نکات خرید، نصب و تعمیر یخچال جنرال الکتریک

منبع: روزیاتو

3

1402/2/19

18:03


نکات خرید، نصب و تعمیر یخچال جنرال الکتریک

نکات خرید، نصب و تعمیر یخچال جنرال الکتریک

جنرال الکتریک یک شرکت آمریکایی است که در سال ۱۸۹۲ در شهر بوستون تاسیس شد. محصولات این شرکت طیف گسترده ای را در بر میگیرد. محصولات آن از یخچال و لوازم خانگی گرفته تا تولید موتورهای هواپیما، موتور های الکترونیکی، محصولات پزشکی، نرم افزارهای کامپیوتری و توربین های بزرگ بادی را نیز شامل میشود. در این مقاله قصد داریم نکاتی که باید برای خرید، نصب، نگهداری و تعمیر یخچال جنرال الکتریک بدانید، در اختیارتان قرار دهیم.

نکات خرید، نصب و تعمیر یخچال جنرال الکتریک

نکات خرید یخچال جنرال الکتریک

به دلیل تبلیغات زیاد برندهای سامسونگ، ال جی و… بسیاری هنگام خرید، بین این برند و برندهای کره ای موجود در بازار مردد هستند. باید بدانید که این برند آمریکایی از کیفیت و طول عمر بالاتری نسبت به برندهای کره ای برخوردار است. به گونه ای که یخچال های کره ای پس از حدودا سه سال، نیاز به تعمیر پیدا میکنند. اما یخچال های جنرال الکتریک حداقل تا ده سال نیاز به هیچگونه تعمیری ندارند. همچنین یخچال های این شرکت از تنوع خوبی نیز برخوردارند.

مسئله بعدی در هنگام خرید، بررسی اصل یا تقلبی بودن یخچال فریزر جنرال الکتریک است. برای بررسی اصالت کالا، میتوانید به راحتی به سایت جنرال الکتریک مراجعه کرده و مدل مورد نظر را جستجو کنید. اگر مدلی که در فروشگاه ملاحظه میکنید، در بین محصولات شرکت جنرال الکتریک وجود نداشت، از خرید آن پرهیز کنید.

نکات نصب یخچال جنرال الکتریک

نصب یخچال جنرال الکتریک کار ساده ایست و خودتان میتوانید با رعایت احتیاط آن را انجام دهید.

  1. ابتدا برای راه اندازی یخچال، لازم است کشوها و طبقات آن را از پوشش های پلاستیکی که در آن قرار گرفته اند خارج کنید. کشوها و طبقات یخچال و فریزر را در جای خود قرار دهید.
  2. جایی مناسب برای قرارگیری یخچال در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که این محل باید صاف باشد و تراز یخچال به سادگی امکان پذیر باشد. محل قرار گیری باید دور از گرما و تابش مستقیم خورشید باشد و همچنین باید یخچال را کمی با فاصله از دیوار قرار دهید تا گردش هوا در آن به راحتی امکان پذیر باشد.
  3. در مرحله بعد نیاز به نصب شیر آب ورودی یخچال برای آبسردکن و یخساز دارید.
  4. قبل از روشن کردن یخچال اگر آن را تکان داده اید، لازم است برای ته نشین شدن گاز درون آن مدتی صبر کنید. سپس آن را به برق متصل کنید.
  5. پس از روشن کردن یخچال نیاز دارید دمای آن را تنظیم کنید. دمای مناسب برای فصل گرما بین ۳ الی ۴ درجه و در فصل سرما بین ۴ الی ۵ درجه است. دمای فریزر در تابستان روی منفی ۱۹ ئو زمستان منفی ۱۵ قرار دهید.

نکات خرید، نصب و تعمیر یخچال جنرال الکتریک

نکات مهم نگهداری از یخچال جنرال الکتریک

نگهداری مناسب از وسیله ای مانند یخچال که همه روزه مورد استفاده قرار میگیرد، سبب میشود تا نه تنها عمر مفید این وسایل افزایش پیدا کند، بلکه بتوانید بالاترین و بهترین عملکرد را از دستگاه خود دریافت کنید.

  • مهم ترین نکته ای که در نگهداری یخچال باید مورد توجه قرار دهید، نظافت منظم این دستگاه است. دلیل اصلی بوی بد یخچال و فساد مواد غذایی داخل آن، کثیف بودن یخچال است. یخچال محیطی تاریک و مرطوب است. اگر ذرات غذایی که داخل آن میریزد تمیز نشود، پس از مدتی به محل رشد باکتری ها و قارچ ها تبدیل میشود. پس لازم است هر هفته زمانی را به تمیز کردن یخچال جنرال الکتریک خود اختصاص دهید.
  • در هنگام مسافرت بهتر است یخچال خود را خالی کرده و از برق بکشید. البته در مسافرت های کوتاه نیاز به این کار نیست اما لازم است تا مواد غذایی که زود خراب میشوند را از یخچال خارج کنید.
  • برای جابجایی یخچال باید آن را از برق بکشید و بهتر است یخچال را به صورت عمودی جابجا کنید. زیرا تکان دادن بیش از حد یخچال هم به بست ها و لرزه گیرهای موتور آسیب میزند و هم موجب جابجا شدن گاز آن میشود.
  • تمیز نبودن کندانسور یا لوله های پشت یخچال که عمل برودت را انجام میدهند، عملکرد یخچال را تحت تاثیر قرار میدهد. بنابراین لازم است هر چند وقت یکبار این لوله ها را توسط جاروبرقی تمیز کنیم.
  • در قسمت داخلی و پشت یخچال جنرال الکتریک محفظه ای برای تخلیه آب ناشی از عمل دیفراست وجود دارد. دیفراست عمل یخ زدایی را در یخچال انجام میدهد. یخ زدایی گاهی همراه با تولید فاضلاب هاییست که نیاز به تخلیه دارند و این محفظه برای این منظور تعبیه شده است. گاهی این محفظه دچار انسداد میشود. پس لازم است آن را تمیز کنید. برای باز کردن این محفظه از میل بافتنی استفاده کنید و برای شستشوی مواد چسبنده داخل آن، از قیف و آب جوش کمک بگیرید.

نکات تعمیرات یخچال جنرال الکتریک

هر دستگاهی هر چقدر هم که با کیفیت باشد، در گذر زمان نیاز به تعمیر پیدا میکند. یخچال های جنرال الکتریک هم از این قائده مستثنی نیستند. برخی از مشکلاتی که برای این یخچال ها ایجاد میشود توسط خودتان به راحتی قابل تعمیر است. از این موارد میتوان به تمیز کردن فیلتر یخچال، ریست کردن فیلتر آب، تعویض لامپ های ال ای دی یخچال، رفع ارورهای یخچال جنرال الکتریک اشاره کرد.

نکات خرید، نصب و تعمیر یخچال جنرال الکتریک

یخچال جنرال الکتریک در پاره ای از مواقع دچار مشکلات جدی تری میشود که نیاز به حضور متخصص دارد. برخی از این موارد شامل موارد زیر هستند:

خرابی موتور یخچال جنرال الکتریک

یکی از دلایلی که باعث خرابی موتور میشود، تراز نبودن و قرار گیری یخچال در وضعیتی نامناسب است. دلیل دیگر آن نیز میتواند به تجمع بیش از حد گرد و غبار در موتور باشد. در هنگام خرابی لازم است تا تکنسین متخصص در محل حاضر شده و اقدام به تعمیر کمپرسور یخچال در محل بنماید.

خرابی فن های یخچال جنرال الکتریک

درون هر یخچال تعدادی فن وجود دارد. فن ها قطعات بسیار مهمی در یخچال ها هستند. عملکرد صحیح یخچال تا حد زیادی وابسته به سلامت فن هاست. فن ها در اکثر مواقع که دچار خرابی میشوند، قابل تعمیر نیستند و لازم است آنها را تعویض کنیم. این مورد نیز نیازمند حضور تکنسین است.

شارژ گاز یخچال جنرال الکتریک

گاز یخچال معمولا خالی نمیشود مگر در هنگام جابجایی، به علت تکان های شدید گاز یخچال کاهش پیدا کند. علائم خالی شدن گاز یخچال، سرد نبودن یخچال و یکسره کار کردن کمپرسور است. در مواجهه با این شرایط لازم است حتما با نمایندگی تعمیر یخچال جنرال الکتریک تماس حاصل فرمایید.

گازهایی که در یخچال های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند، یکسان نیستند اما روش شارژ همه آنها به یک شکل است. همچنین ضروریست بدون جابجایی یخچال و با حضور تکنسین در محل، گاز یخچال شارژ شود.

خرابی یخساز یخچال جنرال الکتریک

یخسازها معمولا با روشن شدن یخچال روشن میشوند. روی خود یخسازها نیز دکمه ی روشن و خاموش وجود دارد. این بخش از یخچال عملکرد ساده ای دارد اما گاهی ممکن است یخساز یخچال از کار بیوفتد. در این شرایط باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

نتیجه گیری

یخچال یک وسیله ضروری در زندگی همه است. برای داشتن یک یخچال با کیفیت و با عملکرد مطلوب، لازم است نکاتی را هنگام خرید، نصب و نگهداری رعایت کنیم تا یخچال جنرال الکتریک ما دچار خرابی نشود. در زمان خرابی نیز میتوانیم از آی پی امداد که مرکز تعمیر یخچال جنرال الکتریک در تهران است کمک بگیریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو