نحوه آرایش رسمی برای چشم (آموزش گام به گام)

نحوه آرایش رسمی برای چشم (آموزش گام به گام)


منبع: خبرنما

8

1402/2/2

02:39


آرایش رسمی برای چشم در این مواقع مناسب است، آرایشی که زیاد پر زرق و برق نباشد و چشمتان را خسته نشان ندهد…

نحوه آرایش رسمی برای چشم (آموزش گام به گام)

چه بخواهید به یک ناهار رسمی بروید یا می‌خواهید دعوت یک شام دوستدانه را قبول کنید، یا حتی اگر می‌خواهید به یک جلسه رسمی یا یک جشن خیریه شرکت کنید، باید آرایش مناسبی داشته باشید، به خصوص برای چشم‌هایتان. آرایش رسمی برای چشم در این مواقع مناسب است، آرایشی که زیاد پر زرق و برق نباشد و چشمتان را خسته نشان ندهد.

وقتی می‌خواهید پوشش رسمی داشته باشید، باید به آرایش صورت و چشمتان نیز توجه کنید. آرایش چشم‌تان باید چشمگیر و در عین حال ظریف و زیبا هم باشد.

آرایش رسمی برای چشم

آرایش رسمی برای چشم

وسایل و مواد آرایشی مورد نیاز

پاک کننده آرایش

پرایمر چشم

کانسیلر

خط چشم

براش های آرایشی

پالت سایه چشم

ریمل

مداد ابرو

مرحله اول: استفاده از پاک کننده آرایش

قبل از آرایش، ابتدا پوستتان را پاک کنید تا اگر مواد آرایشی از قبل روی پوست مانده، کاملا تمیز شود. برای پاک کردن پوست از پاک کننده آرایشی استفاده کنید.

برای آرایش چشم چه رسمی و چه برای مهمانی های شب، ابتدا با پاک کننده آرایشی، چشم پشت پلک و زیر چشم‌ها را خوب پاک کنید. همچنین می‌توانید از دستمال مرطوب نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: مرطوب کننده بزنید

پس از تمیز کردن صورتتان، وقت آبرسانی پوست است. پوست خشک پوسته پوسته می‌شود و آرایشتان را خراب می‌کند. بنابراین قبل از هر کاری ابتدا به صورتتان مرطوب کننده بزنید، اما اگر پوست چرب دارید، به جای مرطوب کننده، از کرم دور چشم استفاده کنید.

مرحله سوم: پرایمر بزنید

آرایش رسمی برای چشم

پس از مرطوب کننده، زیر چشم و پشت پلک تان پرایمر بزنید. پرایمر از چروک شدن اطراف چشم یا جمع شدن سایه پشت پلک جلوگیری می‌کند. همچنین در طول روز آرایش چشمتان ماندگاری بیشتری خواهد داشت. اگر پرایمر چشم ندارید، به جای آن از کانسیلر استفاده کنید. به نوع محصول و رنگ پوستتان نیز دقت کنید. پرایمر یا کانسیلر را دور چشمان تان مالیده و روی پوستتان ترکیب کنید. سپس با پودر فیکس کننده کارتان را کامل کنید.

مرحله چهارم: سایه چشم نقره‌ای است

حالا نوبت مرحله مهمی در آرایش چشم است. آرایش چشم را با استفاده از یک سایه چشم نقره‌ای رنگ روی پلک‌ها شروع کنید. فراموش نکنید که استفاده از سایه روشن‌تر روی پلک‌ها باعث می‌شود چشم‌ها شاداب‌تر به نظر برسند.

مرحله پنجم: استفاده از سایه چشم قهوه‌ای

بعد از سایه چشم نقره‌ای، از یک سایه چشم قهوه‌ای خنثی با بافت مات استفاده کنید که همخوانی بیشتری با رنگ پوستتان داشته باشد. سعی کنید با استفاده از یک برس کرکی این سایه را روی چین پشت پلک‌تان بزنید. این روش به چشم‌ها عمق بیشتری می‌دهد و برای خانم‌هایی که چین زیادی پشت پلک‌شان دارند، عالی است. زیرا باعث کانتور کردن چین‌ها می‌شود.

مرحله ششم: سایه زیر چشم

حالا از همان سایه‌های چشم قهوه‌ای و نقره‌ای با یک برس کرکی زیر چشم‌تان نیز بزنید. رنگ‌ها را خوب با هم ترکیب کنید تا به رنگ دودی در بیاید. از هایلایتر نقره‌ای نیز روی استخوان ابروهایتان استفاده کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از برس یا انگشتان انجام دهید.

مرحله هفتم: گیرایی چشم با خط چشم

نحوه کشیدن خط چشم بالدار
آرایش رسمی برای چشم

سپس با استفاده از خط چشم ژلی، خطی نازک در امتداد خط مژه بکشید و آن را به سمت بیرون ترکیب کنید. می‌توانید از یک برس زاویه‌دار برای کشیدن خط چشم‌تان استفاده کنید. اگر نمی‌توانید از خط چشم ژله‌ای استفاده کنید، مایع یا نوع مدادی آن را امتحان کنید. با این حال خط چشم ژله‌ای مشکی در آرایش رسمی برای چشم مناسب‌تر است. اگر می‌خواهید در کشیدن خط چشم راحت باشید، از یک برس مدادی استفاده کنید.

مرحله هشتم: سایه ابرو را فراموش کنید

ابروهای‌تان را با یک مداد ابرو پر کنید و سپس با استفاده از یک برس اسپولی موهای ابروها را مرتب و مداد روی آن را ترکیب کنید تا رنگ آن یک دست شود.

مرحله نهم: ریمل بزنید

در نهایت، مژه های بالایی و پایینی را ریمل بزنید. یک دقیقه صبر کنید، سپس وقتی ریمل روی مژه هایتان نم دارد، از یک برس اسپولی تمیز روی مژه هایتان بکشید تا ریمل روی مژه هایتان یک دست شود.

کلام پایانی

حالا که آرایش چشم‌تان تمام شده، از یک مرطوب کننده یا کرم پودر رنگی روی گردن و خط موی تان استفاده کنید و خوب روی پوستتان ترکیب کنید.

کمی پودر فیکس کننده روی صورت تان بزنید و سپس از هایلایتر استفاده کنید. در آخر نیز روی لب هایتان براق کننده یا یک رژ لب با سایه مرجانی یا صورتی بزنید. این آرایش ساده مناسب محل کار و شرکت در یک مهمانی‌های رسمی و دوستانه است.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو