارند، برای خرد کردن و ریزکردن به کار میرود. تیغه کوچکتر ویژه نان به شما اجازه میدهند در زمان بسیار اندک خمیر مورد نظرتان را آماده کنید. صفحههای ورقه کن و رنده هم در سایزهای مختلف به همراه غذاساز عرضه می شوند که شما را قادر میسازد موادغذایی را در قطعات و بافتهای مختلف خرد و آماده کنید.  تیغههای همزن هم به بخشی عمومی در غذاسازها تبدیل شده اند. البته به خوبی همزنهای اختصاصی نباید از آنها انتظار کار داشت، اما در بیشتر موارد نیاز شما را برطرف خواهند ساخت.

کنترل لمسی
امروزه دیگر روی هر وسیله برقی خانگی، از یخچال تا تلویزیون و پنکه ممکن است صفحه کنترل لمسی با قابلیتهای گوناگون را بیابید. در غذاسازها هم برخی شرکتها به کلیدهای لمسی روی آورده اند که باعث میشود بدنه دستگاه و سطح کلیدها بسیار راحتتر تمیز شود.
ظرف مدرج برای حداکثر میزان مایعات
روی ظرف همزن و حتی مخلوط کن اغلب غذاسازها خطوط مدرجی با ذکر اندازه و یا حداقل یک خط برای حداقل و حداکثر گنجایش درج میشود. اینگونه دیگر به علت اضافه کردن میزان زیاد مایعات با سرریز و کثیفی و گاها خرابی دستگاه روبرو نمیشوید.

محفظه ویژه قطعات
اینکه غذاساز شما حاوی یک محفظه درون خود یا به صورت جداگانه برای قرار دادن ملحقات دستگاه باشد، میتواند به مرتب بودن آشپزخانه و البته جلوگیری از گم شدن قطعات کمک بزرگی کند.
 

گارانتی معتبر
و در آخر موضوعی که درباره تمام ابزارها و لوازم منزل تان صدق میکند و حتی در تمام زندگی باید رعایت کنید، این است که محصولی با گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب و کافی را انتخاب نمایید. حتی اگر به دنبال مدل گرانقیمتی هستید که کارایی طولانی و مطمئنی دارد، باز هم برای اندکی ارزانتر خریدن، گارانتی را فدا نکنید. همچنین مدلی را انتخاب کنید که به طور وسیع در بازار توزیع شده و از نظر دفاتر خدماتی پوشش کشوری خوبی را داشته باشد. معمولا قطعات و لوازم یدکی این گونه محصولات بسیار بیشتر است و راحتتر خدمات دریافت میکنید. در عین حال که خدمات دهندگان هم در زمینه تعمیر این ابزارها دقیقتر و ماهرتر هستند.

برندها
چنان تنوع برند غذاساز در بازار زیاد است که با توجه به تمام مطالب گفته شده باز هم تصمیم گیری سخت است. به خصوص اینکه برندهای متفرقه و گاها بیکیفیت چینی هم در بازار زیاد هستند و فروشندگان هم بیش از صلاح مشتری برخی اوقات فروش کالای موجودشان را در اولویت فرار میدهند. اگر چه انتخاب برند کاری سخت است و بستگی کامل به بودجه، عملکردهای مورد نظر شما و البته علاقهتان به رنگ ظاهری یا نام برند خاصی است. اما بد نیست برای آشنایی بیشتر با وضعیت و قیمتهای فعلی بازار ایران نگاهی به برخی مدلهای غذاساز داشته باشیم.

 

غذاساز پارس خزر ساینا مدل CFP-110
قیمت: ۲۹۰هزار تومان
شاید تا اسم کالای ایرانی به میان بیاید (به خصوص هنگام خرید وسایل الکتریکی) اغلب گمان میکنیم که خبری از کیفیت در میان نباشد. اما پارس خزر یکی از برندهای قدیمی و برتر ایرانی است که در چند سال اخیر ثابت کرده که قدرت رقابت با اغلب محصولات بازار را دارد. غذاساز مدل CFP-110 امکانات کامل یک غذاساز کامل و حرفهای آشپزخانه را دارد.  و جالب اینکه قیمتی کاملا رقابتی  (تقریبا نصف) مدلهای وارداتی دارد:
– رنده در سه اندازه
– تیغه قاچ زن
– تیغه خلال کن
– آب مرکبات گیر
– آب میوه گیر
– دیسک خامه / مایونز زن
– تیغه خرد کن اصلی با بهره گیری از آخرین تکنولوژی فرانسه
– تیغه خمیر گیری
– مخلوط کن
– دارای سیستم ایمنی ( میکروسوئیچ )
– دارای محفظه نگهداری ملحقات
– ۶۰۰ وات و ۲۳۰/۲۲۰ ولت
– دارای ۲ ماه وارانتی ،۲۵ ماه گارانتی، ۱۰ سال تامین قطعات و خدمات پس از فروش

 
 غذاساز Black & Decker اپتیما مدل FP 700
قیمت: ۳۴۳ هزار تومان
Black & Decker یکی از نامهایی است که در بازار لوازم خانگی ایران زیاد شنیده میشود. هنوز هم همانند برخی مارکهای چینی، با این برند هم برخوردهای راضی و ناراضی متفاوتی دیده میشود. اگرچه این مدل از بلکانددکر نیز همانند پارس خزر توانسته امکانات جذابی را با قیمت مناسب همراه کند. اما بد نیست که قبل از خرید آن اندکی تحقیق کنید.
– توان ‏:‏ ۷۰۰ وات
– ظرفیت ‏:‏ ۲/۵ لیتر
– ده سرعت متناوب
– عملکرد لحظه ای (پالس)
– آب مرکبات گیری
– خردکن
– خالل کن
–  رنده ریز و درشت
– چیپس کن در ۲ سایز
– همزن
– خمیرزن
– تخم مرغ زن
– قفل ایمنی
–  گارانتی دو ساله شمیم کیش
 

غذاساز فیلیپس مدل HR7761
قیمت: ۴۵۹هزار تومان
فیلیپس از برندهای خوشنام در بازار ایران است که مدتها است جای خود را در گوشه و کنار آشپزخانه ها باز کرده است. اگر از افراد آگاه در زمینه وسایل آشپزخانه و غذاساز سوال کنید، یکی از اولین انتخابهایشان برند فیلیپس است. محصولات غذاساز این برند در ایران از قیمت تقریبی ۲۶۰ هزار تومان (Philips HR7627) آغاز شده و تا یک میلیون و سیصد هزار تومان (Philips HR7954) هم میرسد. اما به نظر میرسد مدل ۷۷۶۱ انتخابی بهینه و کارآمد برای اغلب آشپزخانهها باشد.
– توان مصرفی ۷۵۰ وات
– امکان تنظیم ۲ درجه سرعت برای حداکثر کنترل
– دارای لوازم جانبی برای انجام ۲۸ عملکرد گوناگون
– دیسک های ضد زنگ برای قطعه قطعه کردن، خرد کردن و برش دادن
– قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی
– دارای پارچ نشکن
– امکان تشخیص سرعت مناسب برای استفاده از هر ابزار با هماهنگ کردن رنگ ابزار و رنگ درجه سرعت روی دستگاه
– مونتاژ آسان قطعات
– جعبه نگهداری همراه با ۹ مدل لوازم جانبی از جمله تیغه خرد کن، دیسک سس زن، خمیر زن، همزن سیمی و کاردک
– گارانتی دو ساله شکوفا الکتریک سرویس
 

غذاساز بوش مدل MUM48R1
قیمت: ۵۰۰ هزار تومان
کمپانی بوش در سال ۱۸۸۶ در نزدیکی اشتوتگارت آلمان کار خود را آغاز کرد. بوش در حال حاضر عنوان سومین تولیدکننده بزرگ لوازم خانگی جهان را داراست. اگرچه محصولات فعلی بوش در بازار ایران را نمیتوان آلمانی دانست، اما حداقل گفته میشود که در چین و تحت لیسانس آلمان مونتاژ میشوند.  این مدل غذاساز علاوه بر رنگ زیبا و جذاب قرمز و استیل، بدنه ظرف آن هم کیفیت بسیار خوبی دارد. ظاهر آن هم بیش از یک غذاساز، شبیه یک همزن و مخلوط کن حرفهای است. غذاساز بوش MUM48R1 ظرفیت بسیار خوب ۳.۹ لیتری دارد  و توان ۵۵۰ واتی  آن هم برای کارهای خانگی مناسب به نظر میرسد.
– برش دهنده و همزن
– ظرفیت ۳٫۹ لیتر
– توان ۵۵۰ وات
– جنس تیغه ها‏:‏ استیل ضد زنگ
– قابلیت تنظیم سرعت تا ۴ درجه
– دارای محفظه جمع آوری سیم برق
– دارای پایه های لاستیکی جهت ثبات دستگاه و عدم لرزش در هنگام استفاده
– طول سیم‏:‏ ۱٫۲ متر
– شستشوی آسان
– گارانتی سه ساله سیهاوی
 

غذاساز مولینیکس مدل Masterchef FP520G
قیمت: ۵۹۸ هزار تومان
این برند اگرچه کاملا مشخص نیست که متعلق به کجاست و مدلها و محصولات مختلفش توسط کشورهای مختلف ساخته و وارد ایران میشود، اما به نامی شناخته شده و قابل اعتماد در ایران تبدیل شده است. این برند خوشنام به خصوص در زمینه لوازم برقی آشپزخانه  خوش درخشیده و توانسته جایگاه خوبی را کسب نماید.  اگر به دنبال یک محصول زیبا و خوش قیافه برای گوشه اشپزخانهتان میگردید و جای زیادی هم برای قرار دادن آن ندارید، مولینیکسها همیشه گزینه خوبی هستند. مولینیکس Masterchef FP520G هم با قدرت ۷۵۰ واتی خود هر آشپز سختگیری را راضی نگه میدارد و حتی در رستورانهای کوچک و کافی شاپها هم قابل استفاده است.
– قدرت‏:‏ ۷۵۰ وات
– دو سرعته + سرعت لحظه ای (پالس)
– تیغه فلزی جهت خردکردن انواع سبزیجات و گوشت
– پارچ مخلوط کن ۱٫۵ لیتری
– کاسه غذاساز ۳ لیتری
– دو صفحه فلزی جهت رنده و برش
– یکنواخت کننده و خمیرزن پلاستیکی
– کاردک
– نگهدارنده لوازم جانبی
– ساخت فرانسه
– گارانتی دو ساله بدرسان الکتریک
 

 غذا ساز مولینیکس مدل FP7331 + آسیاب قهوه AR100
قیمت: ۶۸۰ هزار تومان
یکی از ابتکارات شرکتهای تولید یا واردکننده لوازم آشپزخانه در ایران این است که محصولاتشان را به صورت پکیجها و باندلهای کاربردی از دو یا چند ابزار عرضه میکنند. این مدل غذاساز مولینیکس هم معمولا همراه با قهوهساب یا گوشتکوب برقی عرضه میشود و به تنهایی کمتر در بازار دیده میشود. قدرت ۹۰۰ واتی این غذاساز را به گزینهای وسوسه کننده برای اغلب آشپزان درگیر در کارهای سنگین تبدیل ساخته است.
مشخصات غذاساز ‏:‏
– قدرت ‏:‏ ۹۰۰ وات
– دارای ۲۲ عملکرد متفاوت
– با کاسه غذاساز ۳ لیتری
– دو سرعته + دکمه پالس لحظه ای
– دارای رنده های ‏:‏ ریز، درشت، چیپس ساز نازک و ضخیم
– تیغه خردکن
– دسته قابل جداشدن
– خمیر زن
– همزن فلزی
– آب مرکبات گیر
– مخلوط کن
– گارانتی دو ساله بدرسان الکتریک
مشخصات آسیاب ‏:‏
– قدرت ‏:‏ ۱۸۰ وات
– گنجایش ‏:‏ ۵۰گرم
– مخزن استیل با قابلیت جدا شدن
– سیستم کنترل با درب ‏(‏۳-۲‎-۱‏)‏
– درب شفاف
– گارانتی دو ساله بدرسان الکتریک
 

غذاساز کنوود مدل FPM810
قیمت: ۹۴۸ هزار تومان
شرکت انگلیسی کن وود سال هاست در زمینه لوازم برقی و الکترونیکی وسایل خانگی و خودرو فعالیت دارد و امروزه خود را به یک برند مطرح تبدیل کرده است‏.‏بیش از ۷۵% محصولات این کمپانی صادر می شود و توسط شرکت های متعدد تابع کنوود و شبکه های توزیع کننده در ۸۰ کشور به فروش می رسد‏.‏ در ایران هم پس از نامهایی چون فیلیپس و مولینیکس، مردم و فعالان بازار کنوود را برندی خوب و همپایه نامهایی چون فلر میشناسند. البته وقتی به این سطح قیمت میرسیم، معمولا کسانی که بحث بودجه به نسبت کارایی خانگی و مدت زمان استفاده برایشان اهمیت دارد، اندکی مکث میکنند. اما موتور ۱۰۰۰ واتی آن هیچ جای شکی برای مصرفکنندگان حرفهای و تجاری باقی نمیگذارد.
– قابل استفاده با ۸ سرعت متفاوت
– دارای تنظیم سرعت اتومات
– گنجایش خردکن‏:‏ ۳٫۵ لیتر
– گنجایش مخلوط کن‏:‏ ۱٫۶ لیتر
– گنجایش همزن‏:‏ ۱٫۵ لیتر
– پارچ ۱٫۶ لیتری
– جنس تیغه ها‏:‏ استیل ضد زنگ
۵ صفحه رنده گوناگون
– دارای حالت اقتصادی‏(‏صرفه جویی در انرژی‏)‏
– کاسه نشکن
– تیغه های دندانه دار برنده
– مخلوط کن پیرکس مدرج و با دوام با شیار های تعبیه شده در شیشه
– قطعات قابل شست و شو در ماشین ظرفشویی
– محفظه سیم جمع کن در قسمت زیرین دستگاه
– ضد لغزش
– سیستم دو گانه دور تند و کند ‏(‏تند برای مخلوط کردن ، کند برای غذاساز‏)‏
– سیستم کامل قفل ایمنی کاسه خرد کن و پارچ مخلوط کن
– همراه با لوازم جانبی غذاساز از جمله صفحه خلال و‏.‏‏.‏‏.‏
– گارانتی دو ساله تهران بوران
 

غذاساز بوش MUM57830
قیمت: یک میلیون و سیصد و نود هزار تومان
بوش از سال ۱۹۹۱ تولید محصولات خانگی  را با تکنولوژی ساخت آلمان، اما در ایالات متحده آغاز کرد. این شرکت که اهمیت زیادی برای طراحی و کیفیت لوازم خانگی خود قائل می باشد تا به امروز جوایزی را در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ از آن خود کرده است. اگر به دنبال یک غذاساز کاملا حرفهای باشید، بوش با قیمت بالای یک میلیون تومان خود انتخابی مناسب و به نسبت کیفیت، کاملا به صرفه است. اما باید توجه داشت که چنین قدرت و امکاناتی تقریبا هیچگاه در منزل مورد نیاز نخواهند بود و بوش MUM57830 بیشتر به درد سرآشپزهای حرفهای در رستورانها و  جاهای اینچنین می خورد. البته نباید فراموش کرد که هنگامی پای کار صنعتی و نیمه صنعتی حرفهای به میان میآید دیگر انتخاب از میان مدلهای این مقاله چندان دلچسب نخواهد بود و نوبت به محصولات حرفهای تخصصی گرانقیمت میرسد.
– جنس تیغه استیل ضد زنگ
– خردکن مداوم همراه با ۳ تیغه ۵ کاره
– همراه با مخلوط کن با ظرفیت ۱٫۲۵ لیتر
– پارچ مخلوط پلاستیکی
– طول سیم ۱۱۰ سانتی متر
– جنس بدنه پلاستیکی
– داری چراغ نشانگر روشن بودن دستگاه
– سیم جمع کن خودکار
– مجهز به سیستم محافظت در برابر گرمای بیش از حد
– مجهز به خاموش شدن ایمنی خودکار
– شستشوی آسان قطعات
– گارانتی سه ساله سیهاوی

آیا شما هم در خانه دستگاه غذاساز دارید؟ یا میخواهید آن را خریداری کنید؟ برند و مدل مورد علاقه و اطمینان شما کدام یک است؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو