بررسی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ و ویژگی های جذاب غول ژاپنی

بررسی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ و ویژگی های جذاب غول ژاپنی


منبع: آرگا

5

1402/2/26

16:39


تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ یکی از پرفروش ترین پیکاپ ها در دنیا می باشد اگر آمریکا را در نظر نگیریم. این خودرو در کشورهای خاورمیانه به علت عملکرد و طول عمر بی نظیرش محبوبیت زیادی دارد. با بررسی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ همراه ما باشید.

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ یکی از پیکاپ های ۴*۴ سایز متوسط محبوب می باشد. این خودرو جزو پر فروش ترین و قابل اعتماد ترین انتخاب ها در سازمان های نظامی و علاقمندان به پیکاپ ها می باشد. برای آشنایی بیشتر در ادامه به بررسی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲می پردازیم.

معرفی و بررسی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ پرفروش ترین پیکاپ در دنیا اعلام شده است، البته اگر آمریکا در نظر گرفته نشود. مانند این که ساندویچ برگرکینگ را محبوبترین بدانید اگر مک دونالد را فراموش نمایید. با این حال تویوتا هایلوکس پدیده ای در فروش به حساب می آید. از سال ۱۹۶۸ این شرکت بیشتر از ۱۸ میلیون نسخه از هایلوکس ها را به کشاورزان، شهروندان عادی و مبارزان آزادی فروخته و حالا این مدل برنده رالی داکار می باشد.

همانطور که می دانید یک پیکاپ هر اندازه که در نواحی مختلف جهان به آمار قابل توجهی دست یابد در بازار امریکا عملکرد واقعی اش را نمایش می دهد. هایلوکس در امریکا فروش زیادی ندارد ما به هر روی در نواحی دیگر با استقبال زیادی روبرو شده است. به عبارتی هنگامی که صحبت از خودروهای ۴*۴ سایز متوسط می شود تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ جزو محبوب ترین خودروهای انتخابی می باشد.

این خودرو به علت عملکرد و طول عمر بی نظیر خود در کشورهای خاورمیانه بیشتر از هر جای دیگری به فروش می رسد. تویوتا هایلوکس در طول سال های عرضه همیشه جزو پر فروش ترین و قابل اعتماد ترین انتخاب ها میان سازمان های نظامی و علاقمندان به خودروهای سایز متوسط بوده است.

شرکت تویوتا در طی سال ها بروز رسانی هایلکوس سعی کرده تا از رقابت با فورد رنجر محبوب، نیسان ناوارا با استحکام، و مزدا بی تی-۵۰ جا نماند. در ادامه با بررسی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ همراه ما باشید.

تغییرات صورت گرفته در خودرو

قابل ذکر است که پیکاپ های بزرگ و کوچک با مشخصات و پیشرانه های سطح بالا و فناوری و امکانات متعدد قسمت قابل توجهی از بازار امروز را به خود اختصاص داده اند و یکی از ترندهای داغ صنعت خودرو محسوب می شوند. تویوتا هم در این زمینه فعال بوده است. بنابراین بررسی ها نشان داد تیپ های بالاتر تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ به جای پیشرانه معمول ۲.۴ لیتر به پیشرانه ۲.۸ لیتر تجهیز شده اند.

فضای داخلی این تیپ ها هم شامل صندلی های چرمی با قابلیت گرمکن، جعبه دنده اتومات و جدیدترین تاچ اسکرین تویوتا با سازگاری کامل با اسمارتفون ها می باشد. حتی سیستم های صوتی های فای jbl و چراغ های ال ای دی نیز موجود است. سیستم تهویه مطبوع دوگانه، مانیتور دید پانوراما و آینه عقب الکتروکرومیک از آپشن های اضافی جدید تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ هستند.

این در حالی است که سیستم تماس اضطراری، یادآورهای اتومات و عیب یابی از راه دور به طور استاندارد نیز برای این پیکاپ ارائه می شود. تویوتا قبلا سیستم تعلیق هایلوکس را با در نظر داشتن بار چند تنی در اتاق بار طراحی می نمود. از این رو سواری پیکاپ هنگامی که باری حمل نمی کرد ناپایدار و پر از چالش بود.

با توجه به این که امروزه بیشتر رانندگان پیکاپ ها بیشتر از یک بطری مایع شوینده شیشه جلو، یک جفت کفش ورزشی را در اتاق بار خودرو قرار نمی دهند تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ طوری مهندسی و تنظیم شده که با کمترین بار بهترین سواری را ارئه دهد. باری که سنگینی آن بیشتر از یک کیسه شن نباشد.

فضای داخلی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

بررسی ها نشان داد تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ شامل نسخه تک کابین دو درب و دو کابین با درب های خودکشی کوچک در عقب می باشد. نسخه دو کابین دارای فضای کافی برای ۴ سرنشین بزرگسال می باشد اگر چه به علت صندلی وسط باریک، قرار گرفتن ۵ نفر دشوار می شود. درب ها به طرز عجیبی سبک بوده و برای نخستین بار بایستی کمی محکم بسته شوند.

حتی در تیپ های بالاتر در بخش های مختلف فضای داخلی شامل مواد پلاستیکی هم می باشد که نمی توانند جای چوب و فلز را پر کنند و حتی به عنوان پلاستیک نیز کیفیت قابل تعریفی ندارند. تاچ اسکرین ۸ اینچی موجود در همه نسخه ها به جز نسخه پایین رده مجهز به سیستم مولتی مدیا ۲ تاچ تویوتا است و چندین کلید میانبر اطراف آن قرار دارد.

با پشتیبانی از اپل و اندروید ضمن پورت های یو اس بی دیگر از رابط کاربری اصلی خودرو با ظاهر قدیمی خبری نیست. سیستم صوتی های فای ۹ بلندگو jbl در نسخه بالارده قدرت شدیدا بالایی دارد اما وصله ای ناجور می باشد. مانند تعبیه سیستم گرمایشی پایین یک کانکس. با این وجود دیگر بخش ها مانند گرمکن، صندلی ها، کلیدهای روی فرمان، پنل آمپر، دستگیره ها و فضای ذخیره سازی راضی کننده هستند.

در این میان کمبود قابلیت تنظیم پایه فرمان و بعد کلیدهای در دسترس صندلی گرمکن احساس می شود. برخلاف بعضی پیکاپ ها که فضای داخلی آن ها همانند فضای بیرونی سخت و درشت به نظر می رسد کابین تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ یک هاچ بک کرولا می باشد تا یک پیکاپ قوی.

در این خودرو داشبورد شیک با مجموعه ای از ابزارهای فرو رفته و یک ردیف از کنترل های گرمایش و تهویه فیزیکی قرار گرفته است. نسخه های آیکون و بالاتر تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ با یک سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر لمسی ۷.۰ اینچی، نمایشگر ۴.۰ اضافی در اطراف شمارنده و سرعت سنج ارائه می شوند.

همچنین این پیکاپ با تریم نقره ای روشن که روی داشبورد و درب ها کشیده شده است، به همراه ترمز دستی و اهرم دنده با روکش چرمی ارائه می شود. ضمنا برخی مدل ها هیچ نوع ارتقای بصری را به طور استاندارد عرضه نمی کنند ولی این امکان هست که امکانات دلخواه شان را به طور آپشن مجزا به خودرو اضافه نمایید.

اگر راننده ای صندلی های چرم طبیعی مدنظرش باشد باید سراغ تویوتا هایلوکس اینونسیبل ایکس برود. این نسخه علیرغم داشتن صندلی های چرم، از گرمکن صندلی و تنظیم ارتفاع  برقی هم بهره می برد. به طور کلی هر بخش از تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ می تواند تا چندین سال بدون کمترین مشکل استفاده شود.

میزان فضای مسافران و راننده

در بررسی ها مشخص شد فضای بسیاری در صندلی های جلو تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ وجود دارد ولی رانندگان کوچک جثه تر نیز ممکن است هنگام سوار شدن اندکی با مشکل روبرو شوند. در تریم های بالاتر به لطف تخته بالارو در کناره های درب خودرو این مشکل برطرف شده است. نسخه های مقرون به صرفه تر تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ بدون ویژگی تنظیم ارتفاع صندلی عرضه می شود.

از این رو اگر فردی تقریبا کوچک جثه یا بلندتر از حد متوسط باشد بهترین گزینه برای او مدل آیکون می باشد. ضمنا تمام نسخه های تویوتا از فرمانی بهره می برند که دارای تنظیم ارتفاع و دستیابی بوده تا به راننده کمک کند دید بهتری نسبت به ابزارها داشته باشد. ولی تنها مدل ایکس به تنظیمات الکتریکی صندلی مجهز است.

همچنین چند محفظه با سایز مناسب در اطراف کابین تویوتا هایلوکس موجود است که کمک کرده وسایل را داخل آن قرار دهید. در ضمن فضایی برای دو فنجان قهوه بزرگ در جلوی دسته دنده تعبیه شده و یک بخش تقریبا بزرگ برای قرارگیری گوشی و تبلت در جلو دنده دیده می شود.

همچون بیشتر پیکاپ ها، این که چه میزان می توان در تخت پشتی تویوتا هایلوکس بارها را قرار داد به سبک کابینی بستگی دارد که انتخاب می کنید. مدل های اینوینسیبل، آیکون و اینویسیبل ایکس به طور استاندارد با دو کابین عرضه می شوند. در حالی که نسخه های اکتیو در اندازه های اکسترا، تک و دوبل کابین ارائه می شوند. در ضمن این که هر نسخه هایلکوس چه میزان وزن را تحمل می کند به سبک کابین و سطح تریم انتخابی تان بستگی دارد.

عملکرد پیشرانه

هنگامی که از انتخاب پیشرانه برای این خودرو صحبت می شود، انتخاب کمی برای طرفداران وجود دارد زیرا تمام نسخه ها با پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر دیزلی ارائه می شود. بررسی ها نشان داد این واحد ۱۵۰ اسب بخار تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ از قوی ترین پیکاپ موجود در فروش دور می سازد.

ولی به حد کافی می توانند راننده، تعدادی مسافر و باز مناسب را بی سرو صدا به اطراف ببرد. حتی می تواند برای یدک کشی یک تریلر با وزن ۳۲۰۰-۳۵۰۰ کیلوگرم استفاده شود. به طور کلی جعبه دنده اتومات ۶ سرعته سرعت مناسبی داشته و ترکیب آن با موتور دیزلی ۴ سیلندر توربوشارژ با توان ۲۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر قابل قبول می باشد.

شتاب صفر تا صد خودرو ۱۰.۷ ثانیه در هر صد کیلومتر اعلام شده است در حالی که پیشرانه ۲.۴ لیتری تیپ های پایین تر تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ با توان ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۲.۷ ثانیه دیرتر صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را می پیماید. همچنن اصلا مصرف سوخت کمی ندارد.

بررسی ها نشان داد پیشرانه ۲.۸ لیتری با جعبه دنده اتومات تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ کار راننده در ترافیک را راحت می کند ولی افرادی که دنده دستی را ترجیح دهند بایستی بدانند که گشتاور این خودرو با گیربکس دستی به ۴۲۰ نیوتن متر کاسته می شود. در ضمن ظرفیت یدک کشی این خودرو ۳.۵ تن و ظرفیت حمل بار آن اندکی بیشتر از یک تن برآورد شده و اتاق بار هم دارای طول ۱۵۲۵ میلی متر و عرض ۱۶۴۵ میلی متر می باشد.

ویژگی های آفرود تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

با دیفرانسیل لغزش محدود اتومات این خودرو در حالت دو چرخ عمل می کند. می توانید قبل از به کار گیری حالت تماما دو دیفرانسیل، به دل مسیرهای بیرون شهر بزنید. سیستم انتقال قدرت دارای حالت برد پایین می باشد که رانندگی در مسیرهای آفرود را راحت تر می نماید و سیستم بی نقص فرود از تپه نیز در بیشتر تیپ ها ارائه شده است.

حداقل فاصله کف بدنه خودرو تا سطح زمین ۳۱۰ میلی متر بوده و بررسی ها نشان داد تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ تا عمق ۷۰۰ میلی متری آب هم حرکت می کند. دور موتور در حالت خلاص اندکی کاسته می شود و این به حرکت نرم تر خودرو در زمین های ناهموار و پر از مانع کمک می کند.

سواری تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

این خودرو همچنان سواری یک پیکاپ را ارائه می دهد. بدون شک تویوتا نیز مانند دیگر خودروسازان به شبیه تر نمودن سواری محصول خود به اس یو وی ها متمایل شده است. ولی با ترکیب فنرهای شمشی، لاستیک های پهن، فاصله زیاد کف خودرو تا سطح زمین و توزیع وزن این پیکاپ بعید به نظر می رسد که سواری آن را با یک شاسی بلند مانند رنج روور اشتباه بگیرید.

به سادگی می توان متوجه آرام تر شدن بخش عقب خودرو نسبت به پیکاپ های قدیمی تر شد و چرخش محوری بدنه برای این هیولای بلند قابل توجه می باشد. ولی با این حال، راننده همچنان تکان ها و سر و صدای سیستم تعلیق هایلوکس را حس می کند. در ضمن فرمان پذیری کند و بدون هر گونه حس بوده و ترمز هم چندان روان نیست و خیلی حساس است.

از این رو رانندگی در میدان ها اصلا خوشایند نخواهد بود. تویوتا هنوز با یکدندگی، سیستم تعلیق قدیمی اش را حفظ نموده است تا به ریشه های هایلوکس پایبند باشد. این شرکت مدعی است که راحتی و کیفیت سواری را فدا نموده است اما رانندگان با کاهش قسمت عظیمی از هزینه های تعمیر و نگهداری که فنرهای مارپیچ ایجاد می کنند، از این موضوع چشم پوشی می کنند.

به ویژه برای افرادی که پیکاپ را وسیله کارشان می دانند موضوع هزینه اهمیت زیادی دارد و احتمالا سواری نه چندان عالی و روان را به جای هزینه کمتر قبول می کنند.

هندلینگ تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲

بررسی ها نشان می دهد همانند بیشتر پیکاپ ها به سادگی می توان از روی کاپوت تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ به همه محیط جلویی خودرو و ستون های باریک کناری آن دید کافی پیدا کرد ولی دید عقب توسط ستون های ضخیم عقب و بستر بار بزرگ مسدود است. خوشبختانه در تمام مدل های اکتیو به جز نسخه های ابتدایی دوربین دنده عقب به طور استاندارد تعبیه شده است.

ولی در مدل اینوینسیبل از سنسور پارک عقب استفاده شده تا به راننده در پیشگیری از ضربه های احتمالی به پیکاپ کمک نماید. هنگامی که خودرو را از پارکینگ خارج می کنید، پی خواهید برد که رانندگی تقریبا آسانی در خیابان های شهر داشته و تعویض دنده نیز در حالت دستی و اتومات به نرمی در کمترین زمان صورت می گیرد.

سیستم تعلیق هایلوکس سبب می شود که با سرعت کم از روی چاله ها و شیارها عبور و تکان بخورد و در پیچ های تنگ به صورت محسوسی خم گردد. این موضوع موجب می شود که ماشین های مدل هایلوکس هرگز برای سفرهای طولانی مدت راحت به نظر نرسند.

این خودرو به اندازه فورد رنجر با کیت ایمنی فعال همراه نیست. در تمام نسخه های اکتیو به جز از سطح پایه کروز کنترل قرار دارد ولی اگر مشتری بخواهد ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده یا هشدار خروج از خط و تشخیص علائم راهنمایی/رانندگی را به عنوان استاندارد داشته باشند باید نسخه اینوینسیبل  و اینوینسیبل ایکس را انتخاب کنند.

در این مطلب تویوتا هایلوکس ۲۰۲۲ را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با دیگر خودروهای تویوتا از جمله تویوتا تاکوما ۲۰۲۲ و تویوتا کمری ۲۰۲۲ روی لینک ها کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو