آیا لیزر با دستگاه الکساندرایت یا دایود درد دارد

منبع: زیبامون

4

1401/12/15

02:39


بعضی افراد خصوصا بعضی کلینیک­ها اعتقاد بر این دارد که لیزر موهای زائد درد ندارد. سوالی که پیش می­آید این است که آیا لیزر با دستگاه موهای زائد درد دارد؟ اگر درد دارد چگونه درد آن را تحمل کنیم؟ در ادامه به پاسخ این سوال می­پزدازیم.

آیا لیزر با دستگاه الکساندرایت یا دایود درد دارد

امروزه لیزر یکی از محبوب­ترین روش­های از بین بردن موهای زائد است. چرا که علاوه بر تاثیرگذاری طولانی مدت و موثر آن از به وجود آمدن بسیاری مشکلات پوستی در آینده جلوگیری می­کند. اما مانند هر مسیر دیگری برای از بین بردن موهای زائد این روش نیز عوارض خود را دارد. یکی از این عوارض درد هنگام فرایند لیزر موهای زائد است. اما بعضی افراد خصوصا بعضی کلینیک­ها اعتقاد بر این دارد که لیزر موهای زائد درد ندارد. سوالی که پیش می­آید این است که آیا لیزر با دستگاه موهای زائد درد دارد؟ اگر درد دارد چگونه درد آن را تحمل کنیم؟ در ادامه به پاسخ این سوال می­پزدازیم.

 

دستگاه لیزر موهای زائد چگونه کار می­کند؟

برای پاسخ به سوال مطرح شده باید ابتدا با ساز و کار دستگاه لیزر موهای زائد آشنا شویم. از بین رفتن موهای زائد با لیزر  دایود و یا الکساندرایت از طریق تبدیل انرژی به انرژی گرمایی انجام می­شود. این بدین معناست که دستگاه لیزر پس از تماس با پوست در زیر پوست به انرژی گرمایی تبدیل می­شود و این گرما سبب تخریب فولیکول­های مو می­شود. با توجه به چیزی که گفته شد طبیعی است که لیزر موهای زائد همراه با درد باشد اما تکنولوژی جدید و روش­های جدیدی باعث شده که درد ناشی از لیزر موهای زائد بسیار کم شده تا جایی که بتوان ادعا کرد لیزر موهای زائد عملا بدون درد است.

 دستگاه لیزر الکساندرایت گرویتی برخلاف لیزرهای رایج که از یک پالس و یا حداکثر چهار پالس استفاده می‌کنند این دستگاه با داشتن تکنولوژی منحصر به فرد  smart pulse هشت پالس با یک Duty Cycle به صورت smart ایجاد می‌کند که عرض هر پالس از یک میلی  ثانیه کمتر است. در فاصله بین پالس‌ها پوست استراحت می‌کند و سیستم کولینگ باعث می ‌شود گرمای حاصل با سرعت بیشتری دفع گردد.این لیزر حتی در مد 3 و 5 میلی ثانیه نیز به ترتیب از یک قطار 2 و 4 پالس استفاده می‌کند.

 

دستگاه لیزر موهای زائد

 

آیا رنگ پوست در میزان درد لیزر موثر است ؟

در بسیاری از موارد کسانی که پوست تیره­تری دارند معمولا از درد لیزر الکساندرایت و دایود شکایت بیشتری دارند. حقیقت این است که هرچه پوست تیره­تر باشد در برابر گرما آسیب­پذیرتر است. به همین دلیل است که افرادی که دارای پوست تیره­تری هستند احساس درد و سوزش بیشتری را هنگام فرایند لیزر دارند. اما برای کاهش درد در این افراد نیز راه­هایی وجود دارد که به طول موج و نوع دستگاه و تنظیمات آن مربوط است.

 

رنگ پوست

 

چگونه درد لیزر را تحمل کنیم ؟

اشاره کردیم که درد لیزر به خاطر آسیب گرمایی است که باعث تخریب فولیکول می­شود اما آیا راهی وجود دارد که درد لیزر را کمتر کرد یا پاسخی برای سوال چگونه درد لیزر را تحمل کنیم؟

مواردی وجود دارد که  پیش از لیزر موهای زائد باید رعایت شود یا موارد دیگری که هنگام مراجعه و فرایند لیزر باید به آن­ها توجه کرد. به عنوان مثال شیو کردن با تیغ پیش از لیزر موهای زائد از مهم­ترین مواردی است که باید رعایت شود اما اگر این شیو کردن درست انجام نشود یا اصطلاحا نوک موها از پوست سر زده باشد پروسه لیزر بسیار دردناک خواهد بود.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم پیش از لیزر که به کاهش درد کمک می­کند جلوگیری از برخورد نور به سطح پوست است. پوست برای محافظت از خود در برابر نور ملانین ترشح می­کند و این ترشح ملانین باعث می­شود که پوست مقداری تیره­تر شود. همانطور که گفته شد هرچه پوست تیره­تر باشد فرایند لیزر موهای زائد با درد بیشتری همراه خواهد بود.

موارد دیگری نیز وجود دارد که باید پیش از لیزر موهای زائد رعایت شود و بسیار مهم است که پیش از لیزر  با الکساندرایت یا دایود دستگاه  انجام شود اما به خاطر جلوگیری از طولانی شدن این مقاله بیشتر به آن نمی­پردازیم.

اما یک مورد بسیار با اهمیت دیگر که در کاهش درد لیزر موهای زائد مطرح است دستگاه با کیفیت و استانداردی است که فرایند لیزر توسط آن انجام می­پذیرد. امروزه متاسفانه به خاطر کاهش هزینه­ها گاهی کلینیک­ها از دستگاه­های چینی بدون استاندارد استفاده می­کنند که علاوه بر اثر گذاری پایین باعث افزایش ریسک عوارض لیزر نیز می­شود.کلینیک داران و سرمایه گذاران حوضه پوست و لیزر  می‌توانند با خرید دستگاه لیزر الکساندرایت گرویتی از کیفیت و استانداردهای دستگاه خود  مطمئن باشند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو