طرز تهیه حلوای عسل خانگی با طعم فوق العاده

طرز تهیه حلوای عسل خانگی با طعم فوق العاده


منبع: آرگا

3

1401/11/15

21:50


طرز تهیه حلوای عسلی بسیار ساده است. شما می توانید در این بخش با دستور تهیه این حلوای خوشمزه آشنا شوید. این دسر با ترکیب آرد برنج، روغن، گلاب و زعفران تهیه می شود.

حلوا یک دسر بسیار قدیمی است که با روش های مختلفی تهیه می شود. این دسر که در میان ایرانیان محبوبیت بیشتری دارد، با ترکیب آرد، شکر، زعفران و گلاب تهیه می شود. ما در این بخش قصد داریم، طرز تهیه حلوای عسل که یک نوع متفاوت از این دسر است را آموزش دهیم.

اگر می خواهید، یک حلوای سالم و بدون قند و شکر داشته باشید، باید در این بخش دستور پختی جدید از آن را مطالعه کنید. در لینک نیز طرز تهیه حلوا انگشت پیچ و حلوا شکلاتی قرار داده شده است که مطالعه خواهید کرد.

دسر حلوای عسلی

مواد اولیه:

  • آرد گندم: ۲۲۰ گرم
  • عسل: ۲۵۰ گرم
  • آرد برنج: ۳۰ گرم
  • روغن مایع: ۱۲۵ گرم
  • آب: ۲۵۰ گرم
  • گلاب: یک چهارم پیمانه
  • زعفران دم کرده: به میزان لازم

طرز تهیه حلوای عسل:

برای داشتن این حلوای مجلسی خوشمزه باید ابتدا شهد آن را تهیه کنید. مقداری آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. حالا باید عسل را به آب جوش اضافه کنید. در این مرحله باید حرارت را کم کرده تا عسل به آرامی باز شود.

طرز تهیه حلوای عسل

بعد از اینکه عسل در آب جوش حل شد، باید مقداری زعفران دم کرده و گلاب نیز به آن اضافه کنید. بعد از اینکه یکی دو دقیقه مواد با یکدیگر ترکیب شد، مواد را از روی حرارت برداشته تا کمی خنک شود. در زمان ترکیب کردن شربت با مخلوط آرد، باید شربت خنک باشد.

یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید. مقداری روغن مایع درون تابه ریخته و آرد را به آن اضافه نمایید. در صورتی که می خواهید، حلوا بافتی لطیف و عطری بهتر داشته باشد، باید از مقداری کره نیز استفاده کنید. آرد را روی حرارت ملایم مقداری تفت دهید. آرد را باید مدام تفت داده تا روی حرارت نسوزد.

تهیه حلوا عسلی

در این مرحله از طرز تهیه حلوای عسل حلوا را باید مقداری تفت دهید تا به رنگ دلخواه برسد. برای این نوع حلوا باید آرد کمی قهوه ای تر شود. اما رنگ حلوا کاملا سلیقه ای است و اگر می خواهید، حلوایی کرمی تر داشته باشید باید میزان تفت دادن را کم کنید.

حالا بعد از تغییر رنگ آرد باید مقداری آرد برنج اضافه نمایید. در این مرحله نیز شربت تهیه شده را به حلوا اضافه کنید. هم بزنید تا مواد جمع شود. بعد از اینکه حلوا از کف تابه جدا شد، در ظرف مناسب سرو کنید. این دسر را می توانید با پودر پسته و مواد لازم تزئین نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو