کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟

کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟


منبع: تیپ زا

18

1401/8/26

23:26


کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟ کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟ مطمئناً، سبک‌های دیگری از کت‌های مردانه وجود دارد – اما این دو تقریباً 100 سال است که در رقابت مستقیم با یکدیگر بوده‌اند. هر دوی آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند و […]

کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟

کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟ مطمئناً، سبک‌های دیگری از کت‌های مردانه وجود دارد – اما این دو تقریباً 100 سال است که در رقابت مستقیم با یکدیگر بوده‌اند.

هر دوی آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند و هر دوی آن‌ها وقتی با انواع لباس‌های مختلف استایل می‌شوند، عالی به نظر می‌رسند. اما سوال اینجاست: کدام مدل ژاکت برای شما مناسب است؟ چرم یا جین؟

در مقاله امروز، همه چیزهایی را که باید در مورد کت های چرمی و کت های جین بدانید را بیان می کنم تا بتوانید یک بار برای همیشه تصمیم نهایی را بگیرید.

کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟

کدام یک همه کاره تر است – کت چرم یا کت جین؟

برخی از کت ها مطمئناً رسمی تر از بقیه هستند. در مورد کت های چرمی و کت های جین، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام برای شما مناسب است، در نظر بگیرید.

کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟

کت چرم در مقابل ژاکت: رسمی

هم کت های چرمی و هم کت های جین با پیراهن دکمه دار، بوت های مجلسی و یک ساعت شیک به خوبی شیک میشود. از طرف دیگر، برای ظاهر غیر رسمی‌تر، با کفش‌های کتانی و تی‌شرت ست کنید مطمئن شوید که یک تی‌شرت ساده و خوش‌پوش است.

مطمئناً کاپشن های چرم رسمی تر از کت های جین به نظر می رسند ما تمایل داریم چرم را با برندها و طراحان مد رده بالا مرتبط کنیم، در حالی که جین بیشتر در استایل لباس های غیررسمی یا خیابانی رایج است.

کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟

کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟

به طور معمول کت های چرمی نیز گران تر از کت های جین هستند، که می تواند آنها را رسمی تر نشان دهد. با این حال، تعداد زیادی کت چرم مقرون به صرفه در بازار وجود دارد که به اندازه همتایان گران‌تر خود شیک هستند.

این واقعاً فقط به ترجیح شخصی بستگی دارد که از نظر سبک ژاکت را ترجیح می دهید. آیا چیزی می خواهید که کلاسیک  باشد؟ یا چیزی که کمی سخت تر است؟ هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد – همه چیز به سبک شخصی شما بستگی دارد.

کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟

کت چرم در مقابل جین ژاکت

وقتی در مورد پوشیدنی بودن صحبت می کنیم، در مورد اینکه چقدر راحت می توان هر یک از این مدل های ژاکت را با لباس های دیگر پوشید – چه شلوار، پیراهن، کفش یا بوت متفاوت است.

در عوض، رنگ های متضاد را انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک کت جین می تواند با شلوار جین مشکی یا شلوار جین خاکستری بسیار زیبا به نظر برسد.

در واقع، هر رنگی از کت جین با هر رنگ متضاد شلوار جین – خاکستری، قهوه ای، سبز تیره – خوب به نظر می رسد تا زمانی که آنها بسیار متفاوت از یکدیگر باشند.

کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟

با این حال، به طور کلی، می توانید یک کت چرمی را با هر چیزی بپوشید، از لباس راحتی آخر هفته گرفته تا پیراهن و چینی در راه رسیدن به دفتر. فقط مطمئن شوید که وقتی پشت میزتان هستید آن را در بیاورید – کاپشن های چرمی بسیار پوشیدنی هستند، اما واقعاً مناسب یک محیط کاری حرفه ای نیستند.

در مقابل، کت های جین ساده تر هستند. آن‌ها در استایل های بسیار متفاوتی وجود ندارند و تقریباً همیشه منحصر به لباس‌های غیررسمی هستند – به این معنی که از نظر کلی کمتر قابل پوشیدن هستند، اما درک زمان و نحوه پوشیدن راحت‌تر هستند.

کاپشن چرم یا کت جین مردانه | کدام را باید بخرید؟

چرم درجه یک هزینه زیادی دارد هنگامی که به یک لباس چرمی لوکس تبدیل می‌شوید می‌توانید انتظار داشته باشید که برای یک لباس چرمی چند هزار دلار بپردازید. در واقع، بسیاری از طراحان برتر از چرم به همین دلیل استفاده می کنند – این چیزی است که کیفیت و لوکس بودن را نشان می دهد.

بنابراین، اگر به دنبال ژاکتی هستید که تا آخر عمر برای شما دوام بیاورد و به ضرر شما نباشد، احتمالاً کت چرمی انتخاب مناسبی است. با این حال، اگر می‌خواهید برای یک لباس باکیفیت که با افزایش سن بهتر می‌شود کمی بیشتر هزینه کنید چرم بهترین گزینه است.

کت جین و کت چرمی

اگر به دنبال چیزی مقرون به صرفه هستید که حس تجمل و ثروت را منتقل نمی کند، یک ژاکت جین را انتخاب کنید. لذت بردن از ظاهر یقه آبی یک ژاکت جین اشکالی ندارد در واقع بسیاری از افراد مشهور سعی می کنند آن را با استفاده از جین ست کنند!

برای پاسخ به آن، باید هر کدام را بشکافیم و به مزایا و معایب آن نگاه کنیم. دوام یک اصطلاح بسیار گسترده است، و این دو سبک ژاکت هر دو به روش خود بسیار بادوام هستند.

کت جین و کت چرمی

کت جین و کت چرمی

کاپشن های چرمی به دلیل دوام خود شناخته می شوند. آنها از چرم ضخیم و محکم ساخته شده اند که می تواند در برابر سایش و پارگی زیاد مقاومت کند. به علاوه، چرم به طور طبیعی در برابر آب و باد مقاوم است، به این معنی که ژاکت شما حتی در آب و هوای بد نیز زیبا خواهد ماند.

ژاکت های جین نیز بسیار بادوام هستند. هرکسی که شلوار جین می‌پوشد می‌داند که پارچه جین ضخیم می‌تواند در برابر سایش و پارگی زیاد مقاومت کند. و مانند کت های چرمی، جین نیز به طور طبیعی در برابر باد مقاوم است.

با این حال، یکی از مواردی که باید در مورد کت های جین در نظر داشته باشید این است که به مرور زمان رنگ آنها کمرنگ می شوند – به خصوص اگر آنها را اغلب در زیر نور خورشید بپوشید. خبر خوب این است که این محو شدن در واقع می تواند به ظاهر شما شخصیت بیافزاید.

کت جین و کت چرمی

با این حال، هنگام پوشیدن ژاکت جین در شرایط مرطوب باید مراقب باشید. با وجود ظاهر بد ، جین ضد آب نیست – بنابراین اگر می‌دانید که باران می‌بارد، از پوشیدن ژاکت جین خودداری کنید.

بنابراین، کدام مدل ژاکت ماندگارتر است؟ این واقعا بستگی به آنچه شما به دنبال آن هستید دارد. اگر به ژاکتی نیاز دارید که بتواند در برابر سایش و پارگی زیاد مقاومت کند و همچنین شما را در آب و هوای بد خشک نگه دارد، چرم بهترین راه حل است. اگر هوای بیرون آفتابی است و می‌خواهید یک ژاکت مقاوم داشته باشید که باعث تعریق شما نشود، یک کت جین می‌تواند گزینه بهتری باشد.

مدل ژاکت ماندگارتر

آیا مراقبت از کت های جین آسان تر از کت های چرمی است؟

این یک موضوع سخت است – باز هم، هر دو لباس محاسن و اشکالات خود را دارند و باید به طور جداگانه مورد بررسی قرار گیرند تا به شما کمک کنند آگاهانه ترین تصمیم را بگیرید.

چند نکته کلیدی وجود دارد که باید انجام دهید تا کت جین و کت چرم خود را زیبا و ماندگار نگه دارید:

مهم است که کت چرمی خود را به طور منظم تمیز کنید تا کثیفی، گرد و غبار و سایر مواد زائد که در طول زمان روی سطح جمع می شوند را از بین ببرید.

این کار را می توان با استفاده از یک پارچه مرطوب و مقداری صابون ملایم یا مواد شوینده انجام داد. قبل از تمیز کردن چرم، حتماً پارچه را به خوبی بچرخانید – نمی‌خواهید آب اضافی به داخل ژاکت برود و باعث آسیب شود.

آیا مراقبت از کت های جین آسان تر از کت های چرمی است؟

اگر لکه یا رد سختی روی چرم وجود دارد، می‌توانید از یک مسواک کمی مرطوب استفاده کنید تا آن‌ها را به آرامی بشویید تا زمانی که ناپدید شوند.

اطمینان حاصل کنید که پس از آن چرم را با یک پارچه نرم کاملاً خشک کنید – خیس ماندن آن می تواند باعث آسیب شود.

نکاتی برای شستن لباس مردانه

هوا دادن کت چرمی

همچنین باید کت چرمی خود را به طور منظم حالت دهید تا ظاهر خوبی داشته باشد و از خشک شدن و ترک خوردن آن در طول زمان جلوگیری کنید. می‌توانید نرم‌کننده‌های مخصوص چرم را از فروشگاه‌ها یا آنلاین خریداری کنید، یا می‌توانید خودتان در خانه با استفاده از روغن زیتون یا موم زنبور عسل درست کنید.

برای حالت دادن به کاپشن چرمی خود، کافی است مقدار کمی از نرم کننده را روی یک پارچه تمیز بزنید و آن را با حرکات دایره ای به چرم بمالید. هنگامی که تمام سطح را پوشانید، آن را با یک پارچه خشک بمالید تا اضافی آن پاک شود و چرم براق و سالم به نظر برسد.

نکاتی برای شستن لباس مردانه

هنگامی که کت چرمی خود را نمی پوشید، مهم است که آن را به درستی نگهداری کنید تا در شرایط خوبی قرار داشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار این است که آن را روی یک چوب لباسی محکم در مکانی خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید آویزان کنید.

همچنین می‌توانید کت چرمی خود را در یک کیف لباس قرار دهید، اگر لازم است آن را در کمد یا فضای کوچک دیگری نگهداری کنید. فقط مطمئن شوید که هر چند وقت یکبار آن را از کیسه خارج کنید تا هوا خارج شود و از تشکیل کپک جلوگیری شود.

نکاتی برای شستن لباس مردانه

نکاتی برای شستن لباس مردانه

مطمئنا، جین یک ماده سخت است. با این حال، اگر می‌خواهید تا آخر عمر باقی بماند، باید آن را تمیز کنید. وقتی نوبت به تمیز کردن ژاکت جین می رسد، مهم است که از استفاده از مواد شیمیایی خشن خودداری کنید.

بهترین راه برای تمیز کردن ژاکت جین این است که آن را با یک پارچه مرطوب و مقداری صابون ملایم تمیز کنید. در صورت نیاز، می‌توانید آن را با چرخه ملایم در ماشین لباسشویی قرار دهید – اما مطمئن شوید که آن را آویزان کنید تا خشک شود. آن را روی حرارت ملایم فقط با مقدار کمی مواد شوینده ملایم بشویید.

اگر کت جین خود را در ماشین لباسشویی قرار می دهید، حتما از نرم کننده استفاده نکنید. این در واقع می تواند الیاف جین را از بین ببرد و در طول زمان دوام کت شما را کاهش دهد.

وقتی نوبت به نگهداری ژاکت جین می رسد باید مطمئن شوید که آن را آویزان کرده اید. آن را تا نکنید و در کشو قرار ندهید – این باعث چروک شدن پارچه می شود.

نکاتی برای شستن لباس مردانه

خوشبختانه، کت های جین نسبت به کت های چرمی راحت تر نگهداری می شوند. با این حال مهم است که به یاد داشته باشید قبل از بسته بندی یا آویزان کردن لباس در کمد، مطمئن شوید که لباس شما کاملاً خشک است. به من اعتماد کنید، شما نمی خواهید آن رطوبت باقی بماند و شروع به ایجاد کپک کند!

من همیشه در مورد اهمیت دوخت لباس شما صحبت می کنم. اما وقتی صحبت از مواد مختلف مانند چرم به میان می‌آید، همه چیز ممکن است کمی پیچیده شود.

چرم ماده جالبی است. در حالی که کاملاً کشسان و مقاوم است اما در مورد تغییر ظاهر می شود. دوخت می‌تواند باعث پارگی و سوراخ‌هایی در پارچه شود که می‌تواند به یک کت چرمی آسیب‌دیده منجر شود.

در بدترین حالت، یکپارچگی چرم ممکن است در اثر تغییرات به قدری آسیب ببیند که ضد آب خود را از دست داده و شروع به از هم پاشیدن کند. برای اینکه ایمن باشید، همیشه باید تحقیق کنید و کسی را پیدا کنید که بداند در حال انجام چه کاری است!

کت های جین راحت تر از ژاکت های چرمی ؟

کت های جین راحت تر از ژاکت های چرمی ؟

در حالی که یک ژاکت جین به اندازه چرمی قوی نیست، بسیار کارآمدتر است. یعنی شما می توانید ژاکت جین خود را نزد هر خیاطی ببرید و آنها بدون هیچ مشکلی دوخت لازم را انجام دهند. همچنین می توانید به راحتی کت جین خود را با دوخت، شستشو و اندازه های مختلف سفارشی کنید.

ژاکت‌های جین از این نظر تطبیق‌پذیرتر هستند، زیرا می‌توان آن‌ها را به‌راحتی مطابق با ترجیحات کاربر سفارشی کرد. اغلب، مردان ژاکت های جین خود را نزد خیاط می برند تا آستین ها را کوتاه کرده و شانه ها را در بیاورند – دقیقاً مانند یک پیراهن معمولی.

کت های جین راحت تر از ژاکت های چرمی ؟

دلیل اینکه ما می توانیم این کار را با کت های جین انجام دهیم، پارچه قابل اجرا است. برای دستیابی به تناسب کامل با تغییرات نسبتاً ساده، می توان آن را برداشت، مجدداً بازنویسی کرد و دوباره کار کرد.

من مستقیماً به موضوع می پردازم – بیشتر زنان کت های چرمی را دوست دارند. در 70 سال گذشته، برخی از جذاب‌ترین مردان تلویزیون، سینما و صنعت موسیقی کت‌های چرمی پوشیده‌اند.

دلیل آن بسیار ساده است: ژاکت های چرمی ترکیبی عالی از استحکام اولیه و سطح و قابل لمس را به تصویر می کشند. آنها تیره، مرموز هستند.

ژاکت های چرمی

یک پسر بیشتر از این چه می تواند بخواهد؟

صادقانه بگویم، مردی با کت چرمی که با اندام (یا شخصیت او) مناسب نیست چیزی جز جذاب به نظر می رسد. هیچ زنی مردی را نمی‌خواهد که نامناسب و بد لباس به نظر برسد – مهم نیست چه چیزی می‌پوشد.

به طور خلاصه، چرم جذابیت «پسر بد» دارد، اما این برای هر مردی مناسب نیست در حالی که هنوز هم جذاب و مردانه به نظر می‌رسد، که برخی از زنان در واقع آن را ترجیح می‌دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو