طرز تهیه سس لواشک چاشنی دلچسب و دلپذیر

منبع: آرگا

20

1401/8/15

18:12


اگر می خواهید یک سس لواشک خوشمزه و خوش طعم داشته باشید، می توانید در این بخش طرز تهیه آن را مطالعه کنید. این سس طعم و مزه عالی دارد و با انواعی از میوه ها تهیه می شود.

یکی از سس های خوشمزه و کاربردی، سس لواشک بوده که یک چاشنی فوق العاده برای غذا است. شما می توانید در این بخش طرز تهیه سس لواشک خانگی را مطالعه کنید. شما با تهیه این سس می توانید یک چاشنی فوق العاده برای غذاهای خود داشته باشید.

سس لواشک انار

آماده کردن سس های خانگی که ویژه چاشنی غذا هستند، بسیار مناسب می باشد. شما برای داشتن یک چاشنی فوق العاده با طعم و مزه ای عالی باید در آرگا همراه ما باشید. شما می توانید ضمن آموزش سس لواشک در این مطلب  می توانید با سس نارنج و سس پیازچه نیز آشنا گردید.

مواد لازم

  • آلبالو: به میزان لازم
  • نمک، به میزان لازم
  • آب: به میزان لازم

مواد اولیه سس لواشک

طرز تهیه سس لواشک عالی

شما می توانید این سس خانگی فوق العاده را با انواعی از میوه های فصلی تهیه کنید. تهیه این سس با آلبالو، آلو، سیب و زردآلو بسیار خوشمزه خواهد بود. در صورت علاقه نیز می توانید این سس ها را به صورت ترکیبی تهیه کنید. در این بخش با نحوه تهیه سس آلبالویی خوشمزه آشنا می شوید.

ابتدا باید آلبالو را پاک کرده و دم آن را بچینید. حالا آلبالوها را به خوبی شسته و درون قابلمه ای بریزید. در این مرحله مقداری نمک نیز روی آن ها بپاشید. آلبالوها باید به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون قابلمه باقی بماند. این کار موجب شده تا آلبالوها به خوبی آب بیندازند.

 در این مرحله از طرز تهیه سس لواشک بعد از اینکه آلبالوها کمی آب دار شدند، باید آن را روی حرارت قرار دهید. کم کم آلبالوها شروع به آب انداختن می کنند و می جوشند. زمان دهید تا روی حرارت به خوبی نرم شده و پخته شوند. این سس باید به غلظت کافی برسد. حالا مقداری از آب غلیظ شده را برداشته و به آن کمی نمک اضافه کنید.

سس را درون ظرف مناسب ریخته و زمان دهید تا مواد لواشک پخته شود. بعد از نرم شدن آلبالوها باید آن را از یک صافی رد کنید. مواد را به خوبی با دست فشار دهید تا فقط هسته ها باقی بماند. در صورت غلیظ بودن و رد نشدن از صافی می توانید، مقداری آب به آن اضافه کنید. کف یک سینی را سلفون قرار دهید و یا مقداری چرب نمایید.

طرز تهیه سس لواشک

مواد لواشک را درون سینی ریخته و مقابل نور خورشید یا روی بخاری قرار دهید تا خشک شود. در صورت دلخواه می توانید این لواشک و سس آن را با میوه های متنوع تهیه کنید. این سس برای چاشنی های غذا نیز بسیار مناسب است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو