کهکشان کلاه مکزیکی و دانستنی های جالب درباره این کهکشان

منبع: آرگا

5

1402/2/20

01:40


کهکشان کلاه مکزیکی یکی از زیبا ترین کهکشان ها می باشد از این رو قصد داریم این مورد را با تمامی جزئیاتی که از آن در دسترس می باشد برای شما بیان نماییم.

کهکشان ها یکی از سامانه های بسیار بزرگ و با اندازه ها و مرز های مشخص شده می باشد و از ستاره ها، ستاره های فشرده شده، ماده تاریک، غبار کیهانی، گرد و غبار های میان ستاره ای تشکیل می شوند و با نیروی گرانشی گرد هم می آیند. در ادامه شما را با کهکشان کلاه مکزیکی آشنا خواهیم کرد.

 

کهکشان های زیبا

اطلاعاتی در مورد کهکشان کلاه مکزیکی

کهکشان های بسیار زیادی تا به امروز کشف شده اند و هر کدم دارای نام های خاصی می باشند و بیش تر آن ها با توجه به شکلی که دارند نام گذاری شده اند. باید بدانید که کهکشان ها بسیار وسیع می باشند و حتی کوچک ترین کهکشان نیز دارای پهنایی برابر چند صد سال نوری می باشد و شامل صد میلیون ستاره می باشد. البته بزرگ ترین کهکشان ها نیز دارای پهنای باندی برابر ۳ میلیون سال نوری می باشند و بیش از صد تریلیون ستاره اند.

کهکشان ها بر گرد یک مرکز که جرم آن ها قرار دارد حال گردش می باشند و بیش ترین جرم هر کهکشان را ماده تاریک تشکیل داده است. تنها چند درصد از جرم یک کهکشان مرتبط با ستاره های آن و سحابی هایش می باشد. ویژگی مشترکی که در میان تمامی کهکشان ها وجود دارد سیاه چاله های کلان جرم می باشد.

دسته بندی کهکشان ها بسیار جالب می باشد و هر کدام از آن ها بر اساس مورفولوژی بصری که دارند به صورت بیضوی، مارپیچی و نامنظم دسته بندی می شوند. در ادامه اطلاعاتی در مورد کهکشان کلاه مکزیکی به شما عزیزان خواهیم داد.

کهکشان کلاه مکزیکی

باید بدانید که کهکشان کلاه مکزیک با هر ثانیه ای که می گذرد هزاران کیلومتر از ما دور تر خواهد شد و این کهکشان را با نام M104 نیز می شناسند. نام دیگری که برای این کهکشان در نظر گرفته شده است NGC4594 می باشد و به صورت کلی این کهکشان دارای سه نام است.

این کهکشان یکی از زیبا ترین اجرامی می باشد که در آسان قابل مشاهده بوده است و به صورت عمیق و کامل مورد بررسی قرار گرفته است و باید بدانید که این کهکشان دارای فاصله ای حدود ۲۸ میلیون سال نوری از زمین می باشد و ترکیبی از کهکشان های دیگر است. این کهکشان ترکیبی از یک کهکشان مارپیچی و یک کهکشان بیضوی می باشد.

باید بدانید که این کهکشان دارای حداقل ۱۹۰۰ خوشه کروی شکل و یک کهکشان کوتوله فوق متراکم می باشد و در مرکز آن یک سیاه چاله کلان جرم قرار گرفته است و جرم این سیاه چاله حدودا یک میلیارد برابر جرم خورشید می باشد.

این کهکشان زیبایی های زیادی دارد و و تقریبا از لبه دیده شدن با یک حلقه بسیار بزرگ تر خطوط غباری و یک نوار از غبار کیهانی که به شکل سایه در برابر بر آمدگی مرکزی بسیاری از ستارگان دیده می شود و ظاهر ان بسیار شبیه به کلاه های مکزیکی می باشد. در پیش زمینه این کهکشان ستاره های رنگی بسیار زیادی وجود دارد و این ستاره ها همه متعلق به کهکشان راه شیری هستند.

اطلاعاتی در مورد کهکشانM104

تمامی اطلاعاتی که در مورد این کهکشان وجود دارد را برایتان بررسی کردیم و در ادامه شما می توانید اطلاعاتی در مورد کهکشان آندرومدا و سحابی چشم خدا نیز یدست آورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو