همه چیز درباره لاغری در بارداری و نکات طلایی که باید بدانید

همه چیز درباره لاغری در بارداری و نکات طلایی که باید بدانید


منبع: آرگا

7

1402/1/23

17:39


لاغری در بارداری بی جنین و مادر بسیار مضر می باشد از این رو برای دریافت اطلاعات بیش تر در این زمینه این بخش را از دست ندهید.

بارداری می تواند منجر به افزایش وزن افراد شود از این رو اگر باردار هستید و وزن شما در حال کم شدن می باشد باید به متخصص در این زمینه مراجعه نمایید زیرا این امر یکی از مشکلات دوران بارداری به حساب می آید. ترسناک ترین چیز برای خانم ها لاغری در بارداری می باشد و در ادامه اطلاعاتی در این زمینه به شما خواهیم داد تا بدانید که چه خانم هایی در این زمان نیاز به رژیم غذایی دارند.

معایب کاهش وزن در بارداری

چرایی و چگونگی لاغری در بارداری

همانطور که گفته شد لاغر شدن در دوران بارداری برای افراد عادی بسیار خطرناک می باشد از این رو نیاز است اگر دچار این مورد شده اید با متخصص خود مشورت کنید. به صورت کلی رژیم گرفتن و لاغر شدن در بارداری ممنوع می باشد و این تصمیم زمانی درست خواهد بود که پزشک این مورد را برای شما تجویز نماید و این هم در صورتی می باشد که بیش از حد اضافه زن دارید و ممکن است سلامت خود و جنین را به خطر بیندازید.

بسیاری از افراد در این دوران به جای دو نفر غذا می خورند و گمان می کنند که نیاز به چنین کاری دارند با این حال باید بدانید که این مورد بسیار اشتباه می باشد و تنها کمی از غذا هایی که استفاده می کنید باید از حالت عادی بیش تر باشد تا بتوانید سلامت خود  جنین را تضمین کنید در غیر این صورت سامت هر دو شما به خطر خواهد افتاد. در واقع شما در بارداری همین که بتوانید انرژی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید کافی می باشد زیرا جنین از بدن شما تغذیه می کند و تغذیه ای جدا نخواهد داشت.

باید بدانید که این موضوع در زمان شیردهی نیز رایج می باشد و باید بدانید که در دوران شیردهی نیز باید بتوانید به اندازه ای کافی تغذیه نمایید تا بدن شما بتواند به اندازه لازم شیر تولید کند. در غیر این صورت با گرفتن رژیم های سخت برای لاغری ممکن است بدن شما ضعیف شده و با کمبود یک سری از ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مهم رو به رو شود.

یک سری از پزشکان ممکن است به شما رژیم غذایی بدند ولی این موضوع را از یاد نبرید که رژیم شما باید کامل و سرشار از تمامی ویتامین ها و مواد غذایی باشد در غیر این صورت بدن شما بسیار ضعیف خواهد شد. سعی کنید در این دوران ها مهم زندگی خود برای لاغری و کاهش وزن تلاش نکنید زیرا بدن شما ضعیف خواهد شد و انرژی لازم برای کار های روزانه نخواهید داشت و رشد و تکامل جنین به خوبی شکل نمی گیرد.

لاغری با حاملگی

BMI بدن فرد و افزایش مقدار مجاز وزن در بارداری

BMI یک شاخص توده بدنی می باشد و وزن شما را نسبت به قدتان می سنجد و میزان چربی بدن شما را تخمین خواهد زد. با توجه به BMI بدن خود می توانید در دوران بارداری یک سری اضافه وزن مجاز داشته باشید و این مقدار در هر فرد با BMI متفاوت را در ادامه برایتان بررسی کردیم :

  • BMI بدن کم تر از ۱۸.۹  افزایش وزن مجاز  ۱۳ الی ۱۸ کیلوگرم
  • BMI بدن  بین ۱۹ الی ۲۴.۹ افزایش وزن مجاز ۱۱ الی ۱۶ کیلوگرم
  • BMI بدن بین ۲۵ الی ۲۹.۹  افزایش وزن مجاز ۷ الی ۱۲ کیلوگرم
  • BMI بدن بالا تر از ۳۰  افزایش وزن مجاز ۵ الی ۹  کیلوگرم
  • BMI بدن بالا تر از ۴۰ افزایش وزن مجاز ۵ الی ۹ کیلوگرم

رژیم درست در بارداری

همانطور که گفته شد رژیم های سخت برای خانم های باردار مضر می باشد و می تواند بر روی سلامت آن ها و رشد و نمو جنین تاثیرات منفی بگذارد. به صورت کلی رژیم در بارداری باید به گونه ای باشد که حدودا ۸ الی ۱۰ لیوان آب در روز نوشیده شود و برای کاهش ریسک یبوست در بارداری باید در روز میوه ها و سبزی های بسیار زیادی مورد استفاده فرد باشد. در این دوران می توانید به صورت روزانه میانگین ۸۰ گرم در روز میوه میل کنید.

به جای این که بخواهید وزن خود را در بارداری کاهش دهید بهتر است کاهش استفاده از قند ها را در اولویت خود قرار دهید. بسیاری از خانم ها هستند که به دیابت بارداری مبتلا می شوند زیرا استفاده از قند و شیرینی جات در آن ها به شدت زیاد می باشد. باید بدانید که استفاده از قند های زیاد رد این دوران می تواند به جنین نیز آسیب برساند و کنترل قند یکی از راه های لاغری در بارداری می باشد.

نباید در دوران بارداری و شیردهی دنبال کاهش وزن باشید در غیر این صورت با رژیم های سرسخت به خود و نوزاد و یا جنین خود آسیب های جبران نا پذیری وارد خواهید کرد و برای این که بتوانید وزن مناسبی در این دران داشته باشید باید تحت نظر متخصص باشید و غذا های سام را در این زمان مصرف نمایید. تغذیه شما می تواند بر هوش جنین تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد از این رو استفاده از مواد معدنی و ویتامین ها را از یاد نبرید.

 

لاغری در بارداری

رژیم غذایی در سه ماهه اول بارداری

یکی از سالم ترین رژیم هایی که می توانید در بارداری بگیرید این است که در ماه های ابتدایی که استفراغ و تهوع در فرد زیاد می باشد باید از غذا هایی که دارای ویتامین B6 می باشند بیش تر استفاده شود. در این ماه ها می توانید گوشت، اسفناج، غلات و حبوبات استفاده کنید زیرا این مواد سرشار از فولاد و آهن می باشند. بهتر است استفاده از تخم مرغ و کافئین ها را به حداقل برسانید و سعی کنید در سه ماهه ابتدایی بارداری از ویتامین E بیش تری استفاده کنید و برای این کار می توانید از انواع مغز ها استفاده نمایید.

رژیم غذایی در سه ماهه دوم بارداری

در سه ماه دوم بارداری نیز داشتن تغذیه ای مناسب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و می تواند بر روی سلامت جنین نیز موثر باشد از این رو باید سعی کنید از غذا های آهن دار و پروتئین دار و همچنین غذا هایی که سرشار از مواد معدنی می بباشند بیش تر استفاده کنید. ویتامین C، کلسیم، پتاسیم و همچنین غذا های که دارای فیبر بالایی می باشند را باید بیش تر در این زمان مورد استفاده قرار دهید.

رژیم غذایی در سه ماه سوم بارداری

برای پیشگیری از لاغری در بارداری باید در سه ماهه سوم نیز رژیم غذایی خود را رعایت نمایید. در این دوران می توانید از ورزش های سبک نیز کمک گرفته و سعی کنید تعادل وزنی داشته باشید. در سه ماهه آخر بارداری تمام شکم شما توسط جنین پر شده است و برای همین ممکن است مشکلات معدی زیاد برای شما ایجاد گردد. این مشکلات می تواند سوء هاضمه، ترش کردن و سایر مشکلات این مدلی باشد.

استفاده از امگا ۳ در ماه هشتم بارداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و شما با استفاده از این مواد می توانید بر سلامت جنین خود تاثیرات فراوانی داشته باشید. در ماه های آخر بارداری باید سعی کنید نمک و قند بسیار کم تری را مورد استفاده قرار دهید تا از ایجاد دیابت و ورم های بارداری پیشگیری کنید.

کاهش وزن خانم های حامله و تاثیر آن بر جنین

لاغری در بارداری یکی از کار های بسیار بد در این زمان می باشد و تاثیرات بسیار بدی بر روی فرد و جنین دارد لذا قبل از این که برای این کار اقدام کنید بهتر است با متخصص مشورت کرده و اگر لازم باشد از رژیم های اصولی در این زمینه استفاده نمایید و به رژیم های رایگانی که به شما پیشنهاد می شود توجهی نداشته باشید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو