طرز تهیه لواشک انار و سیب شیرین و ملس و خوشمزه در فر و آفتاب مرحله به مرحله

منبع: جدول یاب

17

1401/8/7

14:02


طرز تهیه لواشک انار

لواشک انار یکی از تنقلات خوشمزه می باشد که طرفداران خود را دارد و بهتر است در منزل تهیه شود تا کاملا سالم و بهداشتی باشد. لواشک انار یکی از لواشک های خوشمزه و ترش است که می توانید آن را با ترکیب میوه های دیگر مانند سیب، آلو و … به صورت شیرین تر درست کنید. با پختن انار آنتی بیوتیک خیلی قوی به وجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی مانند گلودرد، گوش درد، عفونت های ریه و … را درمان می کند. امروز در جدول یاب طرز تهیه لواشک انار و سیب را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه لواشک انار و سیب

  • انار ۲ کیلو
  • نمک ۲ قاشق غذا خوری
  • سیب ۳ عدد

طرز تهیه لواشک انار خوشمزه و ملس و شیرین

مرحله اول: دان کردن انار

انارها را خوب و تمیز با آب بشویید و برگ های انار و انارهای خراب را جدا کنید. انارها را بعد از شستن داخل آبکش بریزید تا آب آن ها کشیده شود، سپس ظرف مناسبی آماده و انار را چهار قاچ و با دست دان کنید یا با پشت قاشق روی انارها بکوبید تا دانه های انار داخل ظرف بریزد. از چند عدد سیب برای شیرین تر شدن لواشک استفاده کنید، اگر ترش دوست دارید سیب را حذف کنید. سیب ها را هم بشویید و چوب و پوست سیب را بگیرید و دانه های سیب را خارج و در اندازه های درشت خرد کنید.

مرحله دوم: میکس کردن دانه های انار

انارهای دان شده را داخل یک ظرف مناسب بریزید و حدود دو قاشق غذا خوری نمک به آن اضافه کنید و ۳۰ دقیقه در محیط آشپزخانه استراحت دهید. سپس دانه های انار را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. بعد از این که دانه های انار خوب میکس شدند، تکه های سیب را هم داخل دانه های انار بریزید و چند دقیقه ای با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم: عبور دادن دانه ها از صافی

صافی یا آبکش را روی یک قابلمه مناسب قرار دهید و انار میکس شده را داخل صافی بریزید. دستکش به دست کنید و با دست دانه های انار را فشار دهید تا آب انار جدا شود و داخل قابلمه بریزید و دانه های سفت انار باقی بماند.

مرحله چهارم: پخت دانه ها

قابلمه را روی حرارت قرار دهید، ابتدا حرارت زیاد باشد تا آب انار به جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید آب انار به مدت ۲ الی ۳ ساعت روی حرارت بماند تا آرام آرام پخته و غلیظ شود.

مرحله پنجم: آماده شدن لواشک

بعد از غلیظ شدن آب انار، حرارت را خاموش کنید و چند ساعتی زمان دهید تا کمی خنک شود. سینی پلاستیکی مناسبی را آماده کنید و مواد لواشک را داخل سینی بریزید و خوب پخش کنید. بعد سینی لواشک را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت جلوی نور آفتاب یا در مقابل باد پنکه قرار دهید تا کاملا خشک شود و یا می توانید برای ۵ ساعت در فر با دمای ۵۰ درجه قرار تا آب اضافه آن کشیده شود و اگر فر شما دمای ۵۰ درجه نداشت باید از کمترین دما استفاده کنید و هر ۱۵ دقیقه چک کنید تا خشک شود. بعد از این مدت لواشک انار خوشمزه آماده شده است و می توانید نوش جان کنید.

طرز تهیه لواشک انار

نکات کلیدی برای تهیه لواشک انار و سیب خیلی خوشمزه و ساده در خانه

  1. برای ملس شدن لواشک می توانید به جای سیب از میوه های دیگر مانند آلو یا شکر استفاده کنید.
  2. می توانید مواد لواشک را به صورت لایه نازک داخل سینی بریزید تا زودتر خشک شود.
  3. لواشک خیلی هم نازک نباشد که به راحتی از سینی جدا شود.
  4. کف سینی پلاستیک قرار دهید یا کمی چرب کنید و مواد لواشک را داخل سینی بریزید.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو