کاشت مو بدون جراحی با ۵ روش به نقل از کلینیک ترانسپلنت

منبع: فوت و فن

96

1400/9/17

13:05


کاشت مو فرآیند برداشت فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده یا بانک مو است، که این بانک مو در قسمت پشت سر قرار دارد و روش‌های ایده‌آل جدید توسط تکنولوژیکی جدید انجام می‌شود. در برخی افراد کاشت فولیکول‌های مو در (ناحیه گیرنده) یکی از پرطرفدارترین رویه‌ها جهت حل مشکل طاسی است. تکنیک‌های کاشت مو بدون جراحی بسته به پیشرفت فناوری پزشکی، همه‌روزه بهبود مستمر خواهد یافت که با مراجعه به مرکز کاشت مو در تهران برای شما نیز تحقق خواهد یافت.

روش‌های جدیدی برای فرآیند کاشت مو بدون جراحی بسیار راهکار سالم، آسان و موفقی هستند. موضوع بحث این مقاله تنها به روش کاشت مو برداشته شده از پشت و اهدا به جلو نیست. به طور کلی می‌توان به تفاوت طراحی روش کاشت خط مو بر روی پیشانی و جهت موهای کاشته شده نیز از نظر منطقه‌ای اشاره کرد. بسیاری از این عناوین گفته شده مهم هستند. دلایل ریزش مو ممکن است با عواملی زیر رخ دهد.

  • عوامل ژنتیکی
  • افزایش و کاهش وزن بیش از حد
  • تغییرات هورمونی در زنان در دوران بارداری و بعد از آن
  • بیماری‌های مختلف
  • اختلالات تغذیه‌ای
  • داروهای مصرفی
  • جنسیت و افزایش سن

کاشت مو بدون جراحی چیست؟

کاشت مو بدون جراحی شیوه‌های مورد استفاده در بسیاری از تکنیک‌های پیوند مو و امکانات جدید است که روش‌های جدید هر روز به آن اضافه می‌شود. روش‌های ایده آل زیادی در روش کاشت مو بدون جراحی در ایران استفاده می‌شود و هر روز روش‌های جدیدی در حال توسعه می‌باشند. کاشت مو بدون جراحی با توجه به منطقه‌ای بانک مو و منطقه‌ای که مو در آن کاشته می‌شود می‌توان روش‌های کاشت مناسب را تقسیم بندی کرد، همچنین با کمک راهنمایی پزشک می‌توانید یکی از ۵ روش اصلی را انتخاب کنید.

اگرچه دلایل ریزش مو شناخته شده است، اما افراد در یافتن راه­حل دائمی با این مشکل رو به رو هستند. راه‌حل‌های گیاهی و دارویی در قالب شنیده‌ها و توصیه‌های دوستان اغلب به شکست ختم می‌شود. متأسفانه، بسیاری از جایگزین‌هایی که تحت عنوان « درمان‌های گیاهی برای طاسی » و « محلول‌های گیاهی برای طاسی » فروخته می‌شوند، تنها می‌توانند بخشی کوچکی از این مشکل را حل کنند. روش‌های زیادی مانند واکسن طاسی برای درمان طاسی پیشنهاد می‌شود، اما به طور کلی باعث افزایش این مشکل شده است. به لطف فناوری و تکنیک‌های جدید، درمان طاسی امکان‌پذیر شده و کاشت مو بدون جراحی در چند ساعت در شرایط راحت، استریل و با کمترین درد با بی حسی موضعی یک پیشنهاد استثنای از سمت کلینیک ترانسپلنت است

انواع کاشت مو بدون جراحی

انواع کاشت مو بدون جراحی

بر اساس بیشترین تجربه از متخصصان معروف در زمینه کاشت مو اگر در هر جلسه فقط چند تار گرافت مو جا به جا شود، پیوند طبیعی‌تر به نظر خواهد رسید. زیرا، چنین راهکاری به این دلیل واقعیت است که موهای انسان در یک تا چهار رشته مو در هر گروه از فولیکول رشد می‌کنند. به طور کلی ۵ نوع روش کاشت مو، وجود دارد که به شرح زیر است.

  • کاشت مو بدون جراحی به روشFIT
  • کاشت مو بدون جراحی به روش FUT
  • کاشت مو بدون جراحی به روش SUT
  • کاشت مو بدون جراحی به روش BHT
  • کاشت مو بدون جراحی به روش Micro FIT یا MFIT

کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT فرایند برداشت مو را بعد از انجام بی حسی و بقیه مراحل کاشت مو انجام می‌دهد. کل روند کاشت مو بیمار با بی‌حسی در ناحیه سرانجام می‌شود. به طور کلی، محل اعطاکننده یا بانک مو گرافت‌های مو برداشته شده را به سرعت بعد از جدایی فولیکولی در هر جلسه حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ واحد از ناحیه بانک مو استخراج می‌کند. مقدار موی پیوند شده در ابتدا پیداش روش FIT محدود بود، اما به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر تا ۷۰۰۰ تار مو می‌تواند در یک روز استخراج شود، باید توجه داشته باشید که در زمان کاشت جهت مو متناسب با سایر موهای دیگر باشد.

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FUT فرآیند برداشتن نوار حاوی یک ناحیه مودار از ناحیه پشت سر، سپس پیوند فولیکول‌های مو از ناحیه اول به نواحی مورد نیاز است. بزرگترین معایب این روش باقی‌ماندن جای زخم و طاسی روی سر است. با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی در سال‌های اخیر، روش FUT گزینه دوم پر طرفداران ترین نوع کاشت مو است. روش FUT برای همه افرادی که برای کاشت مو که شرایط زیر را دارند، اعمال می‌شود.

  • بیمار سن ۲۲ سالگی را تکمیل کرده باشد
  • ریزش موی دائمی داشته باشید
  • کاشت مو به سطح مشخصی رسیده باشد
  • هر فردی که ناحیه اهداکننده کافی و سلامت عمومی خوبی داشته باشد برای روش FUT مناسب است

کاشت مو به روش SUT

یکی از جدیدترین و به روز ترین روش‌های کاشت مو بدون جراحی SUT است که این روش کاشت توسط دستگاه‌های پیشرفته در مرکز کاشت مو بدون جراحی یعنی کلینیک ترانسپلنت ارائه می‌شود. این روش تاکنون از عملکرد خوبی برخوردار بوده است. کاشت مو بدون جراحی به روش SUT کمک بسیاری به روند رشد مو تازه پیوند خورده می‌کند. در سایر روش‌های کاشت بارها شده است که آسیب‌های زیاد غیرعمدی به فولیکول‌های سر وارد شده، ولی این روش کاشت مو SUT آسیب به فولیکول‌های مو وارد نخواهد کرد. زیرا، پس از بیرون آمدن فولیکول‌ها به سرعت در این روش منجمد خواهند شد.

کاشت مو بدون جراحی به روش BHT

این فرآیند کاشت مو روش BHT به این معنی است که استفاده اصلی از موهای بدن در زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که ناحیه اهداکننده در پوست سر برای پوشاندن قسمت طاسی سر کافی و کاربردی نیست. موهای قفسه سینه، ریش، شکم یا ران پا بیشترین استفاده را دارند. کاشت مو با استفاده از موهای بدن که به نام روش BHT معروف است، یکی از تکنیک‌های روش FUE برای استفاده از موهای بدن به عنوان یک ناحیه اهداکننده یا بانک مو اضافی است، اما به دلیل انتظارات زیادی در رابطه با این تکنیک وجود دارد شما باید حتماً قبل از انتخاب با پزشک متخصص مشورت کنید.

کاشت مو بدون جراحی به روش BHT که با نام پیوند مو بدن نیز شناخته شده است. شامل استخراج واحدهای فولیکولی از نواحی مختلف بدن است که با پوست سر متفاوت است. قبل از انتخاب این روش و تائید توسط پزشک باید عوامل مهمی از جمله کیفیت مو، بافت یا ضخامت مو، سرعت رشد، تعداد گرافت‌های مو در واحد فولیکولی و تراکم ناحیه بانک مو تحت آزمایش و بررسی گرفته شود.

کاشت مو بدون جراحی به روش Micro FIT یا MFIT

مجموعه اصلی و اساسی این روش در واقع روش FIT است. به طور ساده‌تر باید گفت که روش Micro FIT به دلیل استفاده از ابزارهای کوچک از خود روش کاشت FIT بهره‌گیری شده است. به دلیل تفاوت در ابزارهای مورد استفاده در این روش. تفاوت در حذف و کاشت مو، همچنین رفع برخی عیوب و مشکلات در روش FIT روشی جدا در نظر گرفته می‌شود. در این روش از واحدهای فولیکولی یا فولیکولاریونیت استفاده شده و مانند SUT و FIT تا حدودی تهاجمی نخواهد بود، که از آن به عنوان روش کاشت مو بدون جراحی یاد می‌شود. در این روش عوارض کاشت مو به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسد.

بهترین مرکز کاشت مو بدون جراحی در تهران

کاشت مو بدون جراحی بیشتر بر روی افرادی انجام می‌شود که اغلب ریزش مو با الگوی طاسی را تجربه می‌کنند و بنا به دلایلی نمی‌توانند عمل کاشت مو را انجام دهند. مهم است که بدانید ریزش موی و الگوی طاسی در برخی آقایان علت مشکلات هورمون مردانه (تستوسترون) است که با تأثیر بر روی سلول‌های مولد اطراف فولیکول مو به مرور زمان از بین می‌روند. درمان این بیماران روش درمانی دائمی یعنی کاشت مو در بهترین مرکز کاشت مو در تهران انجام می‌شود.

اگر با مراجعه به کلینیک ترانسپلنت فردی هستید که می‌خواهد پیوند مو انجام دهد. بر اساس تشخیص پزشک و آزمایش‌های اولیه بر روی پوست موهای شما و میزان ریزش موهایتان درمان مؤثری به این افراد توصیه می‌شود. بررسی اینکه آیا کدام یک از روش‌های گفته شده برای شما مؤثر است تنها توسط پزشکان و تیم تخصصی کلینیک قابل تشخصی است.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، اولین شرطی که برای افراد مناسب برای کاشت مو جستجو می‌شود، وجود کمیت و کیفیت کافی در زمان انجام کاشت مو است. از سوی دیگر، افرادی که برای کاشت مو مراجعه می‌کنند با تحقیقات کافی در مورد عملکرد بهترین مرکز کاشت مو بدون جراحی در تهران به طور علنی نام کلینیک ترانسپلنت به نشانی اینترنتی clinichairtransplant.ir را شنیده‌اند. با مراجعه به آرشیو می‌توانید سوابق کاشت مو بدون جراحی مجموعه را به طور کامل مشاهده کنید.

آدرس کلینیک: تهران ، سعادت آباد ، میدان کاج ، سرو شرقی ، خیابان مجد ، مرکز جراحی محدود سعادت آباد ، طبقه دوم – تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۷۰۵۰

جمع بندی

کاشت مو بدون جراحی، حرکتی پیش بینی شده توسط دکتر متخصص است که فولیکول‌های موی دائمی همراه با ریشه‌های آن به ناحیه‌ای از پوست طاسی سر انتقال می‌یابد. روش‌های جراحی متعددی وجود دارد که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که تمامی زیرمجموعه کاشت مو بدون جراحی هستند. هر پنچ روش کاشت مو بر اساس ویژگی‌ها و میزان توانایی هر فرد به آنها پیشنهاد می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو