طرز تهیه نان صمون خوشمزه با طعم ویژه

منبع: آرگا

4

1402/2/2

02:44


نان یکی از غذاهای اصلی در سراسر جهان به شما می آید که می توانید انواع نان را به راحتی و با استفاده از مواد اولیه نسبتا کمی در خانه تهیه کنید. نان صمون یک نوع نان عربی بسیار نرم با بافتی عالی است که طرز تهیه آن اینجا قرار دارد.

نان صمون یکی از نان های محبوب در عراق است که امروزه توجه بسیاری از ایرانی را هم به خود جذب کرده است. این نان دارای بافتی بسیار خوب و نرم است که با استفاده از مواد اولیه کمی می توان آن را در خانه تهیه کرد و در تهیه آن از انواع مود اولیه مقوی مانند زیره استفاده کرد. در این مطلب طرز تهیه نان صمون، یک نان بسیار خوش طعم و با بافتی خوب قرار گرفته است

برای روی نان صمون از سیاه دانه، کنجد و دیگر چیز های مفید می توان استفاده کرد که معمولا این نان خوش طعم به شکل نوعی مثلث بلند و جذاب تهیه می شود. برای تهیه این نان بهتر است از خمیر مایه فوری و آرد نان فانتزی استفاده کنید و پس از مدت ۲۰ دقیقه از فر خارج کنید.

نان صمون عراقی

مواد لازم

  • آب ولرم کمتر از ۱ لیوان
  • آرد نان فانتزی ۲ پیمانه
  • نمک ۱ قاشق چایخوری
  • خمیر مایه فوری ۱ قاشق چایخوری
  • روغن به مقدار لازم

نان صمون یا باگت

طرز تهیه نان صمون عراقی

ابتدا برای تهیه نان عراقی یک کاسه بزرگ بردارید و خمیر مایه، آرد نان فانتزی و نمک را در آن کاسه بزرگ باهم ورز دهید تا مخلوط شوند. سپس کم کم آب را به کاسه بی افزایید و در حین افزودن آرد با استفاده از قاشق چوبی و یا لیسک مخلوط کید تا خمیر جمع نشود.

در مرحله دوم وقتی کمتر از ۱ لیوان آب را درون خمیر ریختید شروع به ورز دادن خمیر با دست کنید. پس از بدست آمدن خمیری نرم، توجه داشته باشید خمیر به دست نچسبد و اگر به دست چسبید ریختن آب را متوقف کنید و مقداری آرد بریزید تا به دست نچسبد.

دوباره چند دقیقه ورز دهید تا خمیر کاملا یکدست شود. حالا کاسه ای دیگر بردارید و با یک بورس مناسب کاسه را چرب کنید و خمیر را درون کاسه ای که چرب کردید بریزید و روی کاسه را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

در ادامه سطح کار را با آرد کمی بپوشانید و خمیر را بر روی سطح کار بگذارید. مقداری از خمیر به اندازه یک نارنگی بردارید و تمام خمیر را به اندازه چندین نارنگی تبدیل کنید. حالا خمیر های گرد را با دست به دوک فرم دهید و بر روی خمیر های فرم داده شده آرد بپاشید.

روی خمیر ها را با استفاده از یک پارچه بپوشانید تا خشک نشوند. سپس فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود و خمیر ها را در سینی فر با فاصله بچینید و دو قاشق آرد را تا وقتی که تغییر رنگ دهد درون تابه ای تفت دهید و بعد کمی آب بی افزایید.

وقتی ترکیب آرد و آب به غلظت فرنی رسید آن را بر روی خمیر ها رومال کنید و به دلخواه بر روی خمیر ها کنجد و یا سیاه دانه بریزید که کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. حالا نان را درون فر به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید تا پف کنند و بعد از فر خارج کنید.

طرز تهیه نان صمون خوشمزه

نان باگت و یا نان صمون عربی را به همراه خوراک و یا غذای مورد نظر سرو کنید. برای مشاهده انواع نان های خوش طعم و متنوع بر روی لینک قرار داده شده در مطلب کلیک فرمایید. نوش جان.

 

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو