معرفی انواع قرص حساسیت پوستی و ویژگی های آن ها

معرفی انواع قرص حساسیت پوستی و ویژگی های آن ها


منبع: آرگا

3

1402/2/31

21:41


آشنایی با قرص حساسیت پوستی به شما کمک می کند تا بتوانید در صورت نیاز از آن ها استفاده نمایید. برای دریافت اطلاعات بیش تر در این زمینه تا پایان این بخش همراه ما باشید.

بر اساس آمار های به دست آمده از هر ۱۰ نفر دو نفر به نوعی از آلرژی و حساسیت مبتلا می باشند و از آن رنج می برند و بسیاری از اوقات این آلرژی ها خفیف و در بسیاری از مواقع بسیار آزاردهنده و شدید می باشند در ادامه شما را با قرص حساسیت پوستی آشنا می کنیم تا بتوانید به خوبی و درستی از آن استفاده نمایید.

استفاده از قرص برای درمان مشکلات حساسیتی

انواع قرص حساسیت پوستی

حساسیت های پوستی می تواند با نشانه هایی مانند قرمزی و خارش و تورم همراه باشد و ممکن است برای درمان آن نیاز به استفاده از دارو ها داشته باشید بنابراین بهتر است یکسری از این قرص هایی که مختص به حساسیت های پوستی می باشند را بشناسید تا بتوانید در موارد ضروری از آن ها استفاده نمایید.

دیفن هیدرامین

دیفن هیدرامین یکی از قرص های بسیار خوب در درمان واکنش های پوستی است ولی نمی تواند آلرژی فصلی را درمان نماید و تنها هدف استفاده از آن کاهش نشانه های آلرژی می باشد. جالب است بدانید که دیفن هیدرامین یک آنتی هیستامین در نسل اول بوده و منجر به خواب آلودگی و آرام بخشی فرد خواهد شد.

استفاده از این دارو برای بزرگسالان و کودکان ۱۲ سال و بالاتر حدوداً ۲۵ میلی گرم الی ۵۰ میلی گرم می باشد و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال ۱۲ و نیم میلی گرم تا ۲۵ میلی گرم بوده و برای کودکان زیر ۶ سال باید زیر نظر متخصص از این قرص ها استفاده نمایید.

فکسوفنادین

قرص دیگری که در درمان حساسیت های پوستی به شما کمک می کند و منجر به خواب آلودگی نمی شود فکسوفنادین می باشد این دارو بسیار سریع عمل می کند و بعد از نیم ساعت الی یک ساعت شما شاهد اثرات آن خواهید بود.

استفاده از فکسوفنادین برای بزرگسالان حدود ۱۸۰ میلی گرم یک بار در روز یا ۶۰ میلی گرم خوراکی دو بار در روز می باشد و باید بدانید که حداکثر دوز این دارو برای بزرگسالان ۱۸۰ میلی گرم در روز است.

استفاده از فکسوفنادین برای کودکان ۶ ماه تا ۲ سال ۱۵ میلی گرم در روز می باشد و برای کودکان ۲ تا ۱۱ سال ۳۰ میلی گرم در روز و برای افراد ۱۲ سال به بالا ۱۸۰ میلی گرم در روز خواهد بود. یادتان باشد که برای استفاده از این دارو برای کودکان حتماً از پزشک مشورت بگیرید.

دارو های حساسیت

لوراتادین

از دیگر دارو هایی که منجر به درمان حساسیت های پوستی می شود می توان به لوراتادین اشاره کرد که خواب آلودگی کمی را با خود به همراه دارد در واقع این دارو و عملکرد طولانی مدت دارد و معمولاً بعد از اینکه آن را مورد استفاده قرار دادید حدوداً یک تا سه ساعت بعد شروع به کار می کند باید بدانید که بیشتر افراد بعد از یکبار استفاده از آن حداقل تا ۲۴ ساعت دیگر دچار حساسیت های پوستی و نشانه های آن نمی شوند.

استفاده از این دارو برای کودکان ۲ تا پایین سال ۵ میلی گرم در روز می باشد و حداکثر دوز استفاده آن برای کودکان ۵ میلی گرم است و برای بزرگسالان ۱۰ میلی گرم در روز می باشد. استفاده بیش از حد از این دارو می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

ستیریزین

دیگری که در زمینه حساسیت پوست در ایران عمل می کند ستیریزین می باشد و افرادی که آن را مصرف می کنند ممکن است در کمتر از یک ساعت احساس تصویر را در خود مشاهده نمایند. استفاده از این دارو برای بزرگسالان بین ۵ تا ۱۰ میلی گرم در روز می باشد و حداکثر دوز استفاده از آن ۱۰ میلی گرم در روز است و بسیاری از کارشناسان دارویی توصیه می کنند که بیماران بالای ۶۵ سال نباید بیشتر از ۵ میلی گرم در روز از این دارو استفاده کنند.

استفاده از این دارو برای نوزادان شش ماه تا دو سال در روز دو و نیم میلی گرم می باشند و نباید بیشتر از ۵ میلی گرم در روز این دارو را برای آن ها افزایش داد و برای کودکان بین ۲ تا ۵ سال می توانی دوبار در روز از دوز های ۲.۵  میلی گرمی استفاده کنید.

استفاده از دارو ها برای درمان حساسیت

نکات مهم

  • جالب است بدانید که داروی فکسوفنادین و ستیریزین یا لوراتادین برخلاف دیفن هیدرامین ها می توانند آلرژی های مانند تب یونجه حیوانات خانگی و گرد و غبار و کنه را به راحتی درمان نمایند و همچنین انرژی های خارش دار رونیز به خوبی از بین خواهند برد.
  • از میان دارو هایی که نام برده شد تنها داروی دیفن هیدرامین است که از نسل اول بوده و می تواند با خود خواب آلودگی و بیحالی را به همراه داشته باشد.
  • باید بدانید که فکسوفنادین برخلاف سایر داروهای نام برده شده عوارض جانبی بیشتری را در فرد ایجاد می کند و از این عوارض می توان حالت تهوع و سردرد و خشکی دهان و احساس سرگیجه را نام برد.
  • آنتی هیستامین های نسل دوم معمولاً حس خواب آلودگی و آرامبخشی کمتری را به فرد می دهند بنابراین باید بدانید که در مقایسه با آنتی هیستامین های نسل اول قادر هستند تا از سد خونی مغز به راحتی عبور کنند.
  • آنتی هیستامین های نسل اول به عنوان قرص خواب آور نیز استفاده می شود و عوارض جانبی آن ها سرگیجه، هماهنگی های ضعیف در بدن، خشکی دهان، حالت تهوع و استفراغ و تاری دید می باشد.
  • اسامی آنتی هیستامین های نامبرده شده می تواند در حساسیت های پوستی موفق باشند ولی باید آن ها را امتحان کنید و ببین کدام یک بر روی بدن شما تاثیرات بهتری خواهند داشت.
  • یادتان باشد که به هیچ عنوان از این آنتی هیستامین ها به صورت همزمان استفاده نکنید و اگر از یکی از آن ها نتیجه نگرفتید باید یک روز از استفاده آن گذشته باشد تا بتوانید مورد بعدی را استفاده کنید.
  • دارو های آنتی هیستامین می توانند عوارض دیگری نیز با خود به همراه داشته باشند بنابراین بهتر است در صورت مشاهده هرگونه مشکل بعد از استفاده از دارو به متخصص مراجعه کنید.

ستیریزین برای درمان آلرژی

در این مطلب شما را با قرص حساسیت دوستی و کارایی آن ها آشنا کردیم و مختصر در مورد نحوه استفاده از آن ها به شما دادیم امیدواریم که از این مطلب رضایت کامل داشته و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده باشید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو