چرا وقتی به مردها نزدیک می‌شوید از شما دور می‌شوند؟

منبع: خبرنما

17

1401/8/27

10:16


از ترس از تعهد گرفته تا وحشتِ تغییر، دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که درست زمانی که فکر می‌کنید به یک مرد نزدیک شده اید، او از شما دور می‌شود. در این نوشتار به 5 مورد از شایع‌ترین دلایل مشترک بین مردها اشاره شده که باعث دوری مرد ها از زن ها می‌شود. اگر […]

چرا وقتی به مردها نزدیک می‌شوید از شما دور می‌شوند؟

از ترس از تعهد گرفته تا وحشتِ تغییر، دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که درست زمانی که فکر می‌کنید به یک مرد نزدیک شده اید، او از شما دور می‌شود. در این نوشتار به 5 مورد از شایع‌ترین دلایل مشترک بین مردها اشاره شده که باعث دوری مرد ها از زن ها می‌شود. اگر شما هم اخیرا چنین تجربه‌ای داشته اید شاید بتوانید دلیل دور شدن مردتان را در این مطلب بیابید.

مطلب مرتبط: تمرینات بهبود روابط زوج ها؛ ۴ تمرین قدرتمند برای بهبود روابط عاطفی

1. دلیل دوری مرد ها از زن ها؛ ترس از تعهد

ترس از تعهد باعث می‌شود خیلی از مردان در لحظه‌ای که فکر می‌کنید نزدیک ترین آدم زندگی شما هستند، او را از شما دور کند. مردها این ترس غیرمنطقی را در واکنش به رابطه جدی با یک زن احساس می‌کنند. وقتی متوجه می‌شوند که یک رابطه در حال جدی شدن است و تا مرز ازدواج پیش رفته، از تعهد به آن واهمه دارند. آنها می‌ترسند که در قید و بندها گیر کنند و اولین واکنش‌شان فرار است.

2. ترس از طرد شدن

مردان از نظر عاطفی خیلی آسیب پذیرتر هستند. آنها می‌ترسند که از سوی زن مورد علاقه شان طرد شوند. یا جواب نه بشنوند. این فکر در اعماق ذهن و روان آنها حک شده، برای همین می‌ترسند که از احساس خود با شما صحبت کنند. در واقع آنها در رابطه احساسی خود حس امنیت ندارند و به صورت ناخودآگاه مکانیسم دفاعی خود را فعال می‌کنند.

لینک مرتبط: اعتیاد به رابطه عاطفی؛ علائم و نشانه های اعتیاد به عشق چیست؟

3. مرد ها تغییر را دوست ندارند

یکی دیگری از دلایلی که مرد مورد علاقه شما را از شما دور می‌کند، مقاومت آنها در برابر تغییر است. خیلی از مردان با اتفاقات رابطه عاطفی خود عادت می‌کنند و احساس راحتی دارند. برای همین لحظه ای که تغییری در رابطه به وجود بیاید مثل تعهد، آنها می‌توانند بپذیرند. آنها از تغییر روال رابطه یا نقش خودشان در رابطه می‌ترسند و این تغییر را دوست ندارند.

4. دوری از درگیری

برخی از مردان از هر نوع درگیری یا اختلاف فرار می‌کنند و این باعث می‌شود خیلی راحت عقب نشینی کنند. آن‌ها از شکست‌های عاطفی، مشاجره یا هر نوع ملودرام متنفرند، بنابراین راحت ترین گزینه را انتخاب می‌کنند و خیلی راحت از رابطه کنار می‌روند.

5. دلیل دوری مرد ها از زن ها؛ عشق سابق

گاهی ممکن است کاری انجام دهید که او را به یاد عشق سابقش بیندازد یا خاطره ای را زنده کند. دقیقا همان لحظه است که مرد متوجه می‌شود، هنوز نتوانسته معشوق سابقش را فراموش کند. این فکر باعث می‌شوند مردها خیلی راحت از رابطه بیرون بروند. زیرا وقتی هنوز نسبت به عشق قبلی خود احساس دارند، نمی‌توانند کنار شما زندگی کنند و خاطره بسازند. پس با پایان رابطه به دنبال پیدا کردن خودشان می‌گردند.

مطلب مرتبط: پایان یک رابطه عاطفی؛ چه زمانی یک رابطه عاشقانه به پایان می رسد؟

6. انتظارات غیر واقعی

خیلی از مردان انتظارات غیر واقعی از شریک زندگی خود دارند و این فراتر از حس عاشقانه صمیمی‌بین شان است. دلیل آن نیز می‌تواند ناشی از رفتار بین زوج در زندگی عاطفی شان باشد. مثلا برخی مردها به دلیل مشغله های کاری نمی‌توانند برای همسر خود وقت بگذارند اما انتظار دارند آنها بی کم و کاست و بی چون و چرا با صبر و حوصله کنار آنها باشند و همه آن چه را می‌خواهند فراهم کنند. برای همین وقتی نتوانند آنچه را که می‌خواهند از همسر خود به دست بیاورند، رابطه را به پایان می‌رسانند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو