نگاهی به کاربرد اسپری فیکس و مزیت های آن

نگاهی به کاربرد اسپری فیکس و مزیت های آن


منبع: آرگا

3

1401/12/15

02:39


کاربرد اسپری فیکس در آرایش بسیار زیاد می باشد و می تواند از هدر رفتن وسایل آرایشی شما پیشگیری نماید. در ادامه شما را با نحوه انتخاب آن و نحوه استفاده از آن ها آشنا می کنیم و برای دریافت اطلاعات بیش تر بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

یکی از لوازم های ضروری در آرایش فیکساتور می باشد. کاربرد فیکساتور که شامل اسپری فیکس و یا پودر فیکس است در آرایش بسیار زیاد می باشد و می تواند به شما کمک کن تا آرایشتان ماندگار تر باشد. در ادامه شما را با تمامی این موارد آشنا می کنیم تا بتوانید به درستی و با آگاهی بیش تر از این مورد در انتهای آرایش خود استفاده کنید.

 

کاربرد اسپری فیکس برای انواع پوست ها

کاربرد اسپری فیکس در آرایش

اسپری فیکس یکی از محصولاتی می باشد که در انتهای آرایش به کار می رود و میکاپ شما را تا مدت ها ثابت نگه می دارد. در واقع اهداف اصلی این اسپری این است که در برابر رطوبت، چربی و سایر آلاینده ها از پوست شما مراقبت می کند.

این اسپری فواید زیادی دارد و از این جهت اهمیت دارد که مانع از خراب شدن آرایش شما بعد از چند ساعت فعالیت می شود. از اسپری فیکساتور برای هر نوع آرایشی استفاده نمی شود و شما تنها زمانی می توانید از آن استفاده کنید که می خواهید به مهمانی های طولانی مدت بروید و فعالیت داشتن شما و یا عرق کردنتان ممکن است آرایشتان را خراب کند از این جهت از این اسپری استفاده می کنید که آرایشتان فیکس بماند و مجبور به تمدید آن نشوید.

فیکساتور ها معمولا در دو نوع پودری و اسپری وجود دارند و استفاده از اسپری های فیکس برای افراد آماتور بسیار ساده تر و راحت تر می باشد و اگر بار اول است که می خواهید از این وسایل در آرایش خود استفاده کنید به شما توصیه می کنیم که اسپری آن را انتخاب کنید.

کاربرد اسپری فیکس

مرطوب کردن اسفنج کرم پودر

یکی از روش های افزایش کیفیت کرم پودر ها این است که اسفنج آن ها را مرطوب کنید. در نظر داشته باشید که یکی از روش های استفاده از این اسپری ها این است که با کرم پودر ترکیب شده و استفاده کنید. این روش به تثبیت و ماندگار تر شدن کرم شما کمک می کند.

ضد آفتاب بودن اسپری فیکساتور

در بسیاری از برند های تولید شده اسپری های فیکس ضد آفتاب می باشند و دارای spf 50 اند. در واقع زمانی که شما از این اسپری های فیکس استفاده کنید دیگر نیازی به زدن کرم های ضد آفتاب ندارید.

ماندگار تر شدن سایه چشم

یکی دیگر از کاربرد های اسپری فیکس این است که می تواند منجر به تثبیت شدن سایه روی چشم های شما شود. این کار شما را از تجدید کردن آرایش چشم ها بی نیاز می سازد و منجر به صرفه جویی در وسایل آرایشی شما خواهد شد.

اسپری فیکس

نحوه استفاده از این اسپری ها

اسپری های فیکساتور را باید بعد از این که آرایشتان تمام شد مورد استفاده قرار دهید و برای این کار باید ان را به خوبی تکان داده و چشم های خود را ببندید و در فاصله ۲۰ الی ۲۵ سانتی متری از صورت خود آن را اسپری کنید. در این میان باید حواستان باشد که این اسپری وارد دهان و یا چشم هایتان نشود.

نحوه انتخاب فیکساتور

در آرایش کردن پوست چرب با پوست خشک دارای تفاوت های بسیار زیادی می باشد از این رو اگر می خواهید از فیکساتور استفاده کنید باید حواستان به پوستی که دارید باشد زیرا  فیکساتور پوست چرب با نوع خشک آن بسیار متفاوت می باشد. در ادامه اسپری های مناسب برای پوست خشک و چرب را به شما معرفی خواهیم کرد.

پوست چرب

زمانی که شما دارای پوست چرب هستید باید از یک سری از اسپری ها استفاده کنید که روغنی نیستند زیرا نوع روغنی این اسپری ها می تواند به چرب شدن بیش تر صورت شما منجر شود و در نهایت مشکلاتی برایتان ایجاد خواهد کرد. اسپری هایی که اویل فری می باشند روغنی نیستند و در نهایت منجر به بسته شدن منفذ های پوستی تان نمی شوند.

اسپری فیکس برای پوست خشک

پوست خشک

برخی از اسپری های فیکس دارای مرطوب کننده می باشند و برخی از آن ها دارای الکل اند. باید بدانید که استفاده از نوع الکل دار این اسپری ها برای پوست های خشک بسیار مضر می باشد و می تواند منجر به خشک تر شدن پوست شده و آرایش را به طور کامل خراب نماید. بر همین اساس نیاز است تا از اسپری های مخصوص پوست های خشک استفاده کنید که دارای مقادیر بسیار زیادی از مرطوب کننده ها می باشند و با آبرسانی کردن به پوست می توانند از بروز خشکی آن پیشگیری کرده و پوستتان را شاداب تر سازند.

امیدواریم که از این مطلب نهایت لذت را برده باشید و توانسته باشید با کاربرد اسپری فیکس و نحوه استفاده و انتخاب آن به طور کامل آشنا شده باشید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو