طرز تهیه قیمه توماتیز با طعم فوق العاده

منبع: آرگا

7

1402/2/12

10:54


در این بخش میتوانید با یک طرز تهیه قیمه توماتیز عالی آشنا شوید. این قیمه با گوشت چرخی، ادویه و گوجه تهیه می شود. این خورش را در کنار پلو می توانید،نوش جان کنید.

این قیمه با طعم بسیار فوق العاده ای که دارد، می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه قیمه توماتیز آشنا می شوید.این خورش را یک دستور تهیه عالی در این بخش مطالعه می کنید.

برای پختن این غذای فوق العاده و اصیل می توانید تا ادامه همراه ما باشید. شما می توانید در لینک با طرز تهیه قیمه یزدی و قیمه ناری نیز آشنا شوید که بسیار خوشمزه و عالی است. این قیمه ها سنتی و دارای طعم بی نظیری می باشد.

طرز تهیه قیمه توماتیز

مواد اولیه:

  • گوشت چرخ شده: ۲۰۰ گرم
  • پیاز:۱عدد
  • گوجه فرنگی: ۲۵۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل، زردچوبه و نمک: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم

قیمه توماتیز

طرز تهیه قیمه توماتیز:

برای داشتن این خورش خوشمزه و بسیار عالی باید ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و درون تابه ای به همراه مقداری روغن به خوبی تفت دهید تا سبک شود. گوجه ها را پوست کنده و کنار بگذارید. شما می توانید برای راحت پوست کندن این گوجه ها آن را درون کمی آب جوش بیاندازید. بعد از یک دقیقه گوجه ها را خارج کرده و زیر آب سرد بگیرید.

حالا می توانید گوجه ها را به راحتی از پوست جدا کنید. حالا بعد از پوست کندن گوجه ها باید آن را به صورت نگینی برش دهید. بعد از تفت خوردن پیازها باید کمی ادویه به آن اضافه نمایید. مقداری فلفل و زردچوبه اضافه کرده و خوب تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.  حالا باید گوشت های چرخی را به پیازها اضافه کرد و خوب تفت داده تا به خوبی رنگ عوض کند.

در این مرحله از طرز تهیه قیمه باید مقداری رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و تفت داده تا به خوبی رنگ رب عوض شود. بعد از اینکه رب به خوبی رنگ عوض کرد، در نهایت نیز بعد از تغییر رنگ دادن رب باید مقداری گوجه فرنگی را به آن اضافه نمایید.

پخت قیمه توماتیز

گوجه فرنگی ها را به همراه مواد کمی تفت دهید تا آب بیاندازد. در این مرحله باید زیر حرارت را کم کنید تا گوجه ها کمی نرم شود. بعد از اینکه گوجه به خوبی نرم شد و مواد به غلظت کافی رسید، مواد قیمه شما آماده است. حالا در این مرحله از طرز تهیه قیمه توماتیز باید زمان دهید تا مواد به آرامی با آب گوجه ها آب پز شود. در این مرحله می توانید مقداری نمک بزنید.

شما می توانید این خورش را در کنار پلو و سبزی خوردنی نیز سرو کنید. این خورش طعم بسیار فوق العاده ای داشته و شما می توانید، طعم بسیار عالی از این خورش سنتی را تجربه کنید. در صورت دلخواه می توانید از بادمجان سرخ شده هم در این خورش استفاده نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو