روش های درمان رینیت آلرژیک و اطلاعات مفید درباره این بیماری

روش های درمان رینیت آلرژیک و اطلاعات مفید درباره این بیماری


منبع: آرگا

5

1402/1/25

18:22


برای درمان رینیت آلرژیک نیاز به دارو های خاصی می باشد از این رو بهتر است اطلاعاتی در این مورد داشته باشید تا بتوانید این بیماری را به خوبی تشخیص داده و سریعا برای درمانش اقدام نمایید.

رینیت آلرژیک یکی از بیماری هایی می باد که در آن سیستم ایمنی بدن کمی حساس می شود و یکی از واکنش های حساست زا به شمار می رود. در این بیماری آلرژن ها ممکن است هر چیزی باشند از این رو نباید زیاد تعجب کنید. در ادامه شما را با نشانه های این بیماری و همچنین درمان  رینیت آلرژیک آشنا می کنیم و اطلاعاتی خوب در اختیار شما قرار خواهیم داد.

درمان رینیت آلرژیک

اطلاعاتی در مورد درمان رینیت آلرژیک

این بیماری یکی از بیماری های حساسیتی می اشد و در آن می توانید نشانه های متفاوتی را تجربه کنید. بسیاری از افرادی که دچار این بیماری می شوند دارای یک سری از نشانه های مشابه با یک دیگر هستند و نشانه های این بیماری عبارت است از :

  • عطه های شدید
  • گرفتگی بینی
  • سوزش گلو
  • سوزش چشم ها
  • سوزش بینی
  • سوزش دهان
  • خستگی و کوفتگی شدید بدن
  • خرناس کشیدن حین خواب
  • پر شدن بینی در فواصل کوتاه
  • خونریزی های شدید بینی
  • خارش گلو
  • خارش های شدید گوش
  • افزایش تنفس از دهان در خواب و بیداری
  • برز عفونت های شدید گوش

نکته : یادتان باشد که این بیماری مسری نمی باشد و نمی تواند از فردی به دیگری سرایت کند از این رو می توان گفت که باور بسیاری از عموم در این زمینه نا درست می باشد. در واقع این بیماری عفونی نمی باشد و می توان گفت طبق همین مورد ناقل بودن فرد رد خواهد شد. رینیت عفونی که نوعی از سرماخوردگی می باشد مسری ست و قابلیت انتقال دارد ولی باید بدانید که این مورد اصلا شبیه به رینیت آلرژیکی نمی باشد.

روش های درمانی

درمان رینیت آلرژیک بسیار ساده می باشد و شما می توانید با استفاده از چند داروی ساده  زیر نظر متخصص این بیماری را سریعا درمان کرده و دیگر نگران مشکلات آن نباشید. در ادامه مه روش هایی که به شما کمک می کند تا این بیماری را از بین ببرید برایتان بررسی می کنیم.

استفاده از دارو ها برای درمان این بیماری ضروری می باشد و در غیر این صورت امکان دارد نشانه های شما بیش تر شده و مشکلات شدید تری برایتان ایجاد شده و حتی جان شما در این زمینه به خطر بیفتد از این رو بهتر است زیر نظر متخصص از دارو های مورد نیاز استفاده کنید و در ادامه این دارو ها را به شما معرفی می کنیم و هیچ کدام از آن ها نمی توانند بدون نسخه پزشک و نحوه تجویز آن ها موثر باشند و این بیماری را درمان نمایند.

درمان آلرژی

ایمونوتراپی

این روش باید زیر نظر متخصص آلرژی انجام شود و در ان مقداری از آلرژن هایی که شما به آن ها حساس هستید به بدنتان تزریق خواهد شد. باید بدانید که این میزان بسیار کم و کنترل شده می باشد. به تدریج این میزان افزایش پیدا می کند و بعد سیستم ایمنی شما نسبت به این ماده بی اثر خواهد شد و دیگر واکنش های شدید از خود نشان نمی دهد. این روش علاوه بر تزریق ممکن است از روش خوراکی نیز استفاده شود و به افرادی که دارای آلرژی می باشند نیز قرص های زیر زبانی تجویز خواهد شد.

انواع آنتی هیستامین ها

از دیگر روش هایی که می توانید از ان ها برای درمان استفاده نمایید کمک گرفتن از آنتی هیستامین ها متناسب با آلرژی می باشد. در واقع این دارو ها را می توانید بدون نسخه نیز خریداری نمایید. بدن در برابر مواد حساسیت زا هیستامین تولید می نماید از این رو شما با استفاده از این دارو ها نمی توانید تاثیر هیستامین ها را بر بدن خنثی نمایید.

این دارو ها به صورت های متفاوتی از جمله قطره های چشمی، شربت، قرص، اسپری بینی و استنشاقی وجود دارند و شما می توانید به راحتی از آن ها استفاده نمایید. از مهم ترین این دارو ها می توان به لوراتادین، فکسوفنادین، سیتریزین و لووستیریزین اشاره کرد.

استفاده از این دارو ها باید با احتیاط صورت بگیرد زیرا این دارو ها خواب آور می باشند از این رو زمانی که می خواهید رانندگی کنید بهتر است از این دارو ها استفاده نکرده  یا کار هایی که نیاز به هوشیار دارند را بعد از این دارو ها انجام ندهید.

دارو های مورد استفاده در درمان آلرژی

مهار کننده های لکوترین

علاوه بر این که بدن در برابر مواد حساسیت زا هیستامین ترشح می کند ترکیبات دیگری نیز تولید می کند و نام آن ها لکوترین می باشد. در واقع این ترکیبات شیمایی می توانند منجر به افزایش التهابات شده و باید بدانید که دارو های مهار کننده می توانند مانع از آزاد سازی این ماده در بدن شوند.

باید بدانید که دارو های مهار کننده لکوترین که برای درمان رینیت آلرژیک مورد استفاده قرار می گیرد تنها با نسخه پزشک به فروش می رسد. یکی از رایج ترین این دارو ها مونته لوکاست می باشد و می تواند برای فردی که از آن استفاده می کند عارضه های بی شماری را به همراه داشته باشد. برخی از این عارضه ها شامل تغییرات غیر ارادی در عضله ها، تغییرات شدید در خلق و خو، رویا های واضح دیدن و همچنین بثورات شدید پوستی می باشد.

اسپری های بینی

این مدل از اسپری ها برای کاهش التهابات و کاهش احتقان بینی بسیار مفید می باشند و می توانند مانع از تشدید نشانه های رینیت در بدن فرد شوند. پر استفاده ترین این مدل از اسپری ها ناساکورت، رینوکورت و فلوناز می باشد. همچنین باید بدانید که این دارو ها نیز می توانند عارضه های زیادی برای فرد به همراه داشته باشند و برخی از افراد بعد از استفاده از این دارو ها دچار سرفه، خونریزی از بینی، سوزش بینی و سردرد می شوند. یادتان باشد که این دارو حتما باید زیر نظر متخصص باشد در غیر این صورت ممکن است عارضه های شدید تری برایتان ایجاد گردد.

  

درمان آلرژی با روش های خاص

دارو های ضد احتقان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک سری از دارو هستند که می توانند احتقان را در بینی و گلو از بین برده و در نهایت شما می توانید بدون هیچ نشانه ای از رینیت به زندگی خود ادامه دهید. این دارو ها به صورت شربت، قرص و اسپری بینی در دسترس می باشند و از مهم ترین آن ها می توان به اسپری بینی اکسی متازولین، اسپری بینی فنیل افرین و سودوافدرین اشاره کرد.

این دارو ها دارای فواید بسیار خوبی برای درمان رینیت آلرژیک می باشند با این حال می توانند عارضه هایی را در بدن شما به جا بگذارند و این عارضه ها شامل افزایش فشار خون، سردرد،تحریک پذیری بالا و اختلال خواب می باشد. باید بداند که این دارو ها باید زیر نظر متخصص مورد استفاده قرار بگیرد و حتما طبق دوز های تعیین شده مورد استفاده باشد در غیر این صورت این مورد از دارو ها نیز برای سلامت انسان خطر داشته و مشکلاتی را ایجاد نماید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو