حمام بیلقان کرج و زیبایی های این بنای تاریخی

حمام بیلقان کرج و زیبایی های این بنای تاریخی


منبع: آرگا

4

1402/1/22

13:18


حمام بیلقان کرج یک حمام تاریخی زمان قاجار است که از آن بازدید می کنید. این حمام جذابیت های فوق العاده ای برای گردشگران که مشاهده می کنید.

ایران سرزمینی با جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیار بوده که شما از در این بخش با جاذبه های متنوعی از آن آشنا می شوید. حمام بیلقان کرج که یک بنای تاریخی است دارای معماری زیبایی بوده البته امروزه بخش هایی از این سازه باقی مانده است.

دیدنی تاریخی حمام بیلقان

معرفی حمام بیلقان کرج:

سبک معماری این بنا نشان می دهد که سازه ای متعلق به دوران قاجاریه می باشد. این سازه که در محله ای از کرج واقع شده است، جذابیت های تفریحی و تاریخی دارد. این نقطه با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی معتدل و مناسبی داشته و طبیعت بسیار سرسبز و دیدنی را پیش روی شما قرار می دهد.

حمام بیلقان

این حمام قدیمی دارای سه برآمدگی بوده که هر یک دارای شکل های خاصی از معماری هستند. این سه برآمدگی دارای یک میدانگاه ویژه بوده و بالای هر یک از برآمدگی های آن سوارخ هایی تعبیه شده اند که به عنوان نوعی نورگیر عمل می کنند. از دیگر دیدنی های کرج می توان به روستای آتشگاه کرج اشاره کرد.

معماری حمام بیلقان

شما با کنجکاوی بررسی ها می توانید، بخش های مختلفی از این سازه را مشاهده کنید. پشت این حمام نیز شامل بخش های قدیمی بوده که شما می تونید از این قسمت ها هم دیدن نمایید. شما از نزدیک با سبک و معماری این سازه هم بیشتر آشنا می شوید.

حمام بیلقان کرج

معماری حمام:

حمام بیلقان کرج بنایی است که متعلق به زامان قاجار بوده و سبک معماری آن قاجاری است. این حمام که یک حمام بومی بوده در طی تاریخ کاربردهای زیادی داشته و یک مکان پر تردد بوده است. طبق بررسی های تاریخی در این ناحیه این بنا تا سال ۱۳۵۰ فعال بوده و برای حمام کرن به این مکان مراجعه می کردند.

ورودی این حمام دارای چند پله بوده و بعد از طی کردن چند پله می توانید به رختکن این بنا برسید. رختکن یا سربینه نیز دارای معماری زیبایی است که در گذشته ها کاشی کاری شده اند. سقف رختکن در این سازه گنبدی شکل می باشد. بنای بیرونی این حمام با کاهگل ساخته شده است که بسیار قدیمی می باشد.

نمونه حمام بیلقان

این حمام یکی از دیدنی های کرج است که از آن دیدن می کنید. از دیگر دیدنی های کرج می توان به روستای ورده اشاره کرد که یکی از روستاهای دیدنی و زیبا است و شگفتی های زیادی برای علاقه مندان دارد. این بنا مرمت سازی شده و هنوز سازه ای جذاب و دینی می باشد.

این حمام به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی شهر شناخته می شود. اهمیت این بنا به دلیل نوع معماری آن و قدمت تاریخی است که شما علاقه مندان می توانید از جذابیت های آن دیدن کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو